۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حجت‌الاسلام خضری: حرکت در راه سیدالشهدا یعنی در شرایط غربت، از دین دفاع کنیم
کد خبر: ۳۲۶۴۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۴ ساعت: ۹:۱۸ ↗ لینک کوتاه

در پنجمین شب عزاداری هیئت حسین جان؛

حجت‌الاسلام خضری: حرکت در راه سیدالشهدا یعنی در شرایط غربت، از دین دفاع کنیم

حجت‌الاسلام خضری گفت: شبیه امام حسین(ع) شدن یعنی در شرایط غربت از دین دفاع کنیم، امام صادق(ع) می‌فرمایند:"راه تشخیص وجود خیر و نور در قلب‌های شما میزان حب شما به جد ما حسین(ع) است."

حجت‌الاسلام خضری: حرکت در راه سیدالشهدا یعنی در شرایط غربت، از دین دفاع کنیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام سید مهدی خضری، در شب پنجم محرم در مراسم عزاداری هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: یکی از خصوصیات خاص کربلا این است که قیام اباعبدالله یک قیام مظلومانه همراه با اقتدار است.

وی افزود: در قیامی سیدالشهدا غربت قرار دارد اما در کنار آن عزت هم دیده می‌شود، چطور در جایی که غربت و مظلومیت است، عزت و اقتدار هم وجود دارد؟ عاشورا نمایشی از مظلومیت مقتدر است همانطوری که امیرالمؤمنین بود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه دشمن حرمت سیدالشهدا را شکست، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید؛ "مبارزه سیدالشهدا یک مبارزه غریبانه بود؛ در مبارزه غریبانه هیچکس شما را تشویق و تحسین نمی‌کند و دلیل برتری یاران سیدالشهدا همین مبارزه غریبانه بود که احدی سیدالشهدا را تشویق نکرد، اما ذره ای از اراده ایشان کم نشد."

وی عنوان کرد: شبیه امام حسین(ع) شدن یعنی در شرایط غربت از دین دفاع کنیم، امام صادق(ع) می‌فرمایند:"راه تشخیص وجود خیر و نور در قلب‌های شما میزان حب شما به جد ما حسین(ع) است." 

شیعه همیشه آماده امتحان است
خضری بیان کرد: مبارزه غریبانه از همین زندگی‌های روزمره شروع می‌شود و قرار نیست ناگهان در صحرای کربلا ظاهر شویم، هیئت باید شلوغ باشد چون تعظیم شعائر دین است، اما درکنار این شلوغی‌ها بهتر است خلوت‌های باصفایی هم با امام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اقتدار در دو نوع مادی و معنوی خلاصه می‌شود، گفت: اقتدار مادی باعلم ثابت می‌شود، اقتدار مادی لازم است اما کافی نیست؛ آمریکا هم اقتدار مادی دارد اما معنوی ندارد.

این کارشناس مذهبی افزود: هرچند عاشورا دارای اقتدار مادی بود، اما شاخصه‌های اقتدار معنوی آن بیشتر بود، اولین شاخصه اقتدار معنوی عاشورا این است که در طول این قیام هیچکس اظهار ضعف نکرده است.

وی ادامه داد: شیعه همیشه آماده امتحان است و سیدالشهدا در آخرین وداع می‌گوید آماده بلا باشید، اما خدا از شما حفاظت می‌کند، دراین مسیر شکایت نکنید و یک کلمه هم حرفی نزنید که ارزش شما کم شود.

این کارشناس دینی اضافه کرد: شیعه عاشورایی اگر بر سرش سنگ هم ببارد شکایت نمی‌کند و مدام در صفحات مجازی نمی‌گوید ما بدبخت و بیچاره ایم؛ ما عاشورا داریم، درمسیر شام هستیم و امتحان می‌شویم. اگر مرد میدان هستیم باید نهی از منکر کرده و یقه مفسدین را بگیریم نه اینکه غر بزنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان