۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین بیش از ۷۰درصد موقوفات در زمینه اطعام عزاداران است
کد خبر: ۳۲۶۲۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۲ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین:

بیش از ۷۰درصد موقوفات در زمینه اطعام عزاداران است

مدیر کل اوقاف و امورخیریه قزوین از اطعام هزاران نفر از عزاداران حسینی از محل عواید موقوفات این استان خبر داد.

بیش از ۷۰درصد موقوفات در زمینه اطعام عزاداران است
حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد: در دهه اول ماه محرم پیش‌بینی می‌شود از محل عواید موقوفات استان قزوین، هزاران نفر از عزادارن حسینی اطعام شوند.

وی ابراز کرد: هزینه‌های اطعام از محل عواید موقوفه مرحوم حاج محمدحسین خزانه، موقوفه مرحوم مولاوردیخانی، موقوفه شیخ الاسلامی، موقوفه امینی، موقوفه سیدجوادی و موقوفات روضه خوانی، تامین خواهد شد.

مدیرکل اوقاف قزوین با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در امامزادگان و بقاع متبرکه اذعان کرد: در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش، سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان شاخص استان قزوین در حال برگزاری است که در این برنامه نیز اطعام عزاداران در امامزادگان در حال اجراست.

وقف برای سیدالشهدا پشتوانه اقتصادی مراسم عزاداری حسینی

وی وقف برای سیدالشهدا را پشتوانه اقتصادی مراسم عزاداری حسینی دانست و افزود: واقفین نیک اندیش با درک صحیح از وضعیت زمان خود دست به کار بزرگی زدند و امروز هم خیرین می‌توانند در عرصه‌های مختلف به این سنت حسنه اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به موقوفاتی که با نیات اطعام عزاداران حسینی وقف شده است، تصریح کرد: در خصوص موقوفاتی که برای اطعام، قید زمان و مکان اعلام شده، طبق همان نیت عمل شده است.

وی در ادامه با اشاره به این که بخش زیادی از موقوفات در کشور در مورد برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا است، گفت: بیش از ۷۰ درصد موقوفات قزوین در زمینه اطعام عزاداران حسینی است.

مجیدی ابراز کرد: استان قزوین از استان‌هایی است که در بیشتر موقوفات این استان از اطعام عزادارن امام حسین(ع) یاد شده است، برهمین اساس امسال از عواید موقوفات مرحوم حاج محمدحسین خزانه، موقوفه مرحوم مولاوردیخانی، موقوفه شیخ الاسلامی، موقوفه امینی، موقوفه سیدجوادی نزدیک به یک هزار نفر در استان قزوین اطعام می‌شوند.

وی وقف برای سیدالشهدا را پشتوانه اقتصادی مراسم عزاداری حسینی دانست و افزود: واقفین خیراندیش با درک صحیح از وضعیت زمان خود، دست به کار بزرگی زدند و امروز هم خیران می‌توانند در عرصه‌های مختلف به این سنت حسنه اقدام کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان