۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جلوه‌های ویژه یکی از قدرت‌های فیلم "تنگه ابوقریب" است
کد خبر: ۳۲۷۸۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست قزوینی یکی ازتیم‌ جلوه‌های ویژه «تنگه ابوقریب»:

جلوه‌های ویژه یکی از قدرت‌های فیلم "تنگه ابوقریب" است

سرپرست قزوینی یکی ازتیم‌ جلوه‌های ویژه «تنگه ابوقریب» گفت: سطح این فیلم باتوجه به فیلم‌های جنگی به نمایش گذاشته شده فوق‌العاده است و معتقدم "تنگه ابوقریب" اولین فیلم جنگی دارای جلوه‌های ویژه سطح بالاست.

جلوه‌های ویژه یکی از قدرت‌های فیلم "تنگه ابوقریب" است
محمد برادران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره آشنایی خود با تیم "تنگه ابوقریب" اظهار کرد: فیلمبردار پروژه مرا به تیم جلوه‌های ویژه معرفی کرده بود و پس از دیدن نمونه کارهایی که سال گذشته با هزینه شخصی و بدون هیچ حمایتی در زمینه جلوه‌های ویژه داشتم، مرا به تیم خود دعوت کردند.

وی افزود: "تنگه ابوغریب" موجب دیده شدن توانمندی‌هایم شد و پس از آن در یک فیلم سینمایی دیگر فعالیت کردم، آغاز فعالیتم از کار سینمایی بود که از شات‌ها جلوه‌های ویژه تهیه کرده می‌کردم.

سرپرست قزوینی یکی از تیم‌های جلوه‌های ویژه بصری فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» اذعان کرد: سطح این فیلم باتوجه به فیلم‌های جنگی به نمایش گذاشته شده فوق‌العاده است و معتقدم "تنگه ابوقریب" اولین فیلم جنگی دارای جلوه‌های ویژه سطح بالاست.

وی با بیان اینکه جلوه‌های ویژه یکی از قدرت‌های "تنگه ابوقریب" بود، گفت: سکانس جنگ فیلم دست تیم ما بود و با توجه به اینکه محدودیت زمانی برای اتمام کار نداشتیم، سعی کردم تعهد بیشتری داشته باشیم اما همین موجب شد که زمان کمی برای صحنه‌های پس تولید داشته باشیم.

انیمیشن ساز قزوینی ادامه داد: با توجه به محدودیت زمانی برای صحنه‌های پس از تولید و پلان‌های جایگاه‌های ویژه نظیر انفجار دود تانک و انفجار، یک تیم دیگر برای همکاری اضافه شد.

وی بیان کرد: کار از لحاظ تکنیکی، فیلمبرداری جلوه‌های ویژه میدانی، صدابرداری، کارگردانی فوق العاده است و می‌تواند به عنوان بهترین فیلم سینمایی ایران شناخته شود.

برادران بیان کرد: 90درصد از عملکرد و کیفیت بالای جلوه‌های ویژه اعتماد آقای ملکان به تیم بود؛ چراکه اجرای عملی صحنه‌های آرپیچی قطعا برای بازیگران خطرناک بود. اما با پیشنهاد بنده قرار شد که صداهای آن را با کامپیوتر انجام دهیم و همین موضوع باعث شد حجم بسیاری از جلوه‌های ویژه پلان‌ها را با کامپیوتر انجام دهیم.

وی تصریح کرد: استقبال مردم نشان داد بازخورد فیلم هم خیلی خوب بود؛ چراکه مسئولان نسبت به پلان‌هایی که تحویل دادیم گفته بودند مهمترین و سخت ترین پلان‌ها را شما انجام دادید.

این هنرمند قزوینی درباره کیفیت خوب جلوه‌های ویژه گفت: جلوه‌های ویژه کامپیوتری زمانی موفق خواهد بود که واقعی جلوه کند و کسی متوجه نشود که کدام سکانس از جلوه‌های ویژه کامپیوتری استفاده شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از مخاطبین متوجه نشده بودند که کدام قسمت فیلم از جلوه‌های ویژه کامپیوتری استفاده شده است، رسالت جلوه‌های ویژه آن است که مخاطب متوجه مصنوعی بودن صحنه‌ها نشود.

سرپرست قزوینی یکی ازتیم‌ جلوه‌های ویژه «تنگه ابوقریب» بیان کرد: حجم زیاد فیلم "تنگه ابوقریب" از جلوه‌های ویژه آتش و کوه است و بعد از اکران فیلم پشت صحنه‌ها را نمایش داده می‌شود که صحنه‌ها چطور به اجرا گذاشته شده است.

وی درباره فعالیت جدید خود گفت: کارهای کوتاه کلیپ و نماهنگ بسیاری را با حوزه‌های هنری انجام دادیم؛ اما هم اکنون در حال کار بر روی فیلمی به اسم "زنی با ارابه چوبی" با کارگردانی آقای نجم هستیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان