۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین «عراق جدید» یک عضو اصیل و مؤثر در محور ایران
کد خبر: ۳۲۷۱۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۷ ساعت: ۱۱:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رأی الیوم گزارش داد؛

«عراق جدید» یک عضو اصیل و مؤثر در محور ایران

رأی الیوم در گزارشی با اشاره به انتخاب رئیس جدید پارلمان عراق، انتخاب محمد الحلبوسی را نشانه مثبتی برای تحولات منطقه دانست.

«عراق جدید» یک عضو اصیل و مؤثر در محور ایران
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به انتخاب رئیس جدید پارلمان عراق نوشت انتخاب محمد الحلبوسی به منزله پیروزی دیگری برای ایران و شکست دیگری برای آمریکاست که بیش از یک تریلیون دلار برای حمله به عراق هزینه کرد و عراق جدید، عضو مؤثری در محور ایران خواهد بود.

روزنامه اینترنتی رأی الیوم که از لندن به روز می شود با اعلام این مطلب در سرمقاله خود نوشت: نکته تأمل برانگیز آن است که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نخستین کسی بود که پس از انتخاب محمد الحلبوسی به عنوان رئیس جدید پارلمان عراق به وی تبریک گفت.

نکته دیگر آن است که الحلبوسی پس از ریاست نخستین جلسه پارلمان عراق، در رأس هیئتی با حضور حسن الکعبی، نائب رئیس اول وی و گروهی از نمایندگان به منزل هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح و نیروهای بسیج مردمی رفت.


الحلبوسی خواست از این طریق بر روابط محکم ائتلافی خود تأکید کند که وی نامزد اهل سنت است و از ایران حمایت می کند و قدرشناس ائتلاف فتح، هادی العامری و همه کسانی است که در نبرد انتخاب ریاست مجلس از وی کاملا حمایت کردند؛ به ویژه کسانی که به محور مقاومت نزدیک هستند.

این پیروزی بزرگ دیگری برای ایران و شکست دیگری برای آمریکاست که در جریان حمله به عراق بیش از یک تریلیون دلار زیان کرد و نتیجه‌اش نیز روی کار آمدن نخبگان سیاسی جدیدی بود که واشنگتن گمان می کرد از طریق آنها، بر این کشور عربی مسلمان تسلط خواهد یافت.

وقتی الحلبوسی در گفتگو با همتای ایرانی خود تأکید کرد اعضای پارلمان و ملت عراق «قدرشناس حمایت های گسترده ایران از عراق در گذشته و حال، هستند و با هرگونه فشار یا تحریم اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران مخالفت می‌کنند، حتی اگر از جانب آمریکا باشد، آن را ظالمانه می دانند و در برابر آن خواهند ایستاد،» این بدان معناست که «عراق جدید» یک عضو اصیل و مؤثر در محور ایران در رویارویی با آمریکا و چه بسا برخی کشورهای منطقه است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان