۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پایان افزایش نجومی قیمتها چه زمانی است ؟
کد خبر: ۳۲۷۴۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۳۰ ساعت: ۱۵:۵۸ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

پایان افزایش نجومی قیمتها چه زمانی است ؟

️ عامل اصلی رشد قیمت دلار ، رشد نقدینگی است و عامل رشد نقدینگی ، سود بالای سپرده است ، اما رشد نقدینگی و سود بالای سپرده همچنان ادامه دارد ، هیچ اقدامی برای مهار عامل اصلی ایجاد این وضعیت وجود ندارد. حتی اگر تحریم اتفاق نیافتاده بود دیر یا زود ریال به همین میزان سقوط می کرد تحریم فقط زمان آن را تسریع کرد.

پایان افزایش نجومی قیمتها چه زمانی است ؟
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، عامل اصلی رشد قیمت دلار ، رشد نقدینگی است و عامل رشد نقدینگی ، سود بالای سپرده است ، اما رشد نقدینگی و سود بالای سپرده همچنان ادامه دارد ، هیچ اقدامی برای مهار عامل اصلی ایجاد این وضعیت وجود ندارد. حتی اگر تحریم اتفاق نیافتاده بود دیر یا زود ریال به همین میزان سقوط می کرد تحریم فقط زمان آن را تسریع کرد.

- عامل اصلی افزایش نرخ ارز ، سپرده گذار است و انگیزه سپرده گذار از تبدیل سپرده به دلار ، حفظ ارزش دارایی است.

- بانک مرکزی فاقد اقتدار لازم برای مهار نقدینگی است و بازی پرداخت سود بالا به سپرده تا زمانی که بانکها در عمل بتوانند بازی را ادامه دهند ، ادامه می یابد

- سود سپرده گذار از محل زیان بانک و وام گیرنده پرداخت میشود این بازی تا آنجا ادامه می یابد که بانک و وام گیرنده بتوانند زیان را پرداخت کنند ، بازی تا آخرین رمق وام گیرنده و بانکها ادامه می یابد ، بر بانکها قوه عاقله ای حاکم نیست و مدیریت پذیر هم نیستند. فعلا هم بهانه خوبی پیدا کرده اند و این گرانی را به تحریم نسبت می دهند ، بانکها پشت تحریم پنهان شده اند تا ناکارآمدی خود را مخفی کنند.

-  پس از اتمام انرژی ، همه چیز درست میشود ، سپرده گذار از بازی حذف میشود و مصرف کننده واقعی به میدان می آید و مصرف کننده است که قیمت همه چیز را تعیین می کند و آن روزی است که همه حباب های قیمتی سقوط می کند.

- سپرده گذار با تبدیل سپرده به دلار ، طبقه متوسط را از اقتصاد حذف کرد و سپس خودش هم حذف می شود. بازنده این بازی مردم نیستند سپرده گذار است ولی کدام سپرده گذار ؟

- هفتاد و چهار درصد سپرده گذاران فقط دو درصد جمعیت هستند ، ۷۴ درصد سپرده گذاران حذف میشوند و نه کل سپرده گذاران

-  ۶۰ درصد وام های بانکی را هم به ۵ هزار شرکت بزرگ داده اند که نه اصل وام را پرداخت می کنند و نه فرع آن را ، فقط وام را تمدید می کنند و تمدید می کنند چون قصد بازپرداخت ندارند

-  اصلا جای نگرانی مردم نیست بازی اصلا به مردم ارتباطی ندارد ، پول ۷۴ درصد سپرده گذاران را ۵ هزار شرکت بزرگ خورده اند

-  راه حل چیست ؟ باید سهام ۵ هزار شرکت را به ازای طلب ۷۴ درصد سپرده گذاران به آنها داد ، همین !؟ و این کار از عوض کردن یک کدخدا هم آسان تر است

-  بازی بین ۵۰۰۰ شرکت و دو درصد جمعیت است که بخش زیادی از این جمعیت دو درصدی در ایران هم نیستند


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان