۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حضور در عملیات "نصر" از افتخارات قزوین است/مسئولان برای دستیابی به خودکفایی از نیروهای مسلح الگو بگیرند
کد خبر: ۳۲۷۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۳۱ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده‌ قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین:

حضور در عملیات "نصر" از افتخارات قزوین است/مسئولان برای دستیابی به خودکفایی از نیروهای مسلح الگو بگیرند

فرمانده‌ی قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین گفت: عملیات "نصر" در دوران دفاع مقدس توانست لشکر زرهی عراق را متوقف کند و حضور در این عملیات از افتخارات لشکر ۱۶زرهی قزوین است.

حضور در عملیات "نصر" از افتخارات قزوین است/مسئولان برای دستیابی به خودکفایی از نیروهای مسلح الگو بگیرند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، مراسم رژه سی و یکم شهریورماه و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین، استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی در لشکر 16 زرهی استان قزوین برگزار شد.

امیر بهنام پیری، ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین زنجان در این مراسم با عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله و شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: دفاع مقدس سرشار از ایثار، فداکاری و جانفشانی‌ها است.

وی بیان کرد: در تاریخ 31شهریورماه سال 59 هجمه وسیعی از سوی رژیم بعث عراق و به سردستگی آمریکا و ایادی استکبار علیه ملت ایران آغاز شد.

این مسئول با بیان علت برگزاری جشن در این روز مهم اذعان کرد: ما هرساله به یاد تمامی جانفشانی‌ها، ایثارها و از خودگذشتگی‌ها و به یاد شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی جشن می‌گیریم.

ثبت 297عملیات در سطح نیروهای زمینی ارتش
ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین زنجان ادامه داد: هرساله به دلیل دستاوردهای جنگ تحمیلی این روز را جشن می‌گیریم؛ زیرا در زمان جنگ ما حتی توانایی ساخت یک عدد فشنگ را نداشته ایم اما امروزه شاهد ساخت موشک، هواپیما و سلاح توسط دستان توانمند فرزندان این انقلاب هستیم.

پیری اضافه کرد: هرساله 31شهریورماه نمایانگر اقتدار و پایداری جمهوری اسلامی ایران است؛ زیرا رزمندگان ما در 8سال دفاع مقدس با دستان خالی و با وجود مشکلات حاکم آن دوران بر مملکت اسلامی با رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم در مقابل تمام دنیا به پیروزی رسیدیم.

وی با اشاره به پیروزی در جنگ تحمیلی علیه مستکبران دنیا بیان کرد: این پیروزی زمانی به دست آمد که تنها یک سال و نه ماه از عمر انقلاب اسلامی گذشته بود و نیروهای مسلح هنوز انسجام کامل پیدا نکرده بودند و سپاه نیز به طور کامل شکل نگرفته بود.

این مسئول گفت: دشمنان این مرز و بوم قبل از آغاز جنگ تحمیلی تلاش‌های بسیاری برای نابودی انقلاب اسلامی کردند و زمانی که نتیجه ای از نقشه‌های شوم خود نگرفتند، جنگ علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی آغاز کردند.

وی اذعان کرد: رزمندگان اسلام توانستند با وجود این شرایط سخت و دشوار ضمن جلوگیری از پیشروی دشمن در خاک کشور بعد از 8سال دفاع مقدس کشور را از وجود دشمنان پاکسازی کنند.

فرمانده‌ی قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین با اشاره به خلاصه‌ای از عملیات‌های لشکر16زرهی در طول 8سال دفاع مقدس ابراز کرد: 297عملیات در سطح نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ثبت شد که 52عملیات آن به صورت پدافند و 245عملیات آفند است.

پیری با اشاره به عملیات "نصر" ابراز کرد: بعد از گذشت 23ماه از تهاجم رژیم بعث عراق به کشور ایران لشکر 16زرهی قزوین توانست یک عملیات غرور آفرین علیه دشمنان به اجرا درآورند.

هفته دفاع مقدس، نمایانگر اقتدار و پایداری ملت ایران
وی اضافه کرد: عملیات "نصر" در دوران دفاع مقدس عملیاتی برای مقابله با ماشین جنگی عراق بود که توانست لشکر زرهی عراق را متوقف کند و حضور در این عملیات از افتخارات لشکر 16زرهی قزوین است.

این مسئول اظهار کرد: جنگ تحمیلی دو هزار و 887 روز به طول انجامید که یک هزار روز آن نبرد مستقیم و تن به تن بود و نتیجه این نبرد پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی بود.

وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند؛" باید به خودکفایی برسیم" ابراز کرد: امید است تا سایر مسئولین نیز با الگوگیری از نیروهای مسلح در سطح فرهنگی نیز مانند نیروهای مسلح رشد کنند تا بتوانیم پوزه دشمنان انقلاب را به خاک بمالیم.

ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین زنجان در پایان گفت: از نسل آینده نیز انتظار داریم تا پاسدار خون شهدا باشند و به ایثارگران و جانبازان نیز احترام بگذارند و ارزش این خون‌های ریخته شده را بدانند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان