۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مفسدان اقتصادی از هر حزب و جناحی باید به اشد مجازات برسند/ احتکار کالا از سال ۹۴ خیانت است
کد خبر: ۳۲۵۶۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۹ ساعت: ۸:۲۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل اقتصادی در مصاحبه با صبح قزوین:

مفسدان اقتصادی از هر حزب و جناحی باید به اشد مجازات برسند/ احتکار کالا از سال ۹۴ خیانت است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: عدم مدیریت نقدینگی در کشور نیز از دیگر عوامل رانت خواری به شمار می‌رود و منشأ بسیاری از بهم ریختگی‌های اقتصادی است.

مفسدان اقتصادی از هر حزب و جناحی باید به اشد مجازات برسند/ احتکار کالا از سال ۹۴ خیانت است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ چند روزی است پس از افشای رانت شرکت رشت الکتریک و شرکت عمران کرمان، کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #عمران_کرمان به انتقاد در مورد فسادهای کلان می‌پردازند و درخواست آنها از قوه قضائیه این است که با باند رانت خوار کارگزاران برخورد شود.

رستم قنبرلو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به لزوم برخورد قاطعانه با رانت خواران اظهار کرد: برخورد قاطعانه با رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی آغاز شده و رهبر معظم انقلاب هم مجوز لازم برای این کار را صادر کردند.

دادگاه مفسدان اقتصادی علنی برگزار شود
وی افزود: این مفسدان اقتصادی از هر حزب و جناحی و در هر لباسی باید محاکمه شده و اشد مجازات برای آنان درنظر گرفته شود.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: در درجه بعد از طریق این رانت خواران عوامل و زمینه‌های رانت را کشف کنند تا چنین مفاسد اقتصادی از سرچشمه قطع شود.

قنبرلو با بیان اینکه رهاکردن کشور به حال خودش یکی از عوامل اصلی رانت خواری است، ادامه داد: عدم مدیریت نقدینگی در کشور نیز از دیگر عوامل رانت خواری به شمار می‌رود و منشأ بسیاری از بهم ریختگی‌های اقتصادی است.

وی عنوان کرد: عدم مدیریت نقدینگی، بازار سکه، ارز و خودرو را بهم ریخته است و این نوع به حراج گذاشتن طلا غلط بود که هم اکنون متوجه شدند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قوه قضائیه برخورد صریح با رانت خواران و مفسدان اقتصادی را شروع کرده است، تصریح کرد: دادگاه‌های این متهمان باید علنی باشد، زیرا انتشار تمام مباحث مطرح شده در چنین دادگاه‌هایی موجب می‌شود سرچشمه‌های این فسادهای اقتصادی به مرور زمان افشا شود.

قنبرلو گفت: مردم باید هوشیار باشند که چه مدیرانی را انتخاب می‌کنند و مدیران هم باید بدانند علی رغم اینکه از سوی مردم انتخاب شدند اگر درست کار نکنند، رأی مردم بر می‌گردد.

سرچشمه‌های فساد شناسایی شود
وی با بیان اینکه سرعت رسیدگی و درنظرگرفتن مجازات‌های شدید برای متهمان اقتصادی در کاهش این فسادها بساتر موثر است، اظهار کرد: دستگاه قضایی باید پیگیری کند که چرا مدیر بانک مرکزی به جای اینکه در شرایط فعلی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را قطره چکانی به بازار تزریق کند برای گردشگری مردم می‌دهد.

این کارشناس اقتصادی اذعان کرد: رسیدگی سریع باعث می‌شود سرمنشأهایی که نفوذی دشمن هستند، شناسایی شوند.

قنبرلو با بیان اینکه چه معنا دارد از سال ۹۴ کالا در کشور احتکار شده باشد، اضافه کرد: در آن شرایط با بحث تحریم‌ها روبرو نبودیم بنابراین این احتکارها و اقدامات برنامه ریزی شده بود و خیانت بزرگی به ملت ایران است. 

وی ادامه داد: اگر قرار باشد سرمایه گذار خارجی در ایران تولید کند، اما در کشور توزیع نشود، حضور این سرمایه گذاران چه نفعی برای ایران دارد.

این کارشناس سیاسی یادآور شد: با همکاری وزارت اطلاعات باید سرچشمه‌های اصلی این رانت خواری‌ها و مفاسد اقتصادی شناسایی شده و به مردم معرفی شود.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان