۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بی‌توجهی‌ها سرمایه ایران را پَر داد!/شالاپ، شلوپ‌ فدراسیون فوتبال در فوتسال بانوان
کد خبر: ۳۲۶۳۲۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بی‌توجهی‌ها سرمایه ایران را پَر داد!/شالاپ، شلوپ‌ فدراسیون فوتبال در فوتسال بانوان

عدم توجه به فوتسال بانوان و سرمایه‌های ملی کشورمان باعث شد تا شهرزاد مظفر با قراردادی دو ساله هدایت تیم کویت را برعهده بگیرد.

بی‌توجهی‌ها سرمایه ایران را پَر داد!/شالاپ، شلوپ‌  فدراسیون فوتبال در فوتسال بانوان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، بهمن ماه سال 92 بود که به دلیل اختلافاتی که بین شهرزاد مظفر سرمربی سابق تیم ملی با فدراسیون فوتبال در زمان ریاست علی کفاشیان رخ داد، فدراسیون فوتبال شهناز یاری را که در آن زمان سرمربی تیم ملی "ب" بود، به عنوان سرمربی جدید معرفی کرد.

در همین برهه تغییرات و تحولات بود که تیم ملی فوتسال رو به افول رفت. با نزدیک شدن به مسابقات جام ملت‌های آسیا که برای نخستین بار برگزار می‌شد، فدراسیون به تکاپو افتاد تا تغییراتی را ایجاد کند به همین دلیل علی صانعی که سابقه سالها فعالیت در بخش مردان را داشت، هدایت تیم بانوان را برعهده گرفت که البته توانست عنوان قهرمانی را کسب کند.بعد از گذشت یک سال و نیم که از همکاری یاری با تیم ملی می‌گذشت، الهه عرب عامری نایب‌رئیس وقت فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی که با سایت فدراسیون داشت اعلام کرد یاری تعاملات لازم را با مربیان ملی ندارد و در نهایت کمیته فنی به این نتیجه رسید تا فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی شود.

به دلیل حاشیه‌هایی که در خصوص حضور صانعی در تیم ملی بانوان رخ داد، وی بلافاصله بعد از بازگشت از جام ملت‌های آسیا همکاری‌اش را با تیم بانوان قطع کرد و دوباره از همان زمان افت بانوان در میادین و تورنمنت‌های مختلف شروع شد.

بعد از انتقادهای که به عملکرد تیم ملی فوتسال بانوان وارد شده بود و به دلیل برگزاری دومین دوره جام ملت‌های آسیا، فدراسیون فوتبال در زمان ریاست مهدی تاج و نایب‌رئیسی صوفی‌زاده بار دیگر با شهرزاد مظفر وارد مذاکره شد اما در زمان فعالیت وی در تیم ملی شرط‌های غیرقابل باوری هم از سوی فدراسیون مطرح شد مبنی بر اینکه مظفر نباید در لیگ برتر تیمی داشته باشد!

این موضوع انتقاداتی را از سوی مظفر به دنبال داشت اما در ادامه پیگیری در این خصوص نشد و تیم به جام ملت‌های آسیا رفت و با اقتدار قهرمان شد. قهرمانی‌ که بر خلاف نخستین دوره، سر و صدای زیادی به راه انداخت و توجه همگان را به این قهرمانی جلب کرد. کم کم اسپانسر جذب شد و نگاه‌ها به فوتسال بانوان تغییر کرد؛ هدفی که مظفر 20 سال دنبال آن بود و سرانجام نیز به آن دست یافت.

اما خبر ناراحت کننده برای فوتسال بانوان روز پنجشنبه در تیتر تمام خبرگزاری ‌ها مشاهده شد؛ "شهرزاد مظفر سرمربی کویت شد،" ناراحت کننده از این جهت که بهترین سرمایه ایران در فوتسال بانوان از دست رفت، سرمایه‌ای که 20 سال برای کشورمان و بالا رفتن پرچم ایران زحمت کشید، سرمایه‌ای که ناملایمات زیادی را دید اما اعتراضی نداشت، سرمایه‌ای که سالها توجه کشورهای مختلف را دید اما برای بهترین نتیجه در کشورش جنگید تا اینکه بالاخره بی‌توجهی‌های فدراسیون فوتبال کار خودش را کرد و شهرزاد مظفر هدایت تیم ملی کویت را پذیرفت.

به نظر می‌رسد با نتایجی که مظفر در رقابت‌های جهانی و آسیایی داشته کشورهای آسیایی بیشتر پتانسیل این مربی ایرانی را دیده و خواستار بستن قرارداد طولانی مدت با وی هستند. پتانسیلی که فدراسیون فوتبال ایران به راحتی از دست داد.

مظفر در ایران قرارداد کتبی نداشت و به قول خودش "دلی" و "شفاهی" کار می‌کرد اما همه از او قهرمانی می‌خواستند که همین اتفاق هم رخ داد در حالی که کویتی‌ها از او هیچ مقام و سکویی نخواسته‌اند و تنها هدف‌شان توسعه فوتسال بانوان است.

فوتسال بانوان ایران از مربی گرفته تا بازیکن سرمایه‌هایی خوبی دارد که بارها مورد بی‌مهری فدراسیون قرار گرفته‌اند. یادمان نرفته در جشن برترین‌های سال که فدراسیون فوتبال برگزار کرد، فرشته کریمی دعوت نشد. یادمان نرفته وقتی فوتسال بانوان در سال 2015 برای نخستین بار قهرمان شد به روشی وحشتناک و با یک سکه از آنها تجلیل شد بنابراین رفتن این سرمایه‌ها و کنار کشیدن‌شان از تیم ملی تعجب برانگیز نیست.

عمق فاجعه جایی است که خانم صوفی زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال روز گذشته در اظهارنظری باورنکردنی اعلام کرده مظفر جزو گزینه های فدراسیون است آن هم در حالی که خبر عقد قرارداد این مربی با کویت در رسانه های عربی بازتاب داشته است. اینکه نایب رئیس بانوان فدراسیون از روی توجیه چنین حرفی را مطرح کرده یا از روی ناآگاهی از شرایط خانم مظفر این بحث را مطرح کرده سوالی است که منتظر پاسخگویی از جانب او هستیم. نایب رئیسی که برای حضور بانوان در ورزشگاه ها تلاش نافرجام داشته و اکنون از دست دادن شهرزاد مظفر را هم باید به نافرجامی های او اضافه کنیم. نافرجامی اول قابل پیش بینی بود چون تابوی شکستن حضور بانوان در استادیوم های ایران مسئله ای نیست که به راحتی قابل حل باشد اما نافرجامی دوم می توانست رخ ندهد اگر که حواس ها سرجایش بود و تیم های بانوان ما به همین راحتی رها نمی شدند.

امید می‌رود فدراسیون فوتبال و نایب‌رئیس فدراسیون توجه ویژه‌ای به سرمایه‌های کشورمان داشته باشند تا در آینده کاسه چه کنم چه کنم دستمان نگیریم.

انتهای پیام/

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان