۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۷ گلزار شهدای استان قزوین ساماندهی می‌شود
کد خبر: ۳۲۵۷۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۹ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

در آستانه‌ی برگزاری کنگره ۳ هزار شهید؛

۱۷ گلزار شهدای استان قزوین ساماندهی می‌شود

در آستانه‌ی برگزاری کنگره ۳ هزار شهید ۱۷ گلزار شهدای استان قزوین ساماندهی می‌شود.

 ۱۷ گلزار شهدای استان قزوین ساماندهی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین امروز(دوشنبه) در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان قزوین اظهار کرد: قزوین جزو محدود استان‌هایی است که یک بار بازسازی گلزارهای شهدای آن به اتمام رسیده، اما با توجه به حوادث طبیعی دچار تخریب شده و نیازمند مرمت مجدد است.

وی افزود: در سال جاری ساماندهی 17 گلزار شهدای استان قزوین شروع شده و اکنون روند پیشرفت عمرانی آنها مطلوب است.

این مسئول اذعان کرد: باید در آستانه‌ی برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 3 هزار شهید استان قزوین، ساماندهی همه‌ی گلزارهای شهدای سطح استان در دستور کار مسئولان باشد.

حقایق‌پور به المان شهدای مفقودالاثر استان قزوین اشاره کرد و افزود: ساخت این المان با توجه به اینکه طراحی‌های آن انجام شده نیازمند حمایت جدی مسئولان است.

وی از زحمات شهرداری قزوین در خصوص تعویض سنگ مزار شهدا قدردانی کرد و گفت: این نهاد متقبل شده در سال جاری یکصد سنگ با اعتبار یک میلیارد ریال تعویض کند که تاکنون 40 سنگ را انجام داده و مابقی نیز اجرایی خواهد شد.

ساماندهی 12گلزار شهدای گمنام
این مسئول ادامه داد: همچنین ساخت 20 المان برای شهدایی که در آرامستان دفن شده در دستور کار شهرداری قزوین است و در این راستا اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

حقایق‌پور گفت: ساماندهی 12 گلزار شهدای گمنام شهرها مانند ضیاء‌آباد، کوهین، شریفیه، معلم‌کلایه و آبگرم در دستور کار مسئولان مربوطه است.

وی با اشاره به ایجاد روشنایی گلزارهای شهدا افزود: کارکنان برق در این خصوص اقداماتی را انجام دادند ولی باید این روند با سرعت خوبی عملیاتی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: طبق قانون، بعد از بازسازی گلزارهای شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران باید نگهداری این گلزارها را بر عهده شهرداری و دهیاری‌ها قرار دهد.

وی افزود: متاسفانه برخی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به وظایف قانونی خود را در خصوص نگهداری گلزارهای شهدا انجام نمی‌دهند.

حقایق پور ابراز کرد: باید سازوکاری تعریف شود تا شهرداری و دهیاری‌ها براساس وظیفه اداری و تکلیف قانونی در مرمت و بازسازی گلزارهای شهدا کوشا باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه ایجاد قطعه ایثارگران متوفی از جمله درخواست‌های جامعه ایثارگران است، گفت: بایستی این قطعه در برخی از شهرها مانند شریفیه، بیدستان و بویین‌زهرا ایجاد شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان