۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بصیرت و دشمن‌شناسی از ویژگی‌های نیروهای مسلح است
کد خبر: ۳۲۷۵۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۳۱ ساعت: ۱۱:۱۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم رژه:

بصیرت و دشمن‌شناسی از ویژگی‌های نیروهای مسلح است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قزوین گفت: حمایت از مظلوم از ویژگی‌های نیروهای مسلح در نظام دینی است.

بصیرت و دشمن‌شناسی از ویژگی‌های نیروهای مسلح است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی پیش از ظهر امروز(شنبه) در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قزوین که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و امام سجاد (ع) و با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از سایر ارتش‌های دنیا متمایز است، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به این خاطر از سایر ارتش‌های دنیا متمایز است که با تأسی از آیه شریفه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» بنیانگذاری شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین رسالت نیروهای مسلح در نظام دینی، حمایت از دین، انسانیت، مستضعفان و مظلومان عالم است و هیچگاه خدا نگفته است که رسالت آنها تنها حمایت از مسلمانان و مؤمنان است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند اگر مسلمانی بشنود یک انسانی با هر دین و مرامی از او کمک می‌خواهد اما به یاری او نشتابد، مسلمان محسوب نمی‌شود و این ویژگی حمایت از مظلومان عالم از شاخصه‌های مهم و بارز نیروهای مسلح کشور ما است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه پیامبر (ص) قبل از اقدام مسلحانه نگاه تربیتی داشتند، ادامه داد: پیغمبر (ص) در مقابل واکنش‌های بت‌پرستان و مشرکان آنها را به توحید و پرستش خدای یگانه دعوت می‌فرمودند و همواره نگاه تربیتی را مقدم می‌شمردند.

وی در ادامه به تشریح درس هایی از قیام عاشورا پرداخت که نیروهای مسلح ما از آنها تأسی کرده‌اند و اظهار کرد: صبر و استقامت از درس‌های مهم قیام اباعبدالله الحسین (ع) است که نیروهای مسلح ما در دوران دفاع مقدس و در طول انقلاب اسلامی به خوبی آن را به نمایش گذاشتند.

عابدینی وفاداری را درس دیگری از نهضت کربلا معرفی کرد و گفت: ولایتمداری، وفاداری نسبت به مردم، رهبری و دین از مسائل تحسین‌برانگیزی است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به خوبی آن را از نهضت عاشورا فرا گرفته و اجرا می‌کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بصیرت و دشمن‌شناسی از درس‌های دیگر عاشورا محسوب می‌شود که نیروهای مسلح ما در سطح بالایی از آن برخوردار هستند و به برکت همین بصیرت و آگاهی در مقابل دشمنان با قدرت ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه حامی و پشتیبان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند، عنوان کرد: حق‌مداری از شاخصه‌های دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است و مردم مظلوم یمن و غزه با الگوگیری از نیروهای مسلح ما در مقابل ظلم ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ذلت ناپذیری را از درس‌های دیگر عاشورا برشمرد و ابراز کرد: قیام اباعبدالله الحسین (ع) ذلت‌ناپذیری را به ما آموخت و اینکه اگر برای رضای خدا و با ایمان و اعتقاد راسخ وارد میدان شویم پیروز خواهیم شد؛ همانگونه که امام حسین (ع) و یاران آن حضرت پیروز واقعی کربلا بودند.

عابدینی در پایان گفت: آینده جهان به اسلام تعلق دارد و یقین داریم این وعده الهی محقق خواهد شد و خداوند زمین را به بندگان صالح خود می‌سپارد تا آن را مدیریت کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان