۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین "پیاده‌روی اربعین"، عامل هراس دشمن است/ با منتشرکنندگان شایعه علیه زوار عراقی برخورد شود
کد خبر: ۳۲۵۴۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۷ ساعت: ۸:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین:

"پیاده‌روی اربعین"، عامل هراس دشمن است/ با منتشرکنندگان شایعه علیه زوار عراقی برخورد شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: تعاملات ملت‌ها و عمق نفوذ شعار "حب‌الحسین یجمعنا" موجب اقتدار شیعه می‌شود و برای دشمن هراس افکن است؛ دشمن نیز دست خالی نمی‌نشیند.

"پیاده‌روی اربعین"، عامل هراس دشمن است/ با منتشرکنندگان شایعه علیه زوار عراقی برخورد شود
حامد کبودوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ با بیان اینکه دلیل نقل شایعات مشخص است‌، اظهار کرد: نخستین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد، در چند سال گذشته و با شکل‌گیری مانور عظیم اربعین، محبت ملت‌های شیعه به یکدیگر جلب و ارتباطات عمیقی بین آن‌ها، این دروغ‌پردازی‌ها شکل گرفته‌است.

وی اضافه کرد: دشمنان و مزدوران این موضوع را برنمی‌تابند و برای تخریب این ارتباط تلاش می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین با بیان اینکه برخی سعی می‌کنند در روابط دو ملت خدشه وارد کنند، ابراز کرد: برخی افراد ساده و بی‌اطلاع این اخبار را منتشر می‌کنند و عده‌ای دیگر نیز عناد و دشمنی دارند.

کبودوند تصریح کرد: اگر فضای اربعین را در سا‌ل‌های گذشته رصد کرده‌باشید، همین شایعه‌ی گسترده در مورد زائران ایرانی هم وجود داشت و گفته می‌شد که ایرانی‌ها برای مقاصد دیگری به عراق می‌روند و باروری‌های ناخواسته در زنان عراقی ایجاد شده‌است.

وی با بیان اینکه اکنون نیز چنین شایعه‌ای را برای زائران عراقی درست کرده‌اند، عنوان کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که فرهنگ ایران و عراق متفاوت است و بسیاری از موضوعاتی که برای عراقی‌ها هنجار است، برای ایرانی‌ها ناهنجار و برعکس این موضوع نیز صادق است.

عمق نفوذ شعار "حب‌الحسین یجمعنا" موجب اقتدار شیعه می‌شود
این مسئول افزود: پس باید به این تفاوت‌های فرهنگی توجه و آن‌ها را به مردم معرفی کنیم تا در اثر عدم شناخت از فرهنگ‌ها مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه مشارکت گسترده‌ی آحاد مردم در راهپیمایی اربعین خنثی کننده‌ی دسیسه‌هاست، اظهار کرد: تعاملات ملت‌ها و عمق نفوذ شعار "حب‌الحسین یجمعنا" موجب اقتدار شیعه می‌شود و برای دشمن هراس افکن است؛ دشمن نیز دست خالی نمی‌نشیند و سعی می‌کند از این مانور عظیم جلوگیری کند و مانع وحدت و اطلاع رسانی شود.

کبودوند با اشاره به اینکه اگر ملت‌های مسلمان با هم متحد شوند تمام نقشه‌های دشمنان نقش‌بر‌آب خواهد شد، اذعان کرد: بسیاری از افرادی که این اخبار را منتشر می‌کنند نیز بدون اطلاع دقیق چنین کاری انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: از برخی دوستان منتشرکننده این اخبار در فضای مجازی سوال کردیم یک مصداق در نقطه‌ای در کشورمان بیان کنند که زائران عراقی بتوانند بدون هیچ شائبه‌ای چنین کاری انجام دهند، اما همه آن‌ها از آوردن مصداق عاجز بودند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین با تاکید بر اینکه رسانه‌های منتشرکننده اخبار دو دسته هستند، عنوان کرد: برخی از انتشار این اخبار نیات سیاسی دارند و با قصد و غرض خاصی این کار را انجام می‌دهند، عده‌ای دیگر نیز از روی جهل و غفلت منشر می‌کنند.

وی در ادامه گفت: همانطور که نشریه "شرق‌الاوسط" برای ایجاد حساسیت در عراقی‌ها تیتر "هراس مادران عراقی از بارداری‌های ناخواسته‌ی زائران اربعین" را منتشر می‌کند، روزنامه شرق هم در ایران شایعات مشابهی را منتشر می‌کند.

این مسئول در پایان اذعان کرد: چگونه روزنامه کیهان بابت خبر حمله موشکی انصارالله به عربستان و روزنامه وطن امروز برای خبر مرگ پادشاه عربستان توقیف می‌شوند، اما با وجود این‌که ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و عراق از اهمیت زیادی در امنیت سیاسی برخوردار است، برخوردی با منتشرکنندگان این شایعه نمی‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان