۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین در زندان‎های عربستان چه می‎گذرد؟
کد خبر: ۳۲۷۱۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۷ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش میدل ایست مانیتور از وضعیت زندانیان در عربستان؛

در زندان‎های عربستان چه می‎گذرد؟

پایگاه میدل ایست مانیتور در گزارشی ضمن وخیم خواندن وضعیت زندانیان در عربستان از روند صعودی شمار زندانیان در این کشور خبر می‎دهد.

در زندان‎های عربستان چه می‎گذرد؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، منابع حقوق بشری سعودی اعلام کردند، شمار زندانیان سیاسی در عربستان سعودی به ۲۶۱۳ نفر افزایش یافته است. میدل ایست مانیتور در گزارشی نوشته است که اکانت توئیتری زندانیان سیاسی عربستان اعلام کرده که وکلای برجسته، قضات، دانشگاهیان، محققان مسلمان و فعالان رسانه‌ای در میان این افراد به چشم می‌خورند.

 

به نوشته میدل ایست مانیتور این زندانیان در حالی به احکامی مانند بیش از ۱۰ سال حبس محکوم شده‎اند، که دادگاه آنان بدون تفهیم اتهام و رعایت قوانین قضایی برگزار شد.

 

از ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷، صد‌ها نفر در عربستان سعودی علیرغم اعتراضات فعالان از سازمان‌های بین المللی نظیر دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل برای آزادی سریع بازداشت شدگان و درخواست برای افشای محل بازداشت و اجازه ارتباط بازداشت شدگان با خانواده و وکلایشان، دستگیر شدند.

میدل ایست مانیتور می‎نویسد که مقامات سعودی ده‌ها تن از جوانان را با ادعای واهی جمع آوری سلاح و ارتباط با ایران دستگیر کردند.

 

شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از شیوع بیماری گال در میان زندانیان در جده خبر داد که با انتقال این افراد برای محاکمه به ریاض این بیماری به زندانیان این زندان نیز سرایت کرده است. اکانت توئیتری زندانیان عربستان که اخبار زندانیان در عربستان را منتشر می‌کند، پنج روز پیش از وخامت حال ابراهیم المدیمیغ وکیل عربستانی خبر داده بود.

وی ماه گذشته بازداشت شد. این صفحه دهم ماه گذشته نیز از وخامت حال زاید البناوی سرهنگ بازنشسته عربستانی به خاطر شرایط بد زندان سخن گفته بود. عبدالله العوده فرزند سلمان العوده مبلغ عربستانی نیز از وخامت وضعیت جسمی پدرش در زندان و شرایط بازداشت او خبر داده بود.




انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان