۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حماسه غیرت در آزادی
کد خبر: ۳۲۷۱۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۷ ساعت: ۱۲:۷ ↗ لینک کوتاه

پرسپولیس برانکو دوباره به نیمه‌نهایی آسیا رسید

حماسه غیرت در آزادی

تیم فوتبال پرسپولیس با ثبت اولین شکست الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کرد.

حماسه غیرت در آزادی
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین  ،در مسابقات دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت18:30 روز گذشته پرسپولیس میزبان الدحیل قطر بود. شاگردان برانکو که در بازی رفت با یک گل شکست خورده بودند‌ انگیزه نسبتا خوبی برای جبران این شکست و کسب نتیجه مناسب برای صعود به نیمه‌نهایی داشتند.


  ترکیب قابل پیش‌بینی

روشن ایرماتوف از ازبکستان قضاوت بازی را برعهده داشت. برانکو برای شروع بازی و در غیاب سیامک نعمتی محروم، ترکیب قابل پیش‌بینی علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه، گادوین منشا و علی علیپور را انتخاب کرد. لکومنته، محمد موسی، مندز، لوئیز جونیور، نام‌تای هی، کریم بوزایف، بسیم الراوی، سلطان حسین‌البراکی، المعز، مراد ناجی‌حسین و ادمیلسون نیزبه عنوان نمایندگان قطر به میدان رفتند.

  محرومیت کامیابی‌نیا

 دو تیم بازی را متعادل شروع کردند اما جدی‌ترین موقعیت در دقیقه 9 به پرسپولیس رسید اما منشا نتوانست به موقع به توپ برسد و گلر حریف آن را مهار کرد. در دقیقه 13 ضربه‌ای که کامیابی‌نیا به بازیکن حریف زد باعث شد از داور اخطار بگیرد و بازی بعدی را از دست بدهد.

  بدشانسی منشا

در دقیقه ۲۱ اد نیلسون، بازیکن برزیلی الدحیل بعد از دریبل سه بازیکن پرسپولیس اقدام به شوت‌زنی کرد که بیرانوند توپ را مهار کرد. یک دقیقه بعد منشا که جنب‌وجوش زیادی در میدان داشت با شوتی دیدنی دروازه الدحیل را تهدید کرد که ضربه‌اش بعد از برخورد به دست گلر حریف به تیرک دروازه خورد تا فرصت مناسبی از دست برود.

  گل بادآورده برای الدحیل

در دقیقه ۲۵ جونیور به خاطر مصدومیت از بازی بیرون رفت و جای خود را به مادیبو داد. یک دقیقه بعد اد نیلسون با فرار در موقعیت خوبی قرار گرفت که با خطای انصاری متوقف شد تا این مدافع نیز اخطار بگیرد. در دقیقه ۳۲ ضربه کاشته الدحیل روی دروازه پرسپولیس با یک رفت‌وبرگشت به گل منجر شد. دفع نوراللهی بعد از برخورد به بوضیاف وارد دروازه بیرانوند شد تا کار برای قرمزپوشان سخت شود. کامیابی‌نیا که اخطار داشت در دو دقیقه، دو خطا روی بازیکنان الدحیل انجام داد تا نیمکت‌نشینان تیم قطری به داور معترض و خواهان اخراج او شوند. در ادامه نیز حملات پرسپولیس منجر به خلق موقعیت گل جدی نشد تا بازی در نیمه‌اول با برتری یک برصفر به سود میهمان خاتمه یابد. خلیل‌زاده نامش در لیست اخطاری‌ها درج شد.

  دوباره سیدجلال و بازگشت امید

پرسپولیس که برای صعود باید سه گل در نیمه‌دوم به ثمر می‌رساند بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داد و توانست در دقیقه ۵۷ به گل تساوی برسد. بشار رسن یک شوت از پشت محوطه جریمه زد که دروازه‌بان توپ را راهی کرنر کرد. نوراللهی این ضربه کرنر را زد و توپ به سیدجلال حسینی رسید و شوت فنی او گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند. حسینی فصل گذشته هم با گل خود به الجزیره باعث صعود قرمزها به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان شده بود.

  حماسه غیرت در آزادی

گل‌به‌خودی به نفع پرسپولیس

پرسپولیس به حملاتش ادامه داد تا گل دوم را هم بزند و به ادامه کار امید بیشتری پیدا کند. در دقیقه 65 ارسال عالیشاه در محوطه جریمه به منشا رسید و ضربه سر این بازیکن را دروازه‌بان الدحیل گرفت. یک دقیقه بعد هم شوت نوراللهی از بالای دروازه بیرون رفت. در دقیقه 67 ماهینی از بازی بیرون رفت و جایش را به مصلح داد. در دقیقه 76 حرکت خوب علیپور و ارسال زمینی او باعث شد که «سلطان بریک» مدافع الدحیل به اشتباه دروازه تیمش را باز کند و قرمزها به گل دوم برسند.

  ورزشگاه منفجر شد

پرسپولیس که حالا برای صعود فقط به یک گل نیاز داشت، همچنان به حملاتش ادامه می‌داد. در دقیقه 78 پرسپولیس روی یک ضدحمله صاحب موقعیت شد و منشا در حالت تک‌به‌تک توانست با دریبل دروازه‌بان الدحیل گل سوم را هم به ثمر برساند و ورزشگاه منفجر شود. پرسپولیس چند حمله دیگر انجام داد و در دقایق پایانی الدحیل جلو کشید تا گل منجر به صعود خود را به ثمر برساند. در دقیقه 87 رسن جای خود را به آدام همتی داد. الدحیل هم در دقایق پایانی دو تعویض انجام داد. در این دقایق پرسپولیس به لاک دفاعی فرو رفت تا از برتری خود دفاع کند و البته چشم به ضدحملات و حرکات منشا و علیپور داشت. در دقیقه 89 روی یکی از این ضدحملات عالیشاه از سمت راست وارد محوطه جریمه الدحیل شد اما ضربه‌اش از کنار دروازه بیرون رفت.
 
  5 دقیقه وقت اضافه

داور برای نیمه‌دوم پنج دقیقه وقت اضافه لحاظ کرد. الدحیل حملات زهرداری انجام نمی‌داد و پرسپولیس هم به رهبری جلال حسینی به خوبی توپ‌های ارسالی را برگشت می‌داد. در دقیقه 94 الوان‌زاده جانشین منشای خسته شد تا ثانیه‌هایی فرصت بازی پیدا کند. قرمزها با جنگندگی در این دقایق نیز بازی را مدیریت کردند. اعتراض برانکو به ادامه بازی بعد از اتمام دقایق تلف شده باعث شد از سوی داور اخراج شود. در دقیقه 97 الدحیل صاحب ضربه کاشته شد که ارسال بازیکن این تیم به بیرون رفت و در نهایت بازی با برتری سه بر یک  پرسپولیس خاتمه یافت تا قرمزها با یک بازگشت رویایی جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کنند  و الدحیل بعد از ماه‌ها طعم شکست را بچشد.


انتهای پیام/1404

منبع: فرهیختگان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان