۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آتش‌زنندگان لاستیک‌های فرسوده در بوئین زهرا دستگیر شدند
کد خبر: ۳۲۷۱۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۷ ساعت: ۱۱:۵۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوئین زهرا:

آتش‌زنندگان لاستیک‌های فرسوده در بوئین زهرا دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا از دستگیری آتش زنندگان لاستیک های فرسوده در این شهرستان خبر داد.

آتش‌زنندگان لاستیک‌های فرسوده در بوئین زهرا دستگیر شدند
احمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پیرو گزارش مردمی مبنی بر سوزاندن غیر مجاز لاستیک‌های فرسوده خودرو در بالای رستای آراسنج مأموران و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا بلافاصله به محل اعزام شده و موفق به دستگیری دو نفر در این رابطه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا تصریح کرد: این افراد سودجو پس از انتقال لاستیک‌های فرسوده به محل مذکور اقدام به سوزاندن آنها کرده و سیم‌های فلزی درون آنها را برای فروش خارج می‌کردند.

وی اذعان کرد: افراد نامبرده بر اساس وظایف قانونی و به دلیل اقدام به آلودگی هوا و تخریب محیط زیست دستگیر شده و به استناد ماده 20 قانون مدیریت پسماندها خودروی وانت پیکان حامل لاستیک‌ها تا تعیین تکلیف نهایی توسط مراجع قضایی توقیف شد.

زارعی بیان کرد: لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده‌اند که به راحتی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند و خطرات جدی برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها به همراه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا اضافه کرد: در اثر سوزاندن لاستیک‌ها ترکیبات متعددی از آلاینده‌ها حاصل می‌شود که از مهمترین آنها میتوان به اکسیدهای گوگرد SOX، اکسیدهای نیتروزن(N0X)، اکسیدهای کربن CO، هیدروکربن‌های فرار (VOCS)، دی اکسین ها، فوران‌ها، فلزات سنگین اشاره کرد.

وی در پایان گفت: این اقدام علاوه براثرات مخرب بر محیط زیستی، در کوتاه مدت اثرات حاد و در دراز مدت اثرات مزمن بر سلامتی انسان دارند که شدت این اثرات سوء وابسته به زمان قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها و غلظت آنها است که از مهمترین آنها میتوان به تحریکات( پوستی، چشمی)، تاثیرات سوء تنفسی اشاره کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان