۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اردوگاه شهید بابایی قزوین قابلیت تبدیل شدن به اردوگاه کشوری را دارد
کد خبر: ۳۲۵۶۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۸ ساعت: ۱۴:۴ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

اردوگاه شهید بابایی قزوین قابلیت تبدیل شدن به اردوگاه کشوری را دارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اردوگاه شهید بابایی قزوین قابلیت تبدیل شدن به اردوگاه کشوری را دارد و می‌تواند بستر بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اردویی، علمی، گردشگری، تفریحی و اقامتی برای معلمان و دانش‌آموزان کشور باشد.

اردوگاه شهید بابایی قزوین قابلیت تبدیل شدن به اردوگاه کشوری را دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علیرضا کاظمی ظهر امروز(یکشنبه) در مراسم اختتامیه فعالیت‌های تابستانی پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در سالن اجتماعات کوثر قزوین اظهار کرد: امروز دیگر کسی نیست که منکر نقش اوقات فراغت در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان باشد.

وی افزود: نگاه به برنامه‌های اوقات فراغت از هر منظری دارای اهمیت است؛ چه از منظر فردی به عنوان عاملی که به انسان آرامش روحی و روانی بخشیده و جسم و روح او را برای فعالیت‌های مهمتر آماده می‌کند و چه از منظر مهارت‌آموزی و پیشگیری از آسیب اجتماعی.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معتقدم در کنار همه این مزایا، اوقات فراغت می‌تواند نقش اساسی در آینده زندگی فرد ایفا کرده و نقطه عطفی برای زندگی دانش‌آموزان باشد.

باید در تمام فعالیت‌های فرهنگی نگاه عدالت بخشی را حاکم کنیم
وی عنوان کرد: می‌توانیم با نگاه بلندمدت و برنامه‌ریزی شده به مقوله اوقاف فراغت، آینده درخشانی را برای برخورداری از یک زندگی سعادتمندانه رقم بزنیم.

کاظمی ادامه داد: اگر چه اوقات فراغت می‌تواند بسیاری از کم‌کاری‌های ما را در طول سال تحصیلی جبران کرده و مایه شادی و نشاط فرد را در زندگی فراهم کند؛ اما نگاه ما به اوقات فراغت باید فراتر و دقیق‌تر باشد.

وی ابراز کرد: رویکرد نظام تعلیم و تربیت بیشتر به سمت فعالیت‌های تربیتی و گروهی برای تمرین مهارت‌ها در عرصه‌های مختلف زندگی است؛ چراکه امروز در جامعه ما دسترسی به مسائل علمی به راحتی میسر است؛ اما کسب مهارت‌ها در عرصه‌های مختلف زندگی کار بسیار سختی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش‌آموزان این مهارت‌ها را در کار تیمی و گروهی که یکی از بسترهای آن اوقات فراغت است یاد گرفته و تمرین می‌کنند.

وی تصریح کرد: قرار نیست فعالیت‌های اوقاف فراغت شروع و پایانی داشته باشد بلکه با مهر آغاز می‌شود.
این مقام مسئول عنوان کرد: در حوزه معاونت پرورشی چندین برنامه برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است.

کاظمی ادامه داد: اتفاق جدیدی که بنا است در سال تحصیلی جدید رقم بخورد این است که در کنار همه فعالیت‌هایی که برای جهت دهی اوقات فراغت دانش‌آموزان تمهید شده است؛ دو ساعت از برنامه درس ملی در دوره دوم ابتدایی و اول متوسطه آزاد شده و در اختیار فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی و پرورشی قرار گرفته که دستورالعمل آن ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: شعار ما در اوقات فراغت امسال و سال جاری آینده حمایت از کالای ایرانی و تعلیم و تربیت تمام ساعتی است و زمانی می‌توانیم موفق باشیم که به همه ابعاد تربیتی و نیاز جسمی و روحی و روانی دانش‌آموزان در حد توان و استعداد آنها توجه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در این راستا 100 برنامه تدوین شده که به عنوان بسته‌های پیشنهادی در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد.

پیوند با شهیدان نیاز امروز جامعه ما است
وی با اشاره به اهمیت نگاه عدالت بخشی گفت: ما در تمام فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی نگاه عدالت بخشی را باید حاکم کنیم؛ چراکه شاخصه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است لذا با همین رویکرد برنامه‌ریزی برای پرکردن اوقات فراغت در نقاط محروم و روستاها آغاز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین بیان کرد: هرچه داریم از شهدا است و هر چقدر از شهدا فاصله بگیریم آسیب پذیری ما بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: امروز پیوند با شهیدان نیاز جامعه ما است و ما برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن بايد تلاش بیشتری کنیم و یکی از این عرصه‌ها که باید در آن سرمایه‌گذاری شود حوزه ایثار و شهادت است.

کاظمی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: اردوگاه شهید بابایی قزوین یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند آموزش و پرورش استان است که می‌تواند بستر بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اردویی، علمی، گردشگری، تفریحی و اقامتی برای معلمان و دانش‌آموزان کشور باشد.

وی ادامه داد: اعلام آمادگی می‌کنیم که به هر میزانی که بتوانیم برای تکمیل و احداث زیرساخت‌های اردوگاه کمک کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: اردوگاه شهید بابایی قزوین قابلیت تبدیل شدن به یک اردوگاه کشوری و مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری تهران و حتی کشور را دارد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان