۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دستگاه‌های امنیتی با جدیت حادثه تروریستی اهواز را پیگیری کنند/ آمریکا‌یی‌ها با همه تبلیغات وسیع خود دچار یاس شده‌اند
کد خبر: ۳۲۷۷۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱ ساعت: ۱۱:۲۳ ↗ لینک کوتاه

لاریجانی در صحن مجلس:

دستگاه‌های امنیتی با جدیت حادثه تروریستی اهواز را پیگیری کنند/ آمریکا‌یی‌ها با همه تبلیغات وسیع خود دچار یاس شده‌اند

رئیس مجلس گفت: دستگاه‌های امنیتی کشور باید موضوع جدی بگیرند، موضوع امنیت ملت موضوعی نیست که تعلل در آن توجیهی داشته باشد.

دستگاه‌های امنیتی با جدیت حادثه تروریستی اهواز را پیگیری کنند/ آمریکا‌یی‌ها با همه تبلیغات وسیع خود دچار یاس شده‌اند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز( یکشنبه 1 مهر) با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز، گفت: امسال روز 31 شهریور که مصادف با ایام عزاداری سید الشهدا و یاران باوفایش بود با جنایت تروریست های پلید در شهر اهواز رنگ شهادت گرفت و دهها نفر از مردم خوزستان در این عملیات جنایتکارانه به یاران خود در دوران دفاع مقدس پیوستند و یا مجروح شدند.

وی افزود: سوال این است چرا در این روز دزدانه به این اقدام دست زدند؟ و زنان و کودکان بی گناه را به خاک و خون کشیدند.

رئیس مجلس تصریح کرد: تروریست های دست پروده قدرت‌های جنایتکار می‌توانستند این کار در زمان دیگری و در خیابان انجام دهند، علت انتخاب این مکان و زمان را باید به درستی دریافت.

لاریجانی با تاکید بر اینکه رژه نیروهای مسلح نشان دهنده اقتدار یک نظام است، به خصوص در کشور ما که از ابتدای انقلاب با تحریم نظامی مواجه بود، اظهار کرد: رژه نیروهای مسلح همراه با ادوات نظامی متنوع که همگی با همت و اراده قوی متخصصان نظام ساخته شده است نشان دهنده تحقق راهی بود که امام راحل به جوانان این سرزمین آموخت.

وی ادامه داد: امسال حجم انبوه سلاح های مدرن مانور اقتدار و استقلال کشور بود و این صحنه برای قدرتهای چپاولگر قابل تحمل نیست. چراکه سالهاست با تبلیغات وسیع در جهت اخاذی کشورهای منطقه این تئوری را دنبال می‌کنند ایران را به خاطر حمایت از کشورهای منطقه تهدید نظامی کرده‌اید، با خرید سلاح‌های مدرن از آمریکا می‌خواهید در برابر قدرت ایران بایستید و هدف آنها تسلط رژیم صهیونیستی در کشورهای فلاکت‌بار منطقه است.

رئیس مجلس گفت: وقتی آنها به عینه قدرت تجهیزاتی ایران را در همین شرایط تحریمی مشاهده کنند و اراده قوی جوانان سلحشور ایران را ببینند، همه داستان سرایی آنها دچار بحران توجیهی می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: با همه شیطنت‌های تبلیغاتی آمریکا، مسئله استقلال ایران در این ۴۰ سال پس از انقلاب علی‌رغم همه دسیسه‌ها برای مردم منطقه یک موضوع تامل برانگیز شده است؛ همیشه نمی‌توان با تبلیغات، خود را به خواب زد.

وی افزود: ملت‌ها وقتی ابهت نیرو‌های مسلح مستقل و قدرتمند ایران را می‌بینند و از طرفی دخالت‌های نظامی آمریکا بر کشورشان را می‌بینند و طرفی دیگر تحقیر مستمر آنها را مشاهده می‌کنند دچار تردید جدی در مسلک وابستگی سیاسی می‌شوند.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: از طرفی این اقدام نشان می‌دهد آمریکا‌یی‌ها با همه اقدامات تحریمی و تبلیغات وسیع خود دچار یاس شده اند، در این ۴۰ سال بار‌ها تصور کردند که ایران کارش تمام شده است؛ یک روز با جنگ صدام هلهله راه انداختند که ایران چند هفته بیشتر دوام نمی‌آورد و یک روز دیگر با کودتای نوژه کار را فیصله یافته قلمداد کردند و با هر بحران سیاسی و اجتماعی دچار توهم شده و ستاد ویژه راه انداختند.

لاریجانی یادآور شد: وزیر خارجه اسبق آمریکا از این ستادهای توهمی در خاطرات خود از این ستادهای فروپراکنانه زیاد داشته است اما هر بار مانند دفعات گذشته ناامید شده و این بار هم با دست پاچگی از توافق هسته‌ای خارج شدند و ژست اقدام همه جانبه به خود گرفتند، اما ظاهرا به این نتیجه رسیده‌اند که در این زمینه نیز سرشان به سنگ می‌خورد، آنها از هر وسیله‌ای برای مقابله با ملت ایران استفاده کرده‌اند و به قول خودشان سعی داشتند که به هم ریختگی ایجاد کنند گرچه این تلاش‌های آخر آنها در برابر اراده ملت حسینی ایران به جایی نمی‌رسد.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های امنیتی کشور باید موضوع را جدی بگیرند چرا که امنیت ملت موضوعی نیست که تعلل در آن توجیه پذیر باشد، همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که نیروهای امنیتی باید با جدیت مسئله را پییگری کنند و ریشه این تبهکاران را بخشکانند، همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس باید به دلیل اهمیت این موضوع مسئله را پیگیری کند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه به خانواده محترم شهدا تسلیت می‌گوید و برای مجروحین نیز آرزوی سلامتی دارد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد:  همچنین بازگشایی مدارس را به همه محصلان و دانش آموزان تبریک و تهنیت عرض کرده و امیدوارم که سال تحصیلی جدید سالی پربرکت برای همه ملت ایران باشد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان