۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین زنان ۱۰درصد جامعه معتادان را تشکیل می‌دهند
کد خبر: ۳۲۷۷۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری:

زنان ۱۰درصد جامعه معتادان را تشکیل می‌دهند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه ۱۰درصد معتادان جامعه نیز زنان هستند، گفت: اکثر این زنان قربانیان اعتیاد خانواده‌ اند و مواد مخدر پدر، برادر و یا همسر خود را جابه‌جا می‌کنند.

زنان ۱۰درصد جامعه معتادان را تشکیل می‌دهند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ معصومه مرادیان شب گذشته(شنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استانداری قزوین اظهار کرد: 52 درصد زندانیان مواد مخدر کشور را زنان و 48 درصد را مردان تشکیل می‌دهند که نشان دهنده میزان شیوع اعتیاد میان زنان است.

وی اضافه کرد: فقر یکی از عوامل مهم اعتیاد در جامعه زنان است که موجب شده حدود 10 درصد از کارتن‌خواب‌های جامعه ما بانوان باشند.

این مسئول با بیان اینکه 10درصد معتادان جامعه نیز زنان هستند، افزود: اکثر این زنان قربانیان اعتیاد خانواده‌ اند و مواد مخدر پدر، برادر و یا همسر خود را جابه‌جا می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اذعان کرد: در همین زمینه مراکز ملی اعتیاد در افغانستان تشکیل شده است تا این زنان را کاملا مورد مطالعه و بهبود قرار دهد که پیشنهاد می‌دهیم در ایران نیز این مراکز راه اندازی شوند.

وی با بیان اینکه یک ‌سوم مصرف‌‌کنندگان موادمخدر زنان هستند، گفت: از هر 6 معتادی که مورد معاینه و بهبود قرار می‌گیرد یک مورد را زنان تشکیل می‌دهند.

مرادیان عنوان کرد: زنان می‌توانند منتقل کننده ویروس ایدز به نوزادان و جنین‌ باشند و همین مسئله کافی است که به اعتیاد زنان بیش‌ از پیش پرداخته شود.

راه‌اندازی گرمخانه و 2 کمپ ترک اعتیاد ویژه زنان در قزوین

مریم بیدخام در ادامه این جلسه گفت: متاسفانه چنین به نظر می‌رسد که دستگاه‌های اجرایی مشکلات بخش زنان را تابو کرده و از ورود به آنها خودداری می‌کنند که خود نگاهی آسیب‌زا است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای مقابله با اعتیاد زنان در سطح استان انجام شد که می‌توان به راه‌اندازی گرمخانه و 2 کمپ ترک اعتیاد بانوان اشاره کرد.

وی در پایان عنوان کرد: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چون دستگاه‌های دولتی هرچقدر هم تلاش کنند تاثیرگذاری کمتری از سمن‌ها در رابطه با پیشگیری، آموزش و ایجاد نشاط اجتماعی خواهند داشت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان