۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چرا مردم به جای سهام، طلا می‌خرند؟!
کد خبر: ۳۲۷۱۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۷ ساعت: ۱۱:۴۹ ↗ لینک کوتاه

در گفت و گویی پاسخ داده شد؛

چرا مردم به جای سهام، طلا می‌خرند؟!

یک کارشناس بازار سرمایه عوامل موثر بر سوق نقدینگی به سمت بازار‌های طلا و ارز را تشریح کرد.

چرا مردم به جای سهام، طلا می‌خرند؟!
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین  ،کامران ندری،کارشناس مسائل بانکی درباره گرایش مردم به خرید سکه و ارز به جای روی آوردن به سمت سرمایه گذاری در بازار سهام، اظهار کرد:در سال های اخیر شاهد نوسان بازار های مالی و انتخاب های درست یا غلط جامعه برای حفظ ثروت خود بوده ایم و این تجربه نشان می دهد که مردم به دنبال تبدیل ثروت خود به  دارایی های قابل اعتماد هستند.

وی افزود: این موضوع به میزان دارایی افراد نیز بستگی دارد و دامنه خرید  اشتباه آن ها حتی به زمین، مسکن و خودرو نیز کشیده می شود،این قبیل از خریدها زمانی بیشترین آسیب را به بدنه اقتصاد وارد می کند که شرایط اقتصادی وارد مرحله سخت و بحرانی شده باشد.

چرا مردم به جای سهام، طلا می‌خرند؟!

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: ضمن اینکه عموم مردم با سرمایه گذاری در بورس آشنا نیستند. این امر به کم کاری مسئولان حوزه بورس در آموزش جامعه برای حضور در عرصه بازار سرمایه  نیز باز می گردد.


وی افزود: در حال حاضر افرادی که وارد بورس شده اند فعالانی هستند که سالهاست با کسب تجربه و پیش بینی ها می توانند روزهای سقوط و صعود این بازار را بررسی کنند.حضور افراد مبتدی بدون آگاهی و آموزش قطعا موجب زیان در این زمینه خواهد شد.

ندری در تشریح اینکه چرا مردم به سمت بازار سرمایه( بورس ) نمی روند یا به عبارت ساده تر چرا سهام نمی خرند، گفت:دلیل این امر عدم اعتماد مردم به این بازار و احساس ناامنی در آن است  زیرا در برخی از روزها شاخص به یکباره سقوط کرده و این تفکر را به مردم القا می کند که زیان بسیار خواهند کرد در صورتی که چنین نیست.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: نقدینگی که این روزها چندین برابر شده است به علت تبدیل دارایی ها به ارز و سکه و کسب نقدینگی بیشتر است و این چرخش تنها بین فروشنده و مصرف کننده کالاهای بدون ارزش افزوده رد و بدل می شود.

چه راهی برای ورود به بازار سرمایه وجود دارد؟

وی ابراز کرد: تنها دلیل مقاومت مردم برای ورود به بازار سرمایه ،بی اعتمادی به این بازار است در واقع وقتی فرد سکه یا ملکی را خریداری می کند این اطمینان را دارد که در آینده این دارایی چند برابر شده و متضرر نمی شود اما این آگاهی و اطمینان را درباره بازار سرمایه ندارد.

ندری در پایان تصریح کرد: دو راه حل برای سوق نقدینگی به بازار سرمایه وجود دارد یکی از این راه ها آگاهی بخشی و دیگری  ایجاد محیط امن و قابل اعتماد است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان