۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین طب سنتی و نوین در حوزه درمان، کنار یکدیگر قرار بگیرند
کد خبر: ۳۲۵۲۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۵ ساعت: ۱۵:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین:

طب سنتی و نوین در حوزه درمان، کنار یکدیگر قرار بگیرند

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین با تاکید براینکه طب نوین و طب سنتی باید کنار هم باشند، گفت: در صورت استفاده از طب سنتی و نوین در کنار یکدیگر قطعا نتایج بیشتری حاصل می‌شود.

طب سنتی و نوین در حوزه درمان، کنار یکدیگر قرار بگیرند

فاطمه اشدری ظهر امروز(پنجشنبه)در حاشیه برگزاری همایش بزرگ طب سنتی اسلامی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: این همایش برای پنجمین مرتبه در استان قزوین با دعوت از حکیم خیراندیش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کلیه عضو تاثیرگذار در همه اعضای بدن است؛ افزود: همایش طب سنتی هر بار با رویکردی خاص برگزار می‌شود که اولویت اول انجمن داشتن کلیه سالم در بدن سالم است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین تصریح کرد: سلامتی اعضای بدن روی هم تاثیر دارند به طور مثال با رشد بیماری کلیه دیگر اعضای بدن نیز درگیر می‌شود.

باید
برای سلامت جامعه از زمان کودکی فرهنگسازی کنیم
وی عنوان کرد: با توجه به این موضوع برای تعامل با سایر انجمن‌های خیریه که هدفشان خدمت رسانی به بیماران صعب العلاج و خاص و سخت است، در نظر داریم شرایطی فراهم کنیم تا از اساتید مطرح طب سنتی در همایش‌های بعدی دعوت کنیم تا به سوالات آنها هم پاسخ دهند.

اشدری تصریح کرد: پنجمین همایش طب سنتی بیماران سرطانی، ام اس، دیابتی و ضایعه نخاعی و کلیه را در بر می‌گیرد و ما از این انجمن‌ها خواستیم تا سوالات مربوط به بیماران انجمن تحت پوشش خود را به دست ما برسانند.

وی اضافه کرد: البته برای حضور در این همایش دعوت عام نیز صورت گرفته و از آحاد مردم برای شرکت در همایش دعوت شده که برای دریافت پاسخ، سوالات خود را مطرح می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: باتوجه به اینکه فرصت برای پاسخگویی همه سوالات حاضران محدود است؛ لذا با تمهیدات پیش بینی شده پاسخ سوالات باقیمانده در سایت انجمن گنجانده می‌شود؛ همچنین دی وی دی همایش به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

وی ابراز کرد: بحثی که برای ما در انجمن بیماران کلیوی بسیار مهم است سلامتی همه بیماران و عدم ابتلای آنها به بیماری است که طب سنتی بدین موضوع به خوبی پرداخته است.

اشدری گفت: طب نوین بیشتر به شیوه‌ها و چگونگی درمان پس از ابتلای فرد به بیماری اشاره دارد؛ اما طب سنتی مزاج شناسی کرده و داروی هر فرد متناسب با مزاج فرد را تجویز می‌کند که متفاوت‌تر از طب نوین است؛ البته برای شناسایی و مشخص شدن بیماری از آزمایشات طب نوین در طب سنتی استفاده می‌شود.

وی با تاکید براینکه طب نوین و طب سنتی باید کنار هم باشند، عنوان کرد: در صورت استفاده از طب سنتی و نوین در کنار یکدیگر قطعا نتایج بیشتری حاصل می‌شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین بیان کرد: در طب نوین هم در تهیه بسیاری از داروها از همین طب سنتی استفاده شده در واقع طب سنتی و مدرن به نوعی با هم آمیخته شده اما ظاهرا بین آنها فاصله وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم احتیاج دارند که در سبد سلامت و دارو و درمانشان آنچه که در طبیعت می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد را استفاده کنند؛ چراکه راهکار پیشگیری و درمان مشکلات و بیماری‌ها در طبیعت وجود دارد.

اشدری با اشاره به اهمیت افزایش اطلاعات مادران گفت: مادران با داشتن اطلاعات کافی نسبت به خواص مواد غذایی و تنوع آن و تهیه غذایی سالم در سلامت اعضای خانواده خود نقش مهمی خواهند داشت.

وی عنوان کرد: امروز که برای تامین برخی از داروها باید منتظر باشیم تا دروازه واردات باز شود؛ بسیاری از داروهای گیاهی را در کشور داریم که آنها را در مقیاس‌های بزرگتر به خارج از کشور صادر کرده و در قالب قرص و کپسول و آمپول وارد کشور می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: شایسته است که برای سلامت جامعه فرهنگسازی کنیم و از شیوه درمان و پیشگیری در طب سنتی استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: مردم طب نوین و سنتی را آمیخته با هم می‌خواهند که بتوانند برای سلامتی خود با صرف هزینه کمتر و کیفیت بالاتر اقدام کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان