۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مزاحم تلفنی به عذرخواهی با نصب بنر مکلف شد
کد خبر: ۳۲۷۷۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

در راستای صدور احکام جایگزین حبس؛

مزاحم تلفنی به عذرخواهی با نصب بنر مکلف شد

در راستای صدور احکام جایگزین حبس مرتکب مزاحمت تلفنی به عذرخواهی با نصب بنر مکلف شد.

مزاحم تلفنی به عذرخواهی با نصب بنر مکلف شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فصل نهم قانون مجازات اسلامی جدید مصوب سال 92 به موضوع مجازات‌های جایگزین حبس اشاره دارد و بر همین اساس قضات محاکم می‌توانند با توجه به برخی شرایط متهم و دارا بودن شرایط قانونی از مجازات‌های جایگزین حبس در حق محکوم استفاده کنند.

کاهش جمعیت کیفری زندان با استفاده از اعمال مجازات‌های جایگزین حبس یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضاییه در سال‌های گذشته است که این سیاست در محاکم دادگستری استان قزوین نیز با جدیت دنبال می‌شود و گام‌های خوب و موثری با صدور احکام جایگزین حبس برداشته است.

در یک نمونه فردی که به اتهام مزاحمت تلفنی از طریق پیام و شبکه‌های اجتماعی(تلگرام) و توهین به تحمل دو ماه حبس تعزیری محکوم شده بود به علت فقدان سابقه کیفری، جوان بودن و وضعیت فردی، اجتماعی و خانوادگی مشمول مجازات جایگزین حبس شد.

قاضی غفاری، رئیس حوزه قضایی بخش دشتابی در راستای اعمال مجازات‌های جایگزین حبس فرد محکوم را به نوشتن بنر عذرخواهی از خانواده شاکی و قول و تعهد به عدم چنین عملی در آینده، مطالعه کتاب خانه عنکبوت نوشته نورالله قدرتی و ارائه خلاصه بخش سوم کتاب در خصوص آسیب‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی به واحد اجرای احکام، حفظ و فراگیری روایت نقل شده از امیرالمومنین(ع) و جزای نقدی در حق دولت مکلف کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان