۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تله تازه حزب اشرافی/کرباسچی; روحانی استعفا بدهد!
کد خبر: ۳۲۷۵۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۳۱ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

در گفت‌وگو با ماهنامه اندیشه پویا؛

تله تازه حزب اشرافی/کرباسچی; روحانی استعفا بدهد!

رئیس حزب اشرافی کارگزاران از روحانی خواست اگر نمی‌تواند شفاف درباره علت بن‌بست خود توضیح دهد، استعفا دهد و قهرمانانه کنار برود!

تله تازه حزب اشرافی/کرباسچی; روحانی استعفا بدهد!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، کرباسچی در گفت‌وگو با ماهنامه اندیشه پویا ضمن انتقاد از عملکرد روحانی و دولت وی گفته او می‌تواند با استعفا، به عنوان یک قهرمان کنار برود و اما اگر استعفا را به مصلحت نمی‌داند باید از خواب سنگین برخیزد و روشن و شفاف با مردم روبرو شود.


او درباره استعفا گفته است: این تصمیم سختی است اگر او نمی‌تواند کاری کند می‌تواند به عنوان یک قهرمان کنار برود و بگوید ایهاالناس من می‌خواستم کاری کنم نشد، به دیوار بسته خوردم و حالا کنار می‌روم. این ممکن است کمک کند که اگر او قهرمان نیست حداقل منفور هم نشود».


کرباسچی در عین حال افزود که اگر آقای روحانی معتقد است کناره‌گیری‌اش «به نفع مصالح ملی کشور نیست»، باید تلاش کند که «روشن و دقیق حرکت کند.»


دبیرکل کارگزاران سازندگی گفت عملکرد دولت حسن روحانی آن چیزی که او و همفکرانش تصور می‌کردند، نبوده است.


به گفته کرباسچی، برخی از انتقادها به روحانی در سال 92 نیز مطرح بود ازجمله اینکه او «نوعی خصلت سنگین وزنی در امور اجرایی دارد.»


وی تاکید کرد روحانی یک مدیر نشسته است، درحالی که رئیس‌جمهوری باید یک مدیر ایستاده و اجرایی فعال در صحنه باشد.


وی تاکید کرد دولت حتی در زمینه اقتصاد هم غیرکارشناسی عمل کرد.


دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت باید به دولت «نهیب زد تا از این خواب سنگین بیدار شود.»


دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: «اول ببینیم آقای جهانگیری، معاون اول کارگزارانی است یا معاون اول خودش. متاسفانه اداره کشور ما اداره حزبی نیست.»


وی تاکید کرد اگر آقای جهانگیری بخواهد حزبی عمل کند نهادها و مجموعه‌ها و حتی خود آقای روحانی به او ایراد می‌گیرند که چرا حزبی عمل می‌کنید؟ او می‌گوید اگر خدمتی از من ساخته است با این شرایط است که حزبی نباشم و اعلام می‌کنم که در جلسه حزب شرکت نمی‌کنم.


وی در پاسخ به این سوال که «پس شما از آقای جهانگیری تبری می‌جوئید»، گفت: «واقعیت این است که آقای جهانگیری از ما تبری جسته ... و اعلام کرده من در شورای مرکزی حزب نیستم ما در کشور متاسفانه هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که کشور را باید احزاب اداره کنند نه اشخاص».


ادعای کرباسچی درباره جدایی جهانگیری از کارگزاران درحالی است که روزنامه «سازندگی»، ارگان رسمی حزب کارگزاران، 7 تیر 97 با جهانگیری مصاحبه کرد و در مقدمه مصاحبه با اشاره به طولانی‌ شدن گفت‌وگو و یادآوری این موضوع ازسوی مسئول دفتر جهانگیری، می‌نویسد: جهانگیری با خنده پاسخ معناداری به رئیس دفتر می‌دهد و می‌گوید: «ما با هم‌حزبی‌هایمان نشسته‌ایم و حرف می‌زنیم»!


اظهارات کرباسچی، چندمین حمله حزب کارگزاران و اعضای آن به دولت و روحانی است. اخیرا سعید لیلاز در گفت‌وگو با یورونیوز تصریح کرد حتی اگر «چوب خشک به جای روحانی بود، تا الان کاری برای رونق اقتصاد کرده بود.» او برخلاف کرباسچی که روحانی را فاقد اختیار معرفی کرده، تصریح کرده بود روحانی غیر از اختیارات موجود، اختیارات ویژه و فراوان از رهبری گرفته است.


کارگزاران همچنین در بیانیه‌ای سرگشاده دولت روحانی را دولت «بزم» و نه دولت «رزم» معرفی کرد و دولتی سرگشته خواند.»


به نظر می‌رسد اظهارات اخیر کرباسچی در هل دادن روحانی به سمت استعفا یا ایجاد جنجال‌ سیاسی به نام شفافیت، ادامه همان نگاه «رحم اجاره‌ای» اصلاح‌طلبان به دولت است. این طیف همچنین گفته‌اند نگاه ساندیسی به روحانی و دولت او دارند و طبیعتا پس از مکیدن محتوای دولت، پاکت آن را باید به دور بیاندازند!


مواضع موذیانه کارگزاران درحالی است که جهانگیری عضو مرکزیت این حزب، از مقصران اصلی واگذاری 18 میلیارد دلار ارز به قیمت 4200 تومان و ایجاد بیش از 100 هزار میلیارد تومان رانت است. اگر هم شفافیتی مطالبه می‌شود، باید درباره این سوءمدیریت‌ها باشد.



انتهای پیام/1404
منبع: کیهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان