۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین "اردوهای جهادی" گام موثری در محرومیت‌زدایی برداشت/ عملکرد جهادگران بسیار ارزشمند است
کد خبر: ۳۲۶۸۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۶ ساعت: ۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

عضو فراکسیون امید مجلس:

"اردوهای جهادی" گام موثری در محرومیت‌زدایی برداشت/ عملکرد جهادگران بسیار ارزشمند است

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: هم اکنون تأمین نیروی انسانی در اردوهای جهادی مطرح است که البته بسیار ارزشمند بوده و جای قدردانی دارد، اما خلأ مسائل مادی نیز باید در این اردوها به صورت کامل برطرف شود.

"اردوهای جهادی" گام موثری در محرومیت‌زدایی برداشت/  عملکرد جهادگران بسیار ارزشمند است
سیدحمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  درباره برگزاری اردوهای جهادی در قالب "رزمایش خدمت" اظهار کرد: تجربه ثابت کرده اگر بستر لازم فراهم شود تا کار را خود مردم انجام دهند و تشویق شوند که در انجام کارها مشارکت داشته باشند به نتایج مطلوب‌تری دست پیدا می‌کنیم.

وی افزود: تشویق مردم به مشارکت در اجرای پروژه‌های مناطق محروم موجب می‌شود که هم سرمایه‌های خرد آنان جمع شود و هم در سطح نگهداری نیز ارزش کارهای عمرانی بیشتر حفظ شده و مردم در نگهداری از پروژه‌هایی که با سرمایه‌ خود آنان ساخته شده است، مساعدت بیشتری دارند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با اشاره به لزوم شتویق مردم به مشارکت اقتصادی در اجرای پروژه‌های جهادی اضافه کرد: اردوهای جهادی می‌تواند این موضوع را به مردم منتقل کند که همکاری‌ها و مشارکت‌های آنان برای اجرای پروژه‌های عمرانی و آبادانی مناطق محروم بسیار اثرگذار بوده و از این طریق میزان مشارکت مادی مردم در اجرای پروژه‌های جهادی افزایش یابد.

زرآبادی ادامه داد: باید بستری فراهم شود که در کنار نیروی انسانی فعال در اردوهای جهادی، مردم در تأمین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های جهادی مشارکت داشته باشند، قطع به یقین مشکلات مردم ساکن در مناطق محروم بهتر و سریع‌تر رفع می‌شود.

اردوهای جهادی نیازمند حمایت است
وی عنوان کرد: البته باید به این مهم تأکید شود که مشارکت مادی مردم در اردوهای جهادی به عنوان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده و تفاوت آن در سرمایه‌گذاری در جاهای دیگر آن است که این بار سرمایه آنان در جهت رفع مشکلات ساکنان مناطق محروم و توسعه آن مناطق است.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: اردوهای جهادی اگر با این رویکرد کار خود را انجام دهند خیلی بیشتر از امروز می‌تواند در پیشبرد اهدافی که مدنظر دارد، موفق باشد و هر ساله بخش‌های بیشتری از مناطق محروم را آباد کند.

زرآبادی گفت: هم اکنون تأمین نیروی انسانی در اردوهای جهادی مطرح است که البته بسیار ارزشمند بوده و جای قدردانی دارد، اما خلأ مسائل مادی نیز باید در این اردوها به صورت کامل برطرف شود که بهترین راهکار برای آن استفاده از ظرفیت‌های مادی مردمی است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یادآور شد: با توجه به این شرایط توزیع بودجه در بین دستگاه‌های اجرایی باید با تشویق مردم به مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جهادی که در مناطق محروم استان اجرا می‌شود، گام‌های موثرتری در راستای محرومیت‌زدایی مناطق مختلف استان برداشت.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان