۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی اعلام می‌شود/ ۴۰درصد مدارس هوشمند است
کد خبر: ۳۲۶۸۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۶ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی اعلام می‌شود/ ۴۰درصد مدارس هوشمند است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۴۰درصد کلاس‌های ما هوشمند است، گفت: با این وجود شعار ما این است که ما بیش از اینکه به کلاس و مدرسه هوشمند نیاز داشته باشیم

اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی اعلام می‌شود/ ۴۰درصد مدارس هوشمند است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سالار قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه با شروع سال تحصیلی جدید 379 نفر از پرسنل آموزش و پرورش بازنشسته شده‌اند و 341 نفر از سرباز معلم‌ها نیز ترخیص شده‌اند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید مجموعا 410 نفر معلم خروجی داشته‌ایم.

وی افزود: در تیرماه امسال آزمون استخدام پیمانی برگزار شد که 601 نفر معلم از این طریق جذب خواهند شد و اسامی پذیرفته شدگان نهایی حداکثر تا نیمه اول مهرماه اعلام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین 844 نفر سهیمه دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی وجود دارد که به آموزش و پرورش خواهد پیوست.

وی با اشاره به اینکه جذب نیروی آموزش و پرورش فقط از دو طریق است، تشریح کرد: مسیر اول ماده 28 و جذب لیسانس‌های آزاد از طریق برگزاری آزمون برگزار است و مسیر دوم راهیابی از طریق دانشگاه فرهنگیان، جز این دو مورد راه دیگری برای جذب نیرو وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته کمبود نیرومان در استان را با تقریبا 40 ساعت حق‌التدریس در هفته جبران می‌کردیم، اذعان کرد: ما به معلم‌های رسمی‌مان اضافه کاری می‌دادیم، در سال جدید نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که با حدود 50 ساعت حق‌التدریس کمبود نیرویمان را جبران کنیم، با این اوصاف مشکل نیرو در آموزش و پرورش استان نخواهیم داشت.

معلمان با فضای هوشمند ارتباط نگرفته‌اند
قاسمی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 40درصد کلاس‌های ما هوشمند است، اظهار کرد: با این وجود شعار ما این است که ما بیش از اینکه به کلاس و مدرسه هوشمند نیاز داشته باشیم، به معلم هوشمند نیاز داریم و هنوز معلم‌های ما نتوانسته‌اند از این فضای هوشمند به درستی استفاده کنند.

وی افزود: اما به این معنا نیست که هوشمندسازی فقط ظاهری است، ما در تلاش هستیم آموزش و نظارت‌های لازم را برای مدرسه‌ای که هوشمند می‌شود داشته‌باشیم، هوشمندسازی یک کلاس حدود 5 میلیون هزینه دارد و به طور کلی هزینه هوشمندسازی تمام کلاس‌ها به میلیارد می‌رسد.

این مسئول تاکید کرد: زمانی که در استان قزوین شروع به کار کردم، 9 درصد مدارس هوشمند بودند، اما هم اکنون 40 درصد مدارس هوشمند هستند.

وی در مورد شعار آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید گفت: شعار ما برای آغاز سال تحصیلی جدید، تحول بنیادی است و سند تحول بنیادین محور تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهد و سند دیگری نداریم.

قاسمی بیان کرد: سند تحول، مهم‌ترین سند برای اجرا در کشور و استان قزوین است که مورد تایید مقام‌معظم‌رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست، نقشه راه این سند نیز تهیه شده و 6 زیرنظام دارد.

وی عنوان کرد: تعالی مدیریتی شعار دوم مدنظر ماست، ما باید سطح مدیریتی را ارتقا دهیم؛ زیرا اگر مدیر خوب داشته باشیم، در مدرسه شمال و جنوب شهر هر دو خوب کار می‌کند، اما اگر مدیری کارآمد نباشد، می‌بینید که در حساب مدرسه پول هست، اما برای مدرسه کاری انجام نمی‌دهد.

164 برنامه برای سال تحصیلی جدید
این مسئول اضافه کرد: داشتن تعالی مدیریتی، مدیر متعالی، مدیر مشارکت‌جو و مدیری که به خرد جمعی اهمیت می‌دهد، شعارهای ماست.

وی با اشاره به اینکه شعار دیگر ما نشاط تربیتی است و تربیت بدون نشاط فایده‌ای ندارد، بیان کرد: به همین دلیل در مدارس ابتدایی ما هرگونه کتاب کمک درسی و برگزاری آزمون خلاف قانون است و اگر گزارشی مبنی بر این موضوع به ما برسد مدیر عزل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با تاکید بر اینکه خروجی تمام این شعارها باید آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموز باشد، گفت: باید هر چه می‌توانیم از محتواها کم کنیم و در عوض به دانش‌آموزان مهارت مدارا، گفت‌و‌گو، تاب‌‌آوری، روابط انسانی خوب، حل مسئله و تصمیم‌گیری بیاموزیم. تلاش کردیم از ابتدایی تا متوسطه دوم این را انجام دهیم و حتی در متوسطه دوم نیز تاکید بر حذف حداکثری محتواهای اضافه است.

وی اضافه کرد: ما سه سال پیش این طرح را تحت عنوان طرح سنجش سلامت حرفه‌ای مدیران پیشنهاد دادیم، طبیعتا این فرآیند بدون اشکال نیست، اما فایده‌های زیادی دارد.

قاسمی در پایان گفت: 164 برنامه برای سال تحصیلی جدید داریم که در تمام معاونت‌ها اعلام شده است، در معاونت ابتدایی 21 برنامه و در معاونت متوسطه 14 برنامه داریم، همچنین برای نخستین بار در قزوین علاوه بر اینکه برنامه یک ساله داریم، برای آموزش و پرورش استان تا سال 1400 نیز برنامه داریم.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان