۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هرکس در این عالم از امام جدا باشد، یتیم است
کد خبر: ۳۲۵۸۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۰ ساعت: ۸:۴۷ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی در شب اول محرم:

هرکس در این عالم از امام جدا باشد، یتیم است

کارشناس مذهبی گفت: هرکس در این عالم از امام جدا باشد، یتیم است و سیدالشهداء با عاشورا ایتام را متصل به امام می‌کند.

هرکس در این عالم از امام جدا باشد، یتیم است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام سید مهدی خضری در شب اول محرم هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: ما در دوفضای زیارت عاشورا خدا را بر مصیبت حمد می‌کنیم، حال این سوال پیش می‌آید که مگر حمد برای نعمت نیست؟

وی افزود: برای اینکه به قله عاشورا برسیم باید یک سیر و سلوکی داشته باشیم و اگر دقت کنیم می‌بینیم که اکثر دعاها باحمد شروع می‌شود.

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: ما بر مصیبت حمد نمی‌کنیم بلکه در مصیبت حمد و شکر انجام می‌دهیم یعنی این بلای بزرگ یک موفقیت در عالم است و شکست خورده کسی است که به اهدافش نمی‌رسد نه کسی که کشته می‌شود.

وی عنوان کرد: همه ما در جریان این پیروزی سهیم هستیم و "عظیم رزیتی" در زیارت عاشورا بیانگر همین معناست.

خضری ابراز کرد: جریان سیدالشهدا یک موج خروشان در عالم است که از عاشورا شروع شده و تا روز قیامت ادامه دارد و هرکس در این راه اشک ریخته و یا اصلا تباکی می‌کند، روضه می‌گیرد و کارهای اینچنینی انجام می‌دهد متصل به این موج خروشان است.

مزد عزاداری محرم را باید از فاطمه‌زهرا(س) گرفت
وی گفت: هرکس در این عالم از امام جدا باشد، یتیم است و سیدالشهداء با عاشورا ایتام را متصل به امام می‌کند.

این کارشناس دینی تاکید کرد: امام حسین(ع) فقط ایرانی، سوری یا عراقی را جمع نمی‌کند بلکه یک وجه بین‌المللی دارد و هم اکنون در قلب آمریکا نیویورک هم روز امام حسین(hossein day) داریم.

وی تصریح کرد: قرائت زیارت عاشورا برای انسان ایجاد مسئولیت می‌کند و شکر فقط زبانی نیست بلکه باید اقدامی برای امام حسین انجام داد که حداقل آن مشخص کردن آرایش جبهه حسینی در محرم از طریق مشکی پوشیدن، پرچم مشکی زدن است.

خضری ادامه داد: آیت‌الله دستغیب می‌گوید: "هر معرفتی که به شما رسید و هرچیزی که در دین یاد گرفتید، بگویید السلام علیک یا ابا عبدالله، چراکه همه دین بسته به خون سیدالشهدا است." 

وی بیان کرد: سید عبدالکریم کفاش به مقامی رسیده بود که حضرت حجت(عج) هر هفته به دیدار او می‌آمد، بعد از ترک گناه و انجام واجبات یعنی پس از درست کردن شرط تقوا می‌گوید که به او الهام شد برای دیدار صاحب الزمان صبح و شب برای سیدالشهدا گریه کند.

این کارشناس دینی گفت: در این ایام باید خدارا شکر کنیم که در خیمه اباعبدالله هستیم و روایت داریم که اهل بیت هم خدا را برای داشتن چنین بندگان و شیعیانی که گریه بر سیدالشهدا می‌کنند، حمد می‌گویند.

وی افزود: اذن و مزد عزاداری محرم را باید از فاطمه زهرا(س) گرفت، چراکه صاحب عزای محرم این بانوی بزرگوار است.

کارشناس مذهبی قزوین اذعان کرد: امام حسین(ع) در نامه به مردم کوفه مسلم را برادر و مورد اطمینان خودش معرفی کرده و هنگام وداع به او می‌گوید ان شاء الله خداوند من و تو را از شهدا قرار دهد، مانیز باید بخواهیم که آقا برای ما یک چنین دعایی بکند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان