۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جدال با کانادا، گام دوم تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم قهرمانی جهان
کد خبر: ۳۲۷۵۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۳۱ ساعت: ۱۱:۵ ↗ لینک کوتاه

والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۱۸ – بلغارستان؛

جدال با کانادا، گام دوم تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم قهرمانی جهان

تیم ملی والیبال ایران دومین دیدار خود در هفته دوم مسابقات قهرمانی جهان را مقابل تیم کانادا برگزار می‌کند.

جدال با کانادا، گام دوم تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم قهرمانی جهان
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، تیم ملی والیبال ایران در دومین روز از مرحله دوم مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از ساعت ۱۷ و ۳۰ امروز (شنبه) به مصاف تیم ملی والیبال کانادا خواهد رفت تا دومین چالش سخت خود در مرحله دوم را پشت سر بگذارد.

شاگردان ایگور کولاکوویچ در این مرحله به ترتیب با بلغارستان، کانادا و آمریکا هم گروه شدند که نخستین دیدار برای آن‌ها مصافی تکراری با میزبان بود که با برتری ۳ بر صفر بلغارستان همراه شد و باعث شد آغاز مرحله دوم برای تیم ملی ایران با شکست رقم بخورد.

جدال با کانادا، گام دوم شاگردان ایگور در مرحله دوم والیبال قهرمانی مردان جهان

والیبال کانادا در کسب افتخارات جهانی و بین المللی چندان موفقیتی نداشته است، اما هرگز تیم دست و پا بسته‌ای برای حریفانش به شمار نرفته است. اگر نگاهی به افتخارات این تیم بیندازیم، یک مدال برنز در لیگ جهانی ۲۰۱۷، تنها افتخار والیبال این کشور در سطح جهانی را می‌بینیم. در قاره آمریکای شمالی هم این تیم همواره زیر سایه قدرت کوبا و آمریکا قرار داشته و در ۲۵ دوره برگزاری مسابقات قهرمانی این منطقه، فقط یک بار در سال ۲۰۱۵ توانست به مدال طلا برسد.

استفان آنتیگا مربی ۴۲ ساله فرانسوی از سال گذشته هدایت تیم ملی کانادا را بر عهده گرفت و در نخستین گام، مدال برنز لیگ جهانی را برای این تیم به ارمغان آورد تا کانادا ۱۱۷ سال پس از آشنایی با والیبال، برای نخستین بار صاحب مدالی در سطح جهان شود. آنتیگا با وجود اینکه فقط ۴۲ سال دارد، یکی از بهترین مربیان جهان محسوب می‌شود. او در سه سال هدایت تیم ملی لهستان، عملکرد بسیار خوبی داشت و مهمترین دستاوردش با این تیم، مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۴ بود.


جدال با کانادا ، گام دوم شاگردان ایگور در مرحله دوم

گادوین اشمیت پشت خط زن ۲۰۸ سانتی متری، مشهورترین ستاره تیم ملی کانادا و مهمترین بازیکن این تیم در حملات است. نیکلاس هوگکه در پست دریافت کننده بازی می‌کند، دیگر ستاره تاثیرگذار در میان شاگردان آنتیگا محسوب می‌شود. میانگین سنی بازیکنان کانادا ۲۶ سال و میانگین قدی آن‌ها ۱۹۸ سانتی متر است.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین رویارویی خود مقابل تیم ملی کانادا در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ والیبال، مقابل این تیم تن به شکست ۳ بر یک داد و حالا به فکر پیروزی و انتقام شکست در مسابقات لیگ ملت‌ها را در سر دارد.

برنامه مسابقات ایران در مرحله دوم رقابت‌های قهرمای مردان جهان

  • شنبه ۳۱ شهریور: ایران – کانادا، ساعت ۱۷ (وقت محلی)
  • یکشنبه اول مهر: ایران – آمریکا، ساعت ۱۷، (وقت محلی)

تیم ملی والیبال ایران در دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی جهان توانست عنوان ششمی را کسب کند و حالا هم اهالی والیبال توقع دارند حداقل همین عنوان یک بار دیگر توسط بلندقامتان ایران کسب شود. باید منتظر ماند و دید که شاگردان کولاکوویچ در این دوره از مسابقات چه عملکردی خواهند داشت.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان