۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین درفشی‌پور; فعلا کلید حضور در مسابقات جهانی کاراته را گرفته‌ام/اسپانیا پله پرتاب برای رسیدن به المپیک است
کد خبر: ۳۲۷۸۵۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

درفشی‌پور; فعلا کلید حضور در مسابقات جهانی کاراته را گرفته‌ام/اسپانیا پله پرتاب برای رسیدن به المپیک است

نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم تیم ملی کاراته گفت: ۱۷ سال است ورزش می‌کنم و آرزویم حضور در مسابقات جهانی بود و حالا کلید حضور در مسابقات جهانی را گرفته‌ام و فقط به نتیجه گرفتن در اسپانیا فکر می‌کنم.

درفشی‌پور; فعلا کلید حضور در مسابقات جهانی  کاراته را گرفته‌ام/اسپانیا پله پرتاب برای رسیدن به المپیک است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان کاراته صبح روز یکشنبه در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم و در بخش کومیته تیمی بین سامان حیدری و کیوان بابان برگزار شد تا در نهایت درفشی‌پور و حیدری در اردوی تیم ملی باقی بمانند.

هامون درفشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین در پاسخ به این سؤال که شرایط انتخابی تیم ملی در وزن ۶۷ کیلوگرم چطور بود، گفت: در وزن ۶۷ کیلوگرم ترافیک زیادی وجود دارد که انتخاب شدن در این وزن کار بزرگی است چون هر چهار نفری که در این وزن هستند به هر حال در هر مرحله کاراته‌وان که برگزار می‌شود حداقل یک یا دو نفر از ما چهار نفر روی سکو بودیم این موضوع کیفیت این وزن را نشان می‌دهد. انتخابی‌ها حساسیت خودش را دارند  و یک لغزش باعث می‌شود که واقعاً نتیجه تغییر کند.

وی در ادامه، افزود: ۱۷ سال است ورزش می‌کنم و آرزویم حضور در مسابقات جهانی بود و فعلا کلید حضور در مسابقات جهانی را گرفته‌ام و فقط به نتیجه گرفتن در اسپانیا فکر می‌کنم مطمئن هستم که در مسابقات جهانی نتیجه دلخواه را می‌گیرم. الان دیگر یک آرامش روانی از جایگاهی که دارم حس می‌کنم و این باعث می‌شود من با خیال راحت‌تر تمریناتم را تا مسابقات جهانی ادامه دهم. انتخابی امروز فقط یک پله بود که کارت حضور در مسابقات جهانی را بگیرم و این کوچکترین قدم در این مسیر بود.

درفشی‌پور در پاسخ به این سؤال که دلیل عدم حضور سعید احمدی در انتخابی چه بود، اظهار داشت: سعید احمدی از دوستان خوب من است او یک الگوی خوبی در این وزن برای من است سعید نقره مسابقات جهانی و طلای کامبت گیمز را دارد و از نفرات شاخص دنیا است. قطعاً اینکه حالا او اینجا نیست پایان کار سعید نیست. او یک رقیب و رفیق خوب است و قطعاً  هر وقت در انتخابی‌ها حضور داشته باشد برای همه ما خطرساز است. امیدوارم که در مسابقات بعدی او را ببینم بالاخره تا المپیک ۲۰۲۰ لیگ‌های مختلف کاراته‌وان و مسابقات گزینشی را المپیک را پیش‌رو داریم قطعاً سعید احمدی صلاح دید که فعلاً‌ استراحت کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از حریفان خود در وزن ۶۷ کیلوگرم شناخت داری یا خیر، گفت: قطعاً شناخت نسبتاً کاملی از نفرات این وزن دارم، اما تجربیاتی که در این سال‌ها به دست آورده‌ام این است که نمی‌شود روی اسم شاخص نفرات حساب باز کرد. چونکه مسابقات جهانی همیشه‌ چهره‌های گمنام می‌آیند من هم برای اولین بار است که راهی مسابقات جهانی می‌شوم سال گذشته سه بار روی سکوی لیگ جهانی کاراته وان رفتم تقریباً نفرات شاخص این وزن را می‌شناسم و آنها هم من را می‌شناسند. تلاشم را می‌کنم جوابگوی اعتماد کادر فنی باشم. کادر فنی بهترین شرایط را برای انتخابی برگزار کرد که همه‌ چیز عدالت‌محور بود.

نماینده وزن منهای ۶۷کیلوگرم در پاسخ به این سوال که کسب مدال طلای مسابقات جهانی چقدر می‌تواند مسیر رسیدن به المپیک توکیو را هموار کند، خاطرنشان کرد: سهمیه مستقیم برای المپیک نداریم اما مدال طلای مسابقات جهانی ضریب ۱۲ است. تقریباً با کسب طلا ۵۰ درصد مسیر المپیک هموار می‌شود چون امتیاز آنها نصف نمی‌شود حتی اگر یک سال از آن بگذرد حدود ۲۲۰۰ امتیاز دارد، یعنی مسابقات جهانی یک پله پرتاب برای رسیدن به المپیک است. امیدوارم که بتوانیم با کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال جواب اعتماد کادر فنی را بدهیم.

انتهای پیام/

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان