۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین غنی‌سازی اوقات فراغت تنها محدود به تابستان نیست/ وجود ۳۱۴ شهید دانش‌آموز و فرهنگی در قزوین
کد خبر: ۳۲۵۶۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۸ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

غنی‌سازی اوقات فراغت تنها محدود به تابستان نیست/ وجود ۳۱۴ شهید دانش‌آموز و فرهنگی در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امروزه غنی سازی اوقات فراغت تنها محدود به فصل تابستان نیست؛ بلکه برای همه طول سال تحصیلی است.

غنی‌سازی اوقات فراغت تنها محدود به تابستان نیست/ وجود ۳۱۴ شهید دانش‌آموز و فرهنگی در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مراسم اختتامیه فعالیت‌های تابستانی پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان سراسر کشور به میزبانی آموزش و پرورش استان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) با حضور معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مدیران استانی در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی در این مراسم اظهار کرد: اوقات فراغت از اهمیت دو چندانی برخوردار است و مولفه‌هایی موجب شده تا به این موضوع به شکل جدی پرداخته شود که از جمله آن پارادایم نظام آموزشی، گسست نسلی، آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، فاصله بین گفتمان خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان، ضعف فرهنگ گروهی و کار جمعی است.

مهمترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی غنی‌سازی اوقات فراغت است
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: هنر زندگی کردن را باید به دانش‌آموزان آموزش داد و برای تحقق این امر باید از ظرفیت فعالیت‌های غیررسمی در اوقات فراغت بهره‌مند شد.

وی عنوان کرد: مولفه‌های تربیت در هزاره سوم شامل تربیت انسان‌های خلاق، بانشاط، امیدآفرین، مسئولیت پذیر و اجتماعی است که این کار در لابه‌لای کتاب‌های درسی یافت نمی‌شود.

قاسمی تاکید کرد: تربیت درست و همه جانبه در محیط‌های غیررسمی حاصل می‌شود و همین موضوع اهمیت غنی سازی اوقات فراغت را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: امروز همه ارکان حاکمیتی و دغدغه‌مندان، مهمترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را غنی سازی اوقات فراغت و آموزش مهارت‌های زندگی می‌دانند.

وی با بیان اینکه متاسفانه پارادایم نظام آموزشی ما حافظه محور است، گفت: امروزه غنی سازی اوقات فراغت تنها محدود به فصل تابستان نیست بلکه برای طول سال تحصیلی است.

قاسمی با اشاره به شعار آموزش و پرورش استان برای سال تحصیلی جدید تصریح کرد: "تحول بنیادی، تحول مدیریتی، ارتقای مدیریتی، نشاط تربیتی و مهارت‌های زندگی" محور و رویکرد آموزش و پرورش استان برای شروع سال تحصیلی جدید است.

وی بیان کرد: اردوگاه شهید بابایی ظرفیت کم نظیری است که قابلیت تبدیل شدن به یکی از اردوگاه‌های ملی و کشوری را دارد که امیدواریم برای تکمیل احداث این اردوگاه، اعتبارات لازم در حد مقدورات وزارتخانه در اختیار آموزش و پرورش استان قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به وجود ۲۵۶ شهید دانش آموز و ۵۸ شهید فرهنگی در استان قزوین گفت: اجلاسیه شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی پیش از برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان در قزوین برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین پیام کنگره 3 هزار شهید انتقال ارزش‌ها به نسل جوان و نوجوان است و بزرگترین سرمایه و مدرسه‌ای که در آن زندگی کرده و می کنیم مدرسه شهید و شهادت است چراکه مدرسه حسینی و مکتب علوی موجب تربیت دانش‌آموزانی این چنین شده است و مدارس ماست که شهدای هسته‌ای تربیت خواهد کرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان