۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حجت‌الاسلام خضری: دشمن به‌دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی مسلمانان است
کد خبر: ۳۲۶۸۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۶ ساعت: ۹:۵۵ ↗ لینک کوتاه

در هفتمین شب عزاداری هیئت حسین جان؛

حجت‌الاسلام خضری: دشمن به‌دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی مسلمانان است

حجت‌الاسلام خضری گفت: رهبری در سال ۸۷ می‌فرماید: "انقلاب یک صورت دارد یک سیرت، دشمن در حال تغییر سیرت است"، برای آنها مهم نیست که یک عمامه به سر هم در رأس امور باشد هدفشان تغییر سیرت است.

حجت‌الاسلام خضری: دشمن به‌دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی مسلمانان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام سید مهدی خضری، در شب هفتم محرم در مراسم عزاداری هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: باید به این سوال پاسخ داد که قیام سیدالشهدا برای اصلاح صورت جامعه اسلامی بود یا سیرت؟ اگر صورت را در نظر بگیریم سیدالشهدا آمده است فقط ظاهر و حاکمی مثل یزید را تغییر دهد.

وی افزود: انقلاب سیدالشهدا یک انقلاب رفرم است یا بنیادین؟ چه اتفاقی برای جامعه اسلامی زمان ائمه افتاده بود که پس از گذشت 50سال مردم از حاکم شدن فردی مثل یزید اصلا متعجب نشدند؟

این کارشناس دینی اذعان کرد: معاویه در آخرین روزهای عمرش از صورت جدید جامعه اسلامی رونمایی کرد و نشان داد فردی فاسد و هوس باز هم می‌تواند حاکم جامعه اسلامی شود، کسی خلیفه مسلمانان شد که شراب‌خواری کار روزمره او بود.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند: "وقتی جریان نفاق و نفوذ در جنگ تبوک شکل گرفت، سیدالشهدا به قتل رسید، جریانی که سیرت را تغییر داد و سپس صورت را عوض کرد."

خون امام حسین(ع) فدا شد تا مردم از جهالت خارج شوند
خضری بیان کرد: سیدالشهدا روز دوم محرم در خطبه ای به این تغییر در ظاهر و ساختار جامعه روز اشاره کرده بودند؛ رهبری در سال 87 می‌فرماید: "انقلاب یک صورت دارد یک سیرت، دشمن در حال تغییر سیرت است"، برای آنها مهم نیست که یک عمامه به سر هم در رأس امور باشد مهم برایشان این است که سیرت عوض شود. 

وی تصریح کرد: جامعه نبوی چند شاخصه داشت که تغییر کرد، اولین شاخصه این بود که عبودیت محور بود و براساس بندگی شکل گرفت که تبدیل به لاابالی‌گری شد، فساد در مدینه علنی شده بود و کسی اعتراض نمی‌کرد.

این کارشناس مذهبی دومین شاخصه جامعه نبوی را معرفت و عقلانیت برشمرد و گفت: این عقلانیت جای خود را به جهل و نادانی داد، امام سجاد (ع) می‌فرمایند: "30هزار نفر روز عاشورا با هدف تقرب به خدا پدر ما را کشتند و جامعه تا این اندازه به جهل رسیده بود."

وی اضافه کرد: امروز داعشی می‌گوید مرا قبل از ظهر بکشید تا ناهار را خدمت با پیامبر(ص) باشم. خون امام حسین(ع) فدا شد تا مردم از جهالت و حیرت ضلالت خارج شوند.

خضری بیان کرد: در زمان امام شاهد بودیم عدالت محوری جای خود را به ویژه خواری داد، زبیری که برای امیرالمومنین شمشیر می‌کشید و به گفته همسرش در روز ازدواج چیزی نداشت به چندین هزار سکه در زمان وفاتش با همین ویژه خواری‌ها رسیده بود.

وی عنوان کرد: چهارمین شاخصه سیره نبوی "ساده زیستی" بود که جای خود را به اشرافیگری داده بود، علت جنگ‌های امیرالمومنین نیز همین بود که قصد داشتند در جامعه رفاه زده آن روز ارزش‌های اسلامی را زنده کند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: امسال، سال ویژه ای است و بار سنگینی بر دوش ماست، باید به حضرت علی اصغر(ع) متوسل شویم که به امام زمان (عج) اشاره کند که از راه برسد، همه عاشورا وابسته به علی اصغر(ع) است و سیدالشهدا با همین شش ماهه سپاه کفر را زمین زد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان