۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۷هزار دقیقه فیلم‌ مصاحبه‌های شهدای قزوین جمع‌آوری شد
کد خبر: ۳۲۶۵۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۴ ساعت: ۱۳:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان:

۷هزار دقیقه فیلم‌ مصاحبه‌های شهدای قزوین جمع‌آوری شد

مدیرکل بنیاد شهید استان گفت: تاکنون حدود ۷هزار دقیقه فیلم‌های مربوط به مصاحبه‌های شهدا در طول دفاع مقدس جمع‌آوری کرده و ۲هزار و ۵۰۰ دقیقه تولید فیلم مستند در همین رابطه داشته است.

۷هزار دقیقه فیلم‌ مصاحبه‌های شهدای قزوین جمع‌آوری شد
غلامرضا حقایق‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: فعالیت کمیته جمع‌آوری استان قزوین از سال 1391 و با تشکیل گروه‌های جمع‌آوری‌کننده آثار آغاز شد.

وی با بیان اینکه کنگره ملی بزرگداشت 3 هزار شهید استان قزوین نقطه عطفی در امور ترویجی است، افزود: براساس برنامه اولیه این کنگره، گروه‌های مختلف طی آموزش‌های لازم، راهکارهای جمع‌آوری آثار به جا مانده از شهدا را آموزش دیده و سپس در سراسر استان فعالیت خود را شروع کردند.

رئیس کمیته جمع‌آوری کنگره ملی بزرگداشت 3 هزار شهید استان قزوین ابراز کرد: در قالب این گروه‌ها که تاکنون بیش از یک هزار نفر آموزش دیدند، کار جمع‌آوری آثار شهدا همزمان با ثبت خاطرات و سرگذشت شهدا از زبان بازماندگان شهید و همرزمان آنها آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی عنوان کرد: طی اجرای این برنامه تاکنون بیش از 85 هزار دقیقه در قالب فیلم و 50 هزار دقیقه در قالب صوت خاطرات ثبت و ضبط شده است.

جمع‌آوری بیش از 4 هزار برگ از وصایای شهدا
این مسئول بیان کرد: تاکنون 85درصد از آثار استان قزوین جمع‌آوری شده و این کار تا برگزاری کنگره ادامه دارد.

وی عنوان کرد: همچنین جمع‌آوری بیش از یکصد و 30 هزار قطعه عکس، 7 هزار و 200 برگ دست نوشته و 13 هزار و 800 برگ اسناد مرتبط با شهدا از دیگر برنامه‌های این کمیته بوده است.

حقایق‌پور با بیان اهمیت وصایای شهدا و استفاده از محتوای آنها برای تولید برنامه‌های ترویجی از جمع‌آوری بیش از 4 هزار برگ از وصایای شهدا خبر داد و گفت: این کمیته تاکنون حدود 7هزار دقیقه فیلم‌های مربوط به مصاحبه‌های شهدا در طول دفاع مقدس جمع‌آوری کرده و 2هزار و 500 دقیقه تولید فیلم مستند در همین رابطه داشته است.

رئیس کمیته جمع‌آوری کنگره ملی بزرگداشت 3 هزار شهید استان قزوین افزود: کمیته جمع‌آوری کنگره همچنین نسبت به پایش آمار اسمی شهدا، بروزرسانی اطلاعات شهدا و خانواده‌های در قید حیات آنها اقدامات لازم را به عمل آورده است.

وی گفت: فعالیت کمیته جمع‌آوری با برگزاری اجلاسیه کنگره 3 هزار شهید استان قزوین به پایان نخواهد رسید و کار جمع‌آوری، آماده‌سازی و استفاده از آثار جمع‌آوری شده در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ادامه خواهد داشت.

این مسئول افزود: ما در کمیته جمع‌آوری و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تلاش خواهیم کرد تا برنامه‌های محوله‌ی آثار برگزاری اجلاسیه کنگره به ویژه اطلاع‌رسانی بین جامعه هدف را در دستور کار داشته باشیم.

حقایق‌پور بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این کمیته برگزاری جلسات و نشست‌های درون و برون سازمانی بنیاد طی ایام فوق بوده که در این رابطه یکصد جلسه تاکنون تشکیل و به ابعاد مختلف شرح وظایف این کمیته پرداخته شده است.

دیدار از 2هزار و 220 خانواده شهید
وی گفت: قابل توجه است که پایگاه اطلاع‌رسانی شهدای استان قزوین (خط سرخ) یکی از پایگاه‌های شاخص کشوری‌ست که مجموعه اطلاعات مربوط به 3 هزار شهید استان قزوین در آن بارگذاری شده و قابل استفاده عموم مردم است.

رئیس کمیته جمع‌آوری کنگره ملی بزرگداشت 3 هزار شهید استان قزوین افزود: پایگاه یاد شده در این ایام بروزرسانی شده و هم اکنون در دسترس دستگاه‌ها و کمیته‌های کنگره و مردم جهت بهره‌برداری از اطلاعات آن است.

وی یکی از برنامه‌های عمده و مهم کنگره را اجرای برنامه دیدار از خانواده‌های شهدا دانست و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از دو هزار و 220 خانواده شهید در قید حیات توسط 56 گروه در سراسر استان قزوین دیدار به عمل می‌آید که این طرح از هفته گذشته آغاز و تا تحقق همه‌ی دیدارها ادامه خواهد داشت.

این مسئول افزود: با توجه به اهمیت کمیته جمع‌آوری کنگره که به عنوان یکی از مهمترین کمیته‌های کنگره است با جمع‌آوری آثار شهدا و ارایه‌ی آن به سایر کمیته‌ها زمینه‌ی تولید فرآورده‌های فرهنگی و هنری در این ایام را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مشارکت در برگزاری یادواره‌های شهدا به عنوان برنامه‌های پیش کنگره از ماه گذشته آغاز شده است، گفت: ارائه‌ی مستندات، اطلاع‌رسانی و برگزاری یادواره‌های اقشار و شهرستانی‌ از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در این کمیته بوده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان