۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حجت‌الاسلام خضری: عاشورا زمان تصمیم‌گیری است که با امام‌زمان خود می‌مانیم یا تنهایش می‌گذاریم
کد خبر: ۳۲۷۳۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۹ ساعت: ۱۰:۵۴ ↗ لینک کوتاه

در دهمین شب عزاداری هیئت حسین جان؛

حجت‌الاسلام خضری: عاشورا زمان تصمیم‌گیری است که با امام‌زمان خود می‌مانیم یا تنهایش می‌گذاریم

حجت‌الاسلام خضری گفت: شب عاشورا شب تصميم‌گيری است، آیا صرفا اجرت می‌خواهیم که برویم یا با حسین (ع) می‌مانیم؟ عاشورا زمان تصمیم‌گیری است که با امام‌زمان خود می‌مانیم یا تنهایش می‌گذاریم.

حجت‌الاسلام خضری: عاشورا زمان تصمیم‌گیری است که با امام‌زمان خود می‌مانیم یا تنهایش می‌گذاریم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام سید مهدی خضری، در شب دهم محرم در مراسم عزاداری هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های به ظاهر متناقض کربلا این است که سیدالشهدا در طول سال‌های گذشته هم عموم و خواص را دعوت به قیام لله می‌کردند اما در شب عاشورا فرمودند" بروید؛ آقایی که دعوت می‌کند در شب عملیات می‌گوید بروید؟

وی افزود: سیدالشهدا با همه عظمت الهی خود مردم را خاضعانه دعوت کردند، زهیر عثمانی مذهب را با پیک دعوت به قیام کرد، از محمد حنفیه خواص بنی هاشم تا کاروان شترداران را دعوت کرده است.

این کارشناس دینی ابراز کرد: اجرت این شب‌های عزاداری را می‌دهند و ممکن است بگویند برگردید، اما با حسین ماندن اصل عمل است که انسان را به جنه الحسین می‌برد؛ جایی که از بهشت هم بالاتر است.

وی ادامه داد: شب عاشورا شب تصميم‌گيری است، آیا صرفا اجرت می‌خواهیم که برویم یا با حسین (ع) می‌مانیم؟ عاشورا زمان تصمیم‌گیری است که با امام‌زمان خود می‌مانیم یا تنهایش می‌گذاریم.

خضری بیان کرد: قرآن هم "هدی للناس و هم هدی للمتقین" است، این دو چگونه قابل حل است؟ شأن قرآن این است که فریاد بزند که تا قیامت صراط مستقیم است اما متقین هدایت قرآن را به فعلیت می‌رسانند.

وی عنوان کرد: سیدالشهدا هم یک هدایت شأنی دارد یعنی همه را دعوت می‌کند، اما کسی بهره می‌برد که با حسین می‌ماند و این هدایت عمومی را به فعلیت می‌رساند.

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: عده ای فقط در مواقع خوشی یاد خدا هستند اما اگر دچار مشکلات و بیماری شوند خدا را فراموش می‌کنند؛ خداوند سنتی دارد به نام "تمییز" که با آن غربال می‌کند، امام حسین(ع) به اصحابش امر به رفتن نکرد؛ بلکه اذن داد، چون بین اذن و امر فاصله است و این همان سنت "تمییز" است.

وی یادآور شد: آیت‌الله حق‌شناس می‌فرمودند:"دورانی که ما در آن زندگی می‌کنیم شب عاشوراست، همه را غربال می‌کنند تا یاران حجت خدا را شناسایی کنند." 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان