۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حجت‌الاسلام خضری: اربعین تجلی اقتدار سیدالشهدا است/چرا عده ای با آغاز ماه محرم یاد فقرا می‌افتند؟
کد خبر: ۳۲۶۶۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۵ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

در ششمین شب عزاداری هیئت حسین جان؛

حجت‌الاسلام خضری: اربعین تجلی اقتدار سیدالشهدا است/چرا عده ای با آغاز ماه محرم یاد فقرا می‌افتند؟

حجت‌الاسلام خضری گفت: چرا عده ای با آغاز ماه محرم یاد فقرا می‌افتند؟ طبق آمار سازمان جهانی غذا (فائو) در ایران سالیانه غذای ۱۵میلیون انسان دور ریخته می‌شود، چرا در آن شرایط یاد فقرا نمی‌افتید؟

حجت‌الاسلام خضری: اربعین تجلی اقتدار سیدالشهدا است/چرا عده ای با آغاز ماه محرم یاد فقرا می‌افتند؟
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام سید مهدی خضری، در شب ششم محرم در مراسم عزاداری هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: جهاد سیدالشهدا جهاد یک انسان مظلوم و مقتدر بود، بسیاری در عالم مظلومند، اما مقتدر نیستند و زیبایی کربلا به قرارگیری این دو عنصر متناقض کنارهم است.

وی افزود: امروز اربعین تجلی اقتدار سیدالشهدا است، اما سیدالشهدا امروز هم مظلوم و غریب است و یکی از جلوه‌های این مظلومیت این است که که تا ماه محرم فرامی‌رسد عده‌ای می‌گویند چرا به فکر فقرا نیستید؟

این کارشناس دینی بیان کرد: چرا عده ای با آغاز ماه محرم یاد فقرا می‌افتند؟ طبق آمار سازمان جهانی غذا (فائو) در ایران سالیانه غذای 15میلیون انسان دور ریخته می‌شود، چرا در آن شرایط یاد فقرا نمی‌افتید؟

وی ادامه داد: می‌گویند چقدر برای سیستم صوتی هزینه می‌کنید، اینجا کسی برای هیئت آمدن پول نمی‌دهد، اگر راست می‌گویید و می‌خواهید فقرا را شاد کنید برای کنسرت‌هایتان بلیط فروشی نکنید و رایگان برگزار کنید.

خضری ابراز کرد: چرا در ایام محرم کارگران زحمتکش شهرداری بنر شهر می‌شوند، زباله‌‌هایی که در طول یکسال بیرون می‌ریزند را چه کسی جمع آوری می‌کند؟ آیا واقعا نگران فقرا هستید یا نگران این اشک‌ها هستید؟ چقدر انسان‌هایی هستند که در هیات انگیزه کمک به فقرا را پیدا می‌کنند.

روضه سیدالشهدا عامل پیشرفت شیعه است
وی ابراز کرد: اگر شهید محسن حججی را قبول ندارید، پروفسور حسابی را که قبول دارید که هیئت می‌آمد و در دسته‌های عزاداری سینه می‌زد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: اگر مشاهده کردید دشمن فضایی را مورد تخریب قرار می‌دهد، بدانید جای خوبی ایستاده اید، اگر به اربعین و جلسات روضه حمله می‌کند چون می‌داند ماهیت و قوه پیشران شیعه همین گریه‌هاست.

وی عنوان کرد: آیت‌الله بروجردی ثلث اموالش را برای خرج در هیئت وصیت می‌کند، اما برخی در این دهه روشنفکر می‌شوند و می‌گویند به جای هیئت رفتن کتاب بخوانید، این افراد در طول سال هم کتاب نمی‌خوانند؛ آمدن به هیئت و مطالعه کتاب هر دو لازم است.

این کارشناس مذهبی در ادامه شاخصه‌های اقتدار عاشورا یادآور شد: مدیریت سیدالشهدا در میدان جنگ مثال زدنی بود، ایشان مثل یک فرمانده مدیر و مدبر برای چندین هزار نفر برنامه ریزی کرده بود و کل میدان جنگ را مدیریت کردند.

وی افزود: شاخصه دیگر امام "اقتدار" بود که دشمن نتوانست رهبر و ولی خدا را فریب دهد، نکته بعدی این است که یاران سیدالشهدا نقاط مثبت را در جبهه حق ابراز می‌کردند.

خضری اذعان کرد: یاران امام حسین(ع) در میدان جنگ هیچ درخواستی از دشمن نکردند که این عدم دست دراز کردن فرهنگ عاشورا برای طول تاریخ است؛ اگر رهبری از سال 86 از جنگ اقتصادی حرف می‌زنند به این دلیل بود که در سال‌های بعدی دستمان را پیش دشمن دراز نکنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان