۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مسئولان عکس‌العملی نسبت به اشارات رهبری به کتاب، نشان ندادند/ فرهنگ قزوین، شهدای مدافع حرم هستند
کد خبر: ۳۲۷۶۳۶ نویسنده: محمدرسول ملاحسنی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۳۱ ساعت: ۱۵:۱۶ ↗ لینک کوتاه

گلایه‌های نویسنده خاطرات همسر شهید"سیاهکالی مرادی":

مسئولان عکس‌العملی نسبت به اشارات رهبری به کتاب، نشان ندادند/ فرهنگ قزوین، شهدای مدافع حرم هستند

نویسنده کتاب خاطرات همسر شهید "سیاهکالی مرادی" گفت: اگر ما برای هفته فرهنگی قزوین کل قزوین را بنر می‌زنیم باید به این مهم هم توجه داشته باشیم که فرهنگ قزوین، شهدای مدافع حرم هستند.

مسئولان عکس‌العملی نسبت به اشارات رهبری به کتاب، نشان ندادند/ فرهنگ قزوین، شهدای مدافع حرم هستند
محمدرسول ملاحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به خاطره‌ای از کتاب "یادت باشد"، اظهار کرد: جای بسی افتخار است که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به خاطره‌ای از کتاب"یادت باشد" اشاره کردند و نحوه اشارات ایشان به گونه‌ای بود که نشان می‌دهد این کتاب را به صورت کامل مطالعه کردند؛ زیرا خاطراتی که تعریف می‌کردند از بخش‌های مختلف کتاب بود.

وی افزود: هدف رهبر معظم انقلاب از بیان خاطرات کتاب "یادت باشد" در جلسه مهمی که با حضور اعضای خبرگان برگزار شد، این بود که پنجره‌ای جلوی روی نسل تازه شکفته در فضای انقلاب باز کرده و به آنان یادآوری کنند جوانانی هستند که فضای فکری و ایثارگری بزرگی دارند.

نویسنده کتاب "یادت باشد" اضافه کرد: این حرکت رهبر معظم انقلاب پیام مهمی داشت و نشان داد که اگر کار با هنرمندی، عنایت شهید و خانواده شهید به خوبی انجام شود و به دست نسل جوان برسد، می‌تواند اثرگذار باشد.

ملاحسنی با بیان اینکه اشاره رهبر اشاره خوبی بود که این کتاب دیده شود، ادامه داد: امیدوارم بتوان از این کتاب با توجه به محتویاتی که از خاطرات یکی از شهدای مدافع حرم دارد، به عنوان الگویج برای ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی استفاده کرد.

چاپ بیش از 30هزار نسخه از کتاب " یادت باشد"
وی عنوان کرد: از زمان شهادت شهدای مدافع مدت زیادی نگذشته است که این امر موجب می‌شود نسل جوان و اقشار مختلف مردم جامعه با این شهدا خیلی راحت‌تر ارتباط برقرار کنند، زیرا جنس کارشان برای مردم جذاب‌تر است.

نویسنده کتاب "یادت باشد" تصریح کرد: در دنیایی که همه به دنبال مال، شهرت و مقام هستند یک سری از افراد پیدا می‌شوند که در اوج غربت چنین ایثاری را دور از مرزهای کشور خود انجام می‌دهند.

ملاحسنی با بیان اینکه « رهبری می‌فرماید هرچه در قالب هنر ریخته شود ماندگار است»، گفت: حتی قرآن هم که ماندگار شده بخاطر این است که آیات آن به شیوه‌ای هنرمندانه در کنار هم قرار داده شده است و این نشان می‌دهد یک نگاه هنرمندانه پشت آیات قرآن وجود دارد.

وی بیان کرد: اگر آنچه در مورد شهدای مداقع حرم در اختیار داریم در قالب هنر بریزیم قطع به یقین اثرگذار است و این رسالت ما هنرمندان است که خود را در معرض این نسیم رحمت قرار دهیم.

نویسنده کتاب "یادت باشد" عنوان کرد: کتاب"یادت باشد" نشان داد جوانان ما تشنه این راه هستند؛ زیرا قبل از اشاره رهبر معظم انقلاب به این کتاب، بیش از 30 هزار نسخه از کتاب " یادت باشد" در کل کشور به فروش رفته بود.

ملاحسنی افزود: در شرایط فعلی هم بعد از اشارات رهبری بسیاری از مردم دنبال این کتاب هستند و برای آن‌ها مهم است بدانند این چه کتابی بوده که رهبر معظم انقلاب به خاطراتی از آن در دیدار به این مهمی اشاره کرده است.

از مسئولان استان گلایه داریم
وی اضافه کرد: اما متاسفانه برخی از تنگ نظری‌ها به خصوص در فضای استان قزوین، هم روحیه را مکدر و کار را سخت می‌کند که جای گله‌مندی دارد. 

نویسنده کتاب "یادت باشد" ادامه داد: اگر این اتفاق در استان دیگری رخ می‌داد همت اجتماعی مسئولان بیشتر از این بود؛ اما در استان قزوین تا امروز حتی یک مسئول برای تألیف این کتاب تماس نگرفته که تشکر کند.

وی ادامه داد: در سطح شهر هم تبلیغی در این زمینه صورت نگرفته است در حالی که پس از یک سال رهبر معظم انقلاب به یک کتاب اشاره کردند؛ زیرا آخرین کتابی که رهبری در بیانات خود به آن اشاره کردند کتاب کتاب حاج علی آقا خوش نفس بود که یک سال قبل توسط رهبر معظم انقلاب به آن اشاراتی شد.

نویسنده کتاب "یادت باشد" تصریح کرد: اگر ما گاهی اوقات برای هفته فرهنگی قزوین کل قزوین را بنر می‌زنیم و اطلاع‌رسانی می‌کنیم باید به این مهم هم توجه داشته باشیم که فرهنگ قزوین، شهید سیاهکالی و سایر شهدای مدافع حرم هستند؛ بنابراین اگر با این‌ها توانستیم فرهنگ قزوین را به جامعه ایرانی بشناسانیم؛ برنده شدیم.

ملاحسنی با اشاره به اینکه مسئولان استان هیچ عکس‌العملی در مورد اشارات رهبری به کتاب "یادت باشد" نشان ندادند، یادآور شد: جای گله است که چرا مسئولان ما نسبت به چنین اتفاق مبارک و مهمی که رخ داده هیچ قدمی برنداشتند؛ در حالی که اگر قشر جوان با این شهدا آشنا شوند خیلی از مخاطرات اجتماعی ما کم می‌شود.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان