۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برنامه‌های صید ورزشی "ماهی کپور" در دریاچه اوان اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۲۶۷۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۵ ساعت: ۱۳:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش قزوین:

برنامه‌های صید ورزشی "ماهی کپور" در دریاچه اوان اجرا می‌شود

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش قزوین گفت: برنامه ریزی و اجرای برنامه صید ورزشی «بگیر و رها کن» ماهی کپور در دریاچه اوان که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین انجام شده است.

برنامه‌های صید ورزشی "ماهی کپور" در دریاچه اوان اجرا می‌شود
سیاوش رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در پی درخواست‌های مکرر علاقه مندان صید ورزشی ماهی کپور و پس از دو سال وقفه و تنفس به ماهیان دریاچه، اجرای این برنامه در دریاچه اوان استان قزوین از 12 شهریورماه آغاز شده است.

وی افزود: در این برنامه صید ورزشی 60 نفر در قالب 6 تیم 10 نفره برای صیادی ورزشی ماهی کپور ساماندهی شده اند که با توجه به حجم زیاد تقاضاها و محدودیت مکانی و زمانی صید در دریاچه افراد به قید قرعه انتخاب شدند تا در 6 هفته (هفته ای یک برنامه در وسط هفته) در بازه زمانی 18 ساعته به رقابت بپردازند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش تصریح کرد: برنامه ریزی و اجرای برنامه صید ورزشی «بگیر و رها کن» ماهی کپور در دریاچه اوان که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین انجام شده است، با هدف گسترش و اشاعه فرهنگ حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و تغییر رویکرد و نگرش صیادان از سبک صید سنتی ماهی به سبک ورزشی «بگیر و رها کن» است.

رضازاده اذعان کرد: جایگزینی روش های سنتی و بعضا مخرب با روش‌های نوین و همسو با حفاظت از حیات وحش می‌تواند اقدام مهمی در بقای نسل آبزیان باشد، گونه‌هایی که به شدت تحت تاثیر تغییرات اقلیمی، خشکسالی و کاهش آب رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و از طرفی افزایش آلودگی و استفاده از سموم قرار دارند و جمعیت آنها روز بروز در حال کاهش است.

این مسئول بیان کرد: دریاچه اوان به مساحت تقریبی 8 هکتار در بخش الموت شرقی استان قزوین قرار دارد و به دلیل کوهستانی وخوش آب و هوا بودن همچنین وزن بالای ماهیان کپور در این دریاچه یکی از مهمترین و پرطرفدارترین مکان‌های صید ورزشی ماهی کپور در ایران محسوب می شود و علاقه مندان زیادی دارد.

وی در پایان گفت: این دریاچه زیبای کوهستانی تحت حفاظت اداره کل محیط زیست استان قرار داشته و تمامی فعالیت‌ها و بهره برداری‌های مرتبط با دریاچه تحت نظارت اداره بوده و نیاز به اخذ مجوز دارد و صید ورزشی تنها فعالیت مرتبط با بهره برداری از آبزیان دریاچه است که با صلاحدید و نظارت محیط زیست استان و به صورت محدود اجرا می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان