۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حجت‌الاسلام خضری: حضرت علی‌اکبر(ع) تا قیامت همه‌ی آقازاده‌‎ها را به چالش کشیده است
کد خبر: ۳۲۷۰۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۷ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

در هشتمین شب عزاداری هیئت حسین جان؛

حجت‌الاسلام خضری: حضرت علی‌اکبر(ع) تا قیامت همه‌ی آقازاده‌‎ها را به چالش کشیده است

حجت‌الاسلام خضری گفت: وجود نازنین سیدالشهدا و حضرت علی‌اکبر(ع) تا قیامت همه آقاها و آقازاده‌‎ها را به چالش کشیده است، چون هیچ آقازاده ای نمی‌تواند بگوید من از علی اکبر امام حسین (ع) آقازاده تر بودم.

حجت‌الاسلام خضری: حضرت علی‌اکبر(ع) تا قیامت همه‌ی آقازاده‌‎ها را به چالش کشیده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام سید مهدی خضری، در شب هشتم محرم در مراسم عزاداری هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین تعارضات درکربلا تزاحم بین محبت خدا و محبت فرزند است؛ اگر این تزاحم را درک نکنیم، کربلا را متوجه نمی‌شویم.

وی افزود: اگر تصورمان از کربلا این باشد که امام حسین(ع) قیام کرده، عاشق خداست و بچه‌هایش را دوست ندارد، کربلا را درک نکرده ایم حال آنکه همه این مسائل در حدکمال در وجود مبارک حضرت بود.

این کارشناس دینی ابراز کرد: برای برخی باید همه مقتل را خواند تا قطره ای اشک بریزند، یکی از ریشه‌هایش این است که این تعارض را درست درک نکرده ایم.

وی بیان کرد: انسان کاملی مثل سیدالشهدا محبتش هم کامل است، کجا دیده اید فرزند شهیدی ده‌ها سال اگر آب دید برای پدرش گریه کند؟ کجا دیده اید همسری به خاطر شهادت شوهرش تا یکسال در سایه نرود و بگوید مولایم سیدالشهدا در آفتاب بود؟

خضری ادامه داد: عظمت محبت به فرزند، همسر و پدر کربلا انسان را به درک این تزاحم نزدیک می‌کند. انسان‌ها اگر ایمانشان افزایش یافت، محبتشان به خانواده هم بیشتر خواهد شد، سیدالشهدا چون در درجات کامل ایمان است، درجات کمال محبت به خانواده را هم دارد.

ایمان کامل، محبت می‌آورد
وی عنوان کرد: برخی فکر می‌کنند شهدا فرزندان خود را دوست ندارند؛ موضوعی که راجع به مدافعان حرم هم می‌گویند، در صورتی که شهدا به مراتب ایمانشان به خدا از من و شما بیشتر است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: عده ای می‌گویند حجت اسدی حیف شد شهید شد، علی اکبر(ع) امام حسین(ع) هم حیف شد، مگر شهید اسدی نگفت بچه‌هایم فدای زینب؟ با شهدا کوچه بازاری رفتار نکنیم.

وی اذعان کرد: اگر ایمان زیاد شد، محبوبیت هم زیاد می‌شود؛ هرکس ایمان آورد و عمل صالح انجام داد، محبوب می‌شود، علی اکبر محبوب است چون در درجات کامل ایمان است. رابطه خوب امام حسین(ع) با حضرت علی اکبر علاوه بر پدر، پسری به این علت است که علی اکبر محبوب عالم است.

این کارشناس دینی بیان کرد: آیه 24سوره توبه این تزاحم را حل می‌کند و می‌گوید اگر پدر، فرزند، همسر، خانواده، اموال، تجارت و مسکن خود را از خدا، رسول و جهاد فی سبیل الله بیشتر دوست داشته باشید، منتظر امرخدا باشید.

وی گفت: بعضی‌ها در کربلا همین مهندسی را نداشتند؛ خدا را دوست داشتند اما نه بیشتر از خانواده و عشیره، این مشکل را باید همه ما در محرم حل کنیم. آیا امام حسین(ع) را از خانه، خانواده مدرک و جایگاه بیشتر دوست داریم؟

خضری اضافه کرد: شهید مصطفی چمران، نمونه شخصیتی بود جهاد فی سبیل الله را از بچه‌ها و خانواده اش بیشتر دوست داشت.

وی تصریح کرد: وجود نازنین سیدالشهدا و حضرت علی‌اکبر(ع) تا قیامت همه آقاها و آقازاده‌‎ها را به چالش کشیده است، چون هیچ آقایی نمی‌تواند روز قیامت بگوید من از حسین آقاتر و هیچ آقازاده ای نمی‌تواند بگوید من از علی اکبر امام حسین (ع) آقازاده تر و بالاتر بودم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان