۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین زنگ امید در مدارس استان قزوین طنین‌انداز شد+تصاویر
کد خبر: ۳۲۵۷۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۹ ساعت: ۱۳:۱۴ ↗ لینک کوتاه

با حضور دانش آموزیان پایه دهمی؛

زنگ امید در مدارس استان قزوین طنین‌انداز شد+تصاویر

با حضور دانش آموزیان پایه دهمی زنگ امید در مدارس استان قزوین طنین‌انداز شد.

زنگ امید در مدارس استان قزوین طنین‌انداز شد+تصاویر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در راستای اجرای مانور بازگشایی مدارس متوسطه اول و دوم استان قزوین، مراسم نمادین جشن امیدها ویژه دانش آموزان پایه دهم به میزبانی دبیرستان فاطمیه هلال احمر ناحیه یک قزوین، امروز دوشنبه با حضور سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران و معاونین آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: همه ما باید بدانیم آغاز سال تحصیلی تنها در آغاز یک سال جدید معنی پیدا نمی‌کند بلکه شروع یک تحول و نگرش جدید است تا از یک نواخت بودن دور باشیم.

سالار قاسمی ادامه داد: یک نواختی دلیل اصلی سستی و از بین رفتن ایده‌های نو است در حالی که یک دانش آموز باید در طول سال تحصیلی ضمن بهره مندی از سلامت و نشاط کافی، گام‌های اساسی را برای موفقیت و خلق ایده‌ها و خلاقیت‌ها بردارد.

وی اذعان کرد: زنگ امید باید آغازگر زنگ زدایی در تفکرات و نگرش مسئولان، دبیران، دانش آموزان و اولیا باشد تا با بهره مندی از ایده های نو بتوانند موانع و مشکلات را از میان برداشته و دانش آموزان نیز بدانند ایمان و اراده تنها رمز موفقیت آنان در این راه است.

این مسئول با بیان اینکه امسال را با شعار " تحول بنیادی، تعالی مدیریتی، نشاط تربیتی و مهارت‌های زندگی " آغاز می‌کنیم، ادامه داد: این بدان معنی است که تحول در تمام امور نسبت به موفقیت، جلوگیری از افکار ناکارآمد و در نهایت دور کردن فضای کسل کننده و بی روح معنی می‌یابد.

وی با تاکید بر رشد و تعالی در دانش آموزان اضافه کرد: مدیران مدارس باید دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری را از اهداف مهم خود قرار دهند.

قاسمی خطاب به دبیران و مسئولان اجرایی مدارس گفت: شما باید تلاش کنید تا فضایی با نشاط تربیتی برای دانش آموزان ایجاد کنید زیرا اگر حال مدارس ما خوب نباشد دیگر نمی‌توانیم از جامعه توقع نشاط و شادابی را داشته باشیم.

به گفته قاسمی، نشاط تربیتی باعث جلوگیری از سخت گیری‌های بی دلیل و بی مورد می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم با مشارکت نهادهای مختلف و اولیاء و دانش آموزان شاهد آغاز سال تحصیلی سرشار از نشاط و شادابی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم، افزود: این ماه فرصت مناسبی برای حضور در مکتب حسینی (ع) و سیره فاطمی (س) است تا بتوانیم فرزندانی شایسته را تحویل جامعه دهیم.

قاسمی یاد آور شد: امسال کنگره سه هزار شهید را در استان خواهیم داشت که ۲۵۶ شهید دانش و ۵۸ شهید فرهنگی وجود دارد و مهمترین پیام این کنگره انتقال ارزش‌ها به نسل جوان است.

وی اذعان کرد: باید نسل جوان بداند بزرگترین مدرسه ای که ما در آن زندگی کردیم همین فرهنگ شهید و مدرسه حسینی است که شهدا را در مکتب علوی تربیت کرده و امروز نیز مدارس ما باید شهدای هسته ای را پرورش دهد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان