۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حجت‌الاسلام خضری: اگر جریان ولایت حاکم نبود، قدرت تشخیص حق از باطل را نداشتیم
کد خبر: ۳۲۷۲۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۸ ساعت: ۱۲:۵ ↗ لینک کوتاه

درنهمین شب عزاداری هیئت حسین جان؛

حجت‌الاسلام خضری: اگر جریان ولایت حاکم نبود، قدرت تشخیص حق از باطل را نداشتیم

حجت‌الاسلام خضری گفت: اگر جریان ولایت نبود، ما حق و باطل را تشخيص نمی‌دادیم؛ پرچم ولایت امیرالمومنین امروز دست نائب ایشان است. اگر امروز دست کسی از دست سید علی جدا شد، راه را گم می‌کند.

حجت‌الاسلام خضری: اگر جریان ولایت حاکم نبود، قدرت تشخیص حق از باطل را نداشتیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام سید مهدی خضری، در شب نهم محرم در مراسم عزاداری هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: فرق تزاحم و تعارض چیست؟ بزرگان می‌گويند اگر دو واجب همزمان متوجه انسان شد در مقام امتثال امر متحیر می‌شود که کدام را انجام دهد، این تزاحم است؛ مانند اینکه دو نفر در دریا درحال غرق شدن هستند و فقط می‌شود یکی را نجات داد.

وی افزود: سیدالشهدا واجبات زیادی دارد، ارشاد جاهل و تعلیم ناس، کمک به فقرا، دستگیری از بی پناهان و قیام لله که این هم واجب بود؛ از دل واجبات به سراغ به واجب دیگری رفتند و اینطور نبود که نعوذ بالله بیکار باشند و قیام کنند.

این کارشناس دینی ابراز کرد: مهم ترین چالش برای مؤمنین چالش تزاحم است، اگر چند دستور واجب همزمان صادر شد کدام را انجام دهیم؟

وی ادامه داد: گاهی نباید وقتی با یک امر خدا درگیر شدیم برای اینکه وجدانمان راحت شود بی مورد خود را درگیر امر دیگری کنیم، اگر اطمینان داریم نماز صبح قضا می‌شود نباید هیئت بیاییم و بگوییم هیئت صفا دارد؛ این یک تزاحم ساده واجب و مستحب است.

خضری بیان کرد: امیرالمومنین می‌فرمایند:" هیچ قربی در مستحبات نیست جایی که به واجبات آسیب می‌رساند."؛ برخی عبادت می‌کنند، زیارت می‌روند، جهاد می‌کنند اما روحیه جلب رضایت خدا را ندارند.

پرچم دشمن امروز به هیئت‌های مذهبی هم آمده است

وی عنوان کرد: در مرحله تزاحم واجبات باهم کار سخت می‌شود. مشکل کسانی که در کربلا بودند و نیامدند این بود که می‌گفتند واجبات دیگری داریم، اتفاقا انسان‌های خوبی هم بودند اما عاقل نبودند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: خواجه ربیع از کسانی که درکربلا حضور پیدا نکرد؛ وی از یاران امیرالمومنین و از زهاد بزرگ صدر اسلام است؛ این آدم خوب بود اما این افراد به امام می‌گفتند ما را با کسانی که اهل قرآن و قبله مشترک هستند درگیر مکن.

وی اذعان کرد: اگر جریان ولایت نبود، ما حق و باطل را تشخيص نمی‌دادیم؛ پرچم ولایت امیرالمومنین امروز دست نائب ایشان است. اگر امروز دست کسی از دست سید علی جدا شد، راه را گم می‌کند چون پرچم دشمن امروز به هیئت‌های مذهبی هم آمده است.

خضری گفت: هنگامی که امام حسین(ع) از مکه به سوی کربلا خارج شد، عده ای در حال انجام یک واجب یعنی حج بودند اما متوجه نشدند که کعبه هم برای شناخت ولایت ایجاد شده است.

وی یادآور شد: کشوری مثل الجزایر یک میلیون شهید داده است، اما امروز اثری از آنها نیست اما محسن حججی ما یک شهید است که با امام زمان(عج) بود و خونش اینقدر برکت پیدا کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان