۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین توصیه امام کاظم (ع) برای تقویت حافظه
کد خبر: ۳۲۷۲۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۸ ساعت: ۱۴:۳۸ ↗ لینک کوتاه

بسته سلامت؛

توصیه امام کاظم (ع) برای تقویت حافظه

همانطور که می دانید امامان از علم پزشکی بالایی برخوردار بودند و توصیه های آنها بهترین و البته سریع ترین نتیجه را به دنبال داشت که در ادامه یکی از آنها را می خوانید.

توصیه امام کاظم (ع) برای تقویت حافظه
به گزارش سرویس اجتماعی   صبح قزوین ، علم بالای امامان در هر زمینه ثابت شده و مسلم است که پزشکی هم یکی از این زمینه ها است. خاصیت بارز توصیه های آنها نتایج مثبت است که با انجام آنها به دست می آمد.


 برای تقویت حافظه از امام کاظم (ع) روایت شده است:همانا خوردن کدو موجب افزایش عقل می گردد و همچنین حضرت محمد (ص) در وصیتشان به امیرالمومنین علی (ع) بیان داشته اند:ای علی؛ خوردن کدو بر تو لازم است پس آن را فراوان استفاده کن، چرا که موجب افزایش حافظه می شود.

در جایی دیگر می خوانیم که امام صادق (ع) می فرماید:کدو برای درد قولنج بسیار مفید می باشد و پیامبر (ص) فرموده اند:کسی که کدو را با عدس بخورد، دلی نرم تر و حضور قلبی بیشتر را سر نماز خواهد داشت و از حضرت علی (ع) نقل گردیده که پیامبر (ص) از میان خورش ها و غذاها، کدو را بیشتر می پسندیدند.

مسلما کدو به علت داشتن مقدار فراوانی فسفر در افزایش ضریب یادگیری و داشتن حافظه ای قوی موثر می باشد، اما علاوه بر این این ماده غذایی برای درمان نقرس بسیار مفید بوده و روغن کدو دارویی موثر برای تسکین سردرد می باشد. این ماده غذایی پر خاصیت دارای مقدار قابل توجهی پکتین، ویتامین B، ویتامین C، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم و ید می باشد و به دلیل وجود این مواد معدنی در تصفیه خون نقشی بس شگرفی دارد و به افرادی که دچار چربی خون و کلسترول می باشند توصیه می شود آن را استفاده نمایند.گفتنی است کدو به دلیل دارا بودن ذات خنک کدو استفاده از آن برای رفع التهاب و تشنگی موثر است و علاوه بر این چنانچه آب کدو همراه با گوشت بدون چربی مصرف شود، علاوه بر درمان نارسایی کبد، در رفع سرفه های خشک و رفع تب مفید می باشد.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان