۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین جلوگیری از ۶۰ مورد اقدام به خودکشی در قزوین
کد خبر: ۳۲۵۷۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۹ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خبر داد:

جلوگیری از ۶۰ مورد اقدام به خودکشی در قزوین

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: در سطح استان قزوین در طی سال ۹۶ و ۹۷ با اقدامات کارشناسی شده و ارائه خدمات تخصصی از نزدیک به ۶۰ مورد خودکشی جلوگیری کردیم.

جلوگیری از ۶۰ مورد اقدام به خودکشی در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ بهاره رحمانی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی "مداخلات تخصصی در خودکشی" در مجتمع آموزشی رفاهی فرهنگیان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از جامعه هدف اورژانس اجتماعی افرادی هستند که اقدام به خودکشی می‌کنند.

وی افزود: خودکشی دارای 3 مرحله است که یک مورد شامل کسانی است که دارای افکار خودکشی هستند، عده‌ای تهدید به خودکشی کرده و افرادی دیگر نیز اقدام به خودکشی می‌کنند.

اختلافات حاد خانوادگی و افسردگی شدید از عوامل موثر در خودکشی است
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: افرادی که دارای افکار خودکشی هستند بیشتر به خدمات مشاوره‌ای برای رفع مشکل نیاز دارند؛ اما در اورژانس اجتماعی افرادی که تهدید به خودکشی می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردارند لذا به محض تماس با شماره 123 به آنها خدمات مشاوره‌های تخصصی لازم در مراکز با توجه به دلیل این اقدام و ریشه یابی مشکل ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: معمولا در مرحله تهدید به خودکشی خود فرد یا یکی از اعضای خانواده او با خط اورژانس اجتماعی تماس می‌گیرند؛ این گروه از افراد با این اقدام در واقع هشدار یا زنگ خطری به اطرافیان خود می‌دهند که ناشی از وجود ناملایمات حل نشده در زندگی بوده که فراتر از سطح آستانه تحمل فرد است.

رحمانی عنوان کرد: مرکز مداخله در بحران بهزیستی در این راستا فعال بوده و خدمات مشاوره‌ای را به جامعه هدف ارائه می‌دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: سال 95 تفاهم نامه ۴ جانبه‌ای بین آتشنشانی، اورژانس خدمات پزشکی و نیروی انتظامی و بهزیستی منعقد شده تا بر این اساس در مرحله دوم اقدام به خودکشی مداخله داشته و اقدامات روانشناختی را انجام دهیم.

رحمانی ادامه داد: به همین منظور دوره‌های آموزشی برای افزایش دانش تخصصی همکاران در مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در مواجهه با مواردی که اقدام به خودکشی کرده‌اند، برگزار شد تا با اقدامات آگاهانه خود فرد را از این اقدام منصرف سازند.

وی عنوان کرد: این دوره همزمان با روز جهانی پیشگیری از خودکشی برای نیروهای اورژانس اجتماعی و امور آسیب دیدگان بهزیستی استان قزوین برگزار شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در سطح استان قزوین در طی سال 96 و 97 با اقدامات کارشناسی شده و ارائه خدمات تخصصی از نزدیک به 60 مورد خودکشی جلوگیری کردیم.

وی عنوان کرد: بیشترین گروه سنی که اقدام به خودکشی می‌کنند بین ۱۵ تا ۱۹ سال هستند؛ چراکه این سن در واقع شروع بحران بلوغ و هویت است که فرد با چالش‌هایی مواجه شده و ممکن است با کوچکترین مشکل تحت تاثیر گروه همسالان خود تصمیمات هیجانی بگیرد.

رحمانی در پایان گفت: اختلافات حاد خانوادگی، افسردگی شدید، مشکلات اقتصادی و مصرف مواد مخدر از جمله عوامل موثر در خودکشی در استان قزوین است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان