۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ناچاریم پل امام رضا(ع) را تکمیل کنیم/ اجرای پروژه به شکل فعلی، به ۴هکتار از باغستان خسارت می‌زند
کد خبر: ۳۲۶۴۹۰ نویسنده: سیدمنیره قوامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۴ ساعت: ۱۰:۲۴ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی شورای شهر قزوین:

ناچاریم پل امام رضا(ع) را تکمیل کنیم/ اجرای پروژه به شکل فعلی، به ۴هکتار از باغستان خسارت می‌زند

سخنگوی شورای شهر قزوین گفت: ادامه اجرای پروژه پل امام رضا(ع) به شکل فعلی و از داخل باغستان به ۴ هکتار از باغستان سنتی قزوین خسارت وارد می‌کند.

ناچاریم پل امام رضا(ع) را تکمیل کنیم/ اجرای پروژه به شکل فعلی، به ۴هکتار از باغستان خسارت می‌زند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ ساخت پل امام رضا (ع) که نقش کمربندی جنوبی شهر قزوین را ایفا می‌کند چندین سال است که در حال اجراست، اما در هر دوره ای به علت اختلافاتی که در نحوه اجرای این پروژه وجود داشت متوقف شده و پس از مدتی رکود دوباره به حالت اجرا بازگشته است.

یکی از علل اصلی مخالفت با ساخت این پل، تخریب باغستان سنتی قزوین است که فعالان باغستان را دچار نگرانی کرده، اما شهرداری قزوین طی ماه‌های اخیر اجازه ادامه ساخت این پل را صادر کرده و تعدادی از درختان این باغستان نیز قطع شده است.

سیدمنیره قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اجرای پروژه پل امام رضا(ع) و خساراتی که این پروژه به باغستان سنتی قزوین وارد می‌کند، اظهار کرد: پروژه پل امام رضا(ع) با هزینه بسیار زیادی انجام شده و برای تشکیل رینگ نیاز است که این پروژه ادامه یابد.

وی افزود: اگر ترکیب فعلی شورای شهر قزوین در شورای چهارم حضور داشت قطع به یقین زیربار اجرای پروژه پل امام رضا(ع) نمی‌رفت، زیرا هیچ ضرورتی ندارد که چنین پلی با هزینه زیادی که برای مجموعه مدیریت شهری قزوین دربر دارد در آن محدوده از شهر احداث شود؛ اما این تصمیم قبل از روی کار آمدن شورای پنجم گرفته شده و درصد پیشرفت قابل توجهی دارد.

سخنگوی شورای شهر قزوین اضافه کرد: امروز چاره‌ای نداریم جز اینکه این پروژه را ادامه داده و تکمیل کنیم؛ زیرا اگر قرار باشد این پروژه ادامه پیدا نکند بازهم خسارات مالی زیادی به شهرداری وارد می‌شود.

قوامی ادامه داد: جامعه نخبگان که در شورای سیاستگذاری شهرداری(شمس) هستند باید یک راهکار مناسب برای ادامه روند این پروژه اتخاذ کنند تا کمترین خسارت به باغستان سنتی قزوین وارد شود.

وی با بیان اینکه به معترضان ادامه پروژه پل امام رضا(ع) که مخالف تخریب باغستان هستند حق اعتراض می‌دهد، عنوان کرد: من هم مخالف قطع حتی یک درخت برای اجرای پروژه عمرانی هستم، به ویژه وقتی بحث از باغستان است به دلیل قدمت چند صد ساله درختان آن باید بیشتر از آن مراقبت کرد تا خسارت نبیند اما مجموعه مدیریت شهری امروز ناگزیر به ادامه پروژه است.

این عضو شورای شهر قزوین با اشاره به اجرای پروژه پل امام رضا(ع) با حداقل خسارت واردده به باغستان در کاهش بار ترافیکی معابر داخل شهر تصریح کرد: اگر رینگ دور شهر تکمیل شود، ترافیک معابر داخل شهر به محدوده شهر انتقال می‌یابد؛ بنابراین احداث کمربندی برای شهر قزوین ضرورت دارد.

قوامی گفت: ادامه اجرای پروژه پل امام رضا(ع) به شکل فعلی و از داخل باغستان به 4 هکتار از باغستان سنتی قزوین خسارت وارد می‌کند؛ بنابراین ضرورت دارد راهکاری برای جلوگیری از ورود پروژه مذکور به داخل باغستان اندیشیده و اجرایی شود.

وی بیان کرد: هم اکنون این پروژه تا ورودی باغستان اجرا شده و هنوز وارد باغستان نشده است که تخریب آن را به دنبال داشته باشد؛ لذا فرصت برای اتخاذ راهکار مناسب به منظور جلوگیری از قطع درختان باغستان برای ادامه اجرای پروژه پل امام رضا(ع) وجود دارد.

سخنگوی شورای شهر قزوین اظهار کرد: امیدوارم نخبگان شورای سیاست‌گذاری شهرداری قزوین( شمس) بتوانند راهکار مناسبی برای رفع این مشکل پیدا کنند.

قوامی یادآور شد: معتقدم احداث پایه‌هایی در داخل باغستان بالاتر از سطح درختان باغستان می‌تواند راهکار خوبی باشد، مانند پل‌هایی که از وسط جنگل برخی از کشورها رد می‌شود و به منابع طبیعی آن‌ها آسیب وارد نمی‌کند.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان