۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سوگواره بصیرت‌عاشورایی در ۱۱۰بقعه آغاز شد/ برپائی ۳۳ خیمه معرفت در بقاع‌متبرکه
کد خبر: ۳۲۵۷۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۹ ساعت: ۱۲:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان قزوین:

سوگواره بصیرت‌عاشورایی در ۱۱۰بقعه آغاز شد/ برپائی ۳۳ خیمه معرفت در بقاع‌متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: همزمان با ایام محرم سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

سوگواره بصیرت‌عاشورایی در ۱۱۰بقعه آغاز شد/ برپائی ۳۳ خیمه معرفت در بقاع‌متبرکه
حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین در تشریح برنامه‌های ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: مهمترین رسالت نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است که ما نیز وظیفه داریم در این راستا گام برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: از ۷۷۰ نیت خیری که توسط واقفان در سراسر کشور صورت می‌گیرد بیشترین آنها مربوط به سید و سالار شهیدان است، همچنین ۷۰ درصد از درآمد موقوفات در این بخش انجام می‌گیرد.

وی برپایی مراسم روضه خوانی، تعزیه داری و تعزیه خوانی و اطعام نیازمندان را از بیشترین نیات واقفان استان قزوین ذکر کرد.

این مسئول از برگزاری کمیته احیاء و عمل امینانه نیات واقفان در استان خبر داد و یادآورشد: این کمیته به منظور توزیع صحیح درآمد حاصل از نیات واقفان سیدالشهدا در بین هیئت‌ها و حسینیه‌ها تشکیل شده است.

تجمع بزرگ لبیک یا حسین در قزوین
وی ابراز کرد: همزمان با ایام محرم سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار ۱۱۰ امامزاده و بقاع متبرکه استان و مراسم سیاه پوشان به منظور تعظيم فرهنگ عاشورا در صحن امامزاده حسین (ع) استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: تمام موقوفات و فعالیت‌های وقفی براساس نیت واقفین همان گونه که تعیین شده باید اداره شود و اداره اوقاف نیز تلاش می‌کند نیت واقفین بدرستی انجام شود و یک ریال نیز در این حوزه نباید خارج از چارچوب هزینه شود.

وی تصریح کرد: همزمان با ورود کاروان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) به کربلا در روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه مصادف با دوم محرم الحرام ساعت ۱۷ در صحن آستان امامزاده حسین (ع) تجمع بزرگ لبیک یا حسین در قزوین برگزار می‌شود.

مجیدی تصریح کرد: برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی (س) با حضور پرشور و باشکوه بانوان عزادار، هیئت‌های مذهبی، بسیج، حوزه‌های علمیه خواهران، دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم در روز دوازدهم محرم‌الحرام در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در ساعت ۱۷ از برنامه‌های این ایام است.

نماز ظهر عاشورا در ۱۰۰ بقعه اقامه می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در ادامه از دوخت ۱۶ هزار و ۸۰۰ دست لباس برای نوزادان برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در استان خبر داد.

وی از اعزام ۵۰ مبلغ از استان قم به منظور پوشش برنامه‌های ایام محرم در استان خبر داد و گفت: ۶۰ مبلغ بومی نیز در امامزادگان و بقاع متبركه، حسينيه‌ها و مساجد استان حضور خواهند یافت.

این مسئول از برپائی ۳۳ خیمه معرفت در استان خبر داد و اذعان کرد: با برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه قزوین غرفه هایی به منظور پاسخگوئی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده و کودک، عفاف و حجاب، تبلیغ چند رسانه‌ای و همه واقف باشیم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری برنامه «احلی من العسل» به مناسبت شهادت قاسم بن حسن در روز ۲۵ شهریور ماه سال جاری مصادف با ششم محرم‌الحرام ساعت ۹ صبح در امامزاده حسین (ع) خبر داد.

مجیدی در پایان بیان کرد: برپائی ایستگاه همه واقف باشیم در ۳۳ بقعه، نمایشگاه فرهنگی در ۶۳ بقعه، برپائی ایستگاه صلواتی، نماز ظهر عاشورا در ۱۰۰ بقعه، شام غریبان در ۱۰۰ بقعه و برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدادر ۵۴ بقعه استان برگزار میشود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان