۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تازه‌ترین توهین مدعیان اصلاحات به شعور مردم/ رئیسی اگر رئیس‌جمهور می‌شد دلار ۴۰ هزار تومان می‌شد!
کد خبر: ۳۲۶۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۶ ساعت: ۱۱:۱۳ ↗ لینک کوتاه

حاشیه سازی های سریالی اصلاح طلبان؛

تازه‌ترین توهین مدعیان اصلاحات به شعور مردم/ رئیسی اگر رئیس‌جمهور می‌شد دلار ۴۰ هزار تومان می‌شد!

روحانی حامی دولت در اظهاراتی عجیب مدعی شد: «اگر نامزد رقیب امروز رئیس‌جمهور بود می‌توان احتمال داد که قیمت دلار به دو تا سه برابر قیمت کنونی یعنی حدود ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کرد».

تازه‌ترین توهین مدعیان اصلاحات به شعور مردم/ رئیسی اگر رئیس‌جمهور می‌شد دلار ۴۰ هزار تومان می‌شد!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام محسن غرویان از روحانیون حامی دولت که با اظهارات حاشیه‌ساز و جنجالی خود به چهره ثابت رسانه‌های اصلاح‌طلب و بعضا شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور تبدیل شده است، روز گذشته در تازه‌ترین اظهار نظر جنجالی خود با توهین آشکار به شعور مردم پیش‌بینی دلار ۴۰ هزار تومانی در صورت پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی را مطرح کرد.

این مدرس حوزه علمیه قم و نویسنده کتب فلسفه و منطق در تلاش برای توجیه ناکارآمدی دولت مدعی شد: « اگر نامزد رقیب امروز رئیس‌جمهور بود قطعا وضعیت اقتصادی کشور بهتر از حال حاضر نبود و شاید بدتر هم می‌شد. حتی می‌توان احتمال داد که قیمت دلار به دو تا سه برابر قیمت کنونی یعنی حدود ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کرد».

رقیب‌هراسی با دلار ۵ هزارتومانی
بر پایه گزارش کیهان، چنین ادعایی از سوی چهره اصلاح‌طلب در حالی مطرح می‌شود که یکی از شعارهای دروغ اصلاح‌ طلبان برای تداوم دولت روحانی، خروج بازار ارز از بحران بود. این جریان در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در عملیات فریب خود از موضوع قیمت دلار به عنوان ابزاری برای «رقیب‌هراسی» و «دو قطبی‌سازی» و پس از آن برای توجیه ناکارآمدی دولت و سلب مسئولیت از خود، استفاده می‌کند.

جریان حامی دولت و رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان ابتدا در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مردم را از اوج گرفتن دلار در صورت شکست روحانی و پیروزی رئیسی یا قالیباف می‌ترساندند.

به عنوان نمونه روزنامه دنیای اقتصاد اوایل اردیبهشت ماه در یادداشتی با عنوان «پیروزی قالیباف یا رئیسی قیمت دلار را به کجا می‌برد؟» نسبت به دلار ۵ هزارتومانی در صورت پیروزی رئیسی یا قالیباف هشدار داد و نوشت: «می‌توان انتظار داشت در صورت انتخاب آقایان رئیسی یا قالیباف به عنوان رئیس جمهور آینده ایران، فارغ از گرایش‌های سیاسی‌شان ما دوباره شاهد نوسانات و تنش بالا همانند سال‌های ٩٠ و ٩١ در بازار ارز کشور باشیم و نظام ارزی ایران همچنان چند نرخی باقی می‌ماند و به نظر نگارنده در سناریو انتخاب یکی از این دو کاندیدا به عنوان رئیس جمهور آینده ایران، قیمت دلار به سرعت افزایش یافته و در پایان همین سال ١٣٩٦ به راحتی می‌تواند بالای قیمت ٥٠٠٠ تومان قرار گیرد.‌»

رئیسی و دلار ۸ هزارتومانی!
این پروژه فریب و رقیب‌هراسی در حالی صورت گرفت که قیمت دلار در دولت دوم روحانی و در ابتدای آغازین روزهای سال ۹۷ از مرز ۵ هزار و ۱۰۰ تومان هم گذشت.

پس از آن بود که جریان حامی دولت برای توجیه ارعاب افکار عمومی نسبت به دلار ۵ هزارتومانی در صورت پیروزی رئیسی یا قالیباف، به ترسیم شرایط اقتصادی ایران در دولت دوم روحانی پرداخته و مدعی شدند که در صورت عدم پیروزی روحانی در انتخابات امکان افزایش قیمت دلار تا ۸ هزار تومان و ونزوئلائی شدن اقتصاد ایران وجود داشت. در همین راستا عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفته بود: «ما همین که کشورمان در دولت آقای روحانی مثل ونزوئلا نشده باید خوشحال باشیم. در حالی که وقتی آقای روحانی روی کار آمد مثل ونزوئلا بودیم».

پروژه تحمیق افکار عمومی از سوی رسانه‌های زنجیره‌ای و جریان حامی دولت با همین شیوه ادامه داشت، در شرایطی که حجت‌الاسلام رئیسی یا قالیباف رئیس‌جمهور نبودند، بازار ارز دلار ۱۰ هزارتومانی را تجربه کرد، اما این پایانی بر «رقیب‌هراسی» و «دو قطبی‌سازی» و نیز توجیه ناکارآمدی دولت از سوی این جریان نبود.

آنها برای توجیه ناکارآمدی دولت به دفاع مفتضحانه از دلار ۱۰ هزار تومانی پرداخته و آن را از نتایج و ثمرات برجام عنوان کردند و مدعی شدند که در صورت عدم پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری قیمت دلار ۴ سال قبل به این قیمت رسیده بود.

دفاع مفتضحانه از برجام و دلار ۱۰ هزارتومانی!
اوایل ماه جاری محمدجواد ظریف با حضور در برنامه حالا خورشید به دفاع و توجیه عملکرد دولت در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی پرداخت و در پاسخ به این سؤال مجری که اگر به طور کلی برجامی وجود نداشت دلار چند بود؟ گفت: «اگر برجامی نبود احتمالا قیمت دلار امروز، قیمت ۴ سال قبل بود و مجری برنامه گفت: شاید ۱۰ هزار تومان. وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار کرد: من اقتصاددان نیستم بگویید اقتصاددانان پاسخ شما را بدهند. در سال ۹۲ فروش نفت ما زیر یک میلیون بشکه بود و روند سقوط قیمت نفت آغاز شده بود. در آن شرایط سیاست آمریکایی‌ها این بود که فروش نفت ایران را به صفر برسانند.»

این اظهارات تامل‌برانگیز وزیر امور خارجه در حالی مطرح شد که در روز اجرای برجام-دی ماه ۹۴- قیمت دلار حدود ۳۵۰۰ تومان بود و باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز از فروپاشی تحریم‌ها در صورت عدم توافق با ایران سخن گفته و اذعان کرده بود: « بدون یک توافق، توانایی ما برای برپا نگه داشتن این تحریم‌ها حتمی نبود. در نظر داشته باشید که فقط ایران نبود که برای تحریم‌ها هزینه می‌پرداخت، بلکه چین، ژاپن، کره‌جنوبی، هند و تقریباً هر کشور واردکننده نفت در سراسر جهان، پس از ساز و کار تحریم، خود را در موقعیتی یافته بود که ادامه یافتن این تحریم‌ها برای آنان میلیاردها دلار هزینه دربر داشت. آنگاه واقعاً تحریم‌ها به سرعت از هم فرو می‌پاشید».

حالا در شرایطی که قیمت دلار به مرز ۱۵ هزارتومان رسیده و گران شدن لحظه به لحظه دلار و کاهش ارزش پول ملی در ششمین سال دولت تدبیر و امید کام بسیاری از مردم را تلخ و عموم فعالان اقتصادی را سردرگم کرده است؛ حجت‌الاسلام غرویان در توجیهی عجیب و توهینی آشکار به شعور مردم ادعا می‌کند که در صورت پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی وضعیت اقتصادی کشور بدتر هم می‌شد و قیمت دلار تا ۴۰ هزار تومان هم افزایش پیدا می‌کرد!

دلار ۱۵ هزارتومانی و توهین به شعور مردم

این در حالی است که امروز بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی اوضاع فعلی کشور را ناشی از سیاست‌های غلط دولت دانسته و عنوان کرده‌اند که طی ماه‌های اخیر مدیران اقتصادی و جریان‌های حامی دولت با فرافکنی عدم ثبات بازار را به گردن دیگران ‌انداخته در حالی‌که این موضوع به هیچ کس جز دولت مربوط نیست. در حالی‌که کشور هیچ یک از این بحران‌ها را ندارد بلکه با مشکل مدیریت مواجه است که مدیران اقتصادی به‌خوبی نمی‌توانند اقتصاد کشور را سوزن‌بانی کنند، در صورتی که قدرت بالقوه اقتصادی کشور خوب است، اما عدم شنوایی دولتمردان موجب چنین بحرانی شده است.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان