۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین زمان قانونی فعالیت تلگرام‌طلایی و هاتگرام به پایان رسید
کد خبر: ۳۲۵۲۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۵ ساعت: ۱۰:۴۶ ↗ لینک کوتاه

امان از این مهلت‌های تکراری!

زمان قانونی فعالیت تلگرام‌طلایی و هاتگرام به پایان رسید

دغدغه‌های فیلتر تلگرام برطرف نشده است و افراد تنها به مسدود کردن چند کانال تلگرامی دلخوش هستند و می‌گویند فعالیت تلگرام‌طلایی و هاتگرام برای نظام و کشور ضرری ندارد!

زمان قانونی فعالیت تلگرام‌طلایی و هاتگرام به پایان رسید
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،  «هاتگرام» و «تلگرام‌طلایی» تنها نسخه‌های غیررسمی تلگرام هستند که بعد از فیلترینگ تلگرام در 11 اردیبهشت، دسترسی به آنها محدودیتی ندارد و به اصطلاح فیلتر نیستند، تعداد بسیاری از کارشناسان فضای مجازی و مدیران پیام‌رسان‌های ایرانی از هاتگرام و تلگرام‌طلایی با نام فیلترشکن یاد می‌کنند؛ چراکه معتقدند این دو اپلیکیشن، فیلترینگ تلگرام را دور می‌زنند و دسترسی کاربران به یک پیام‌رسان فیلتر شده در ایران فراهم می‌سازند. اما در پس این فعالیت آزادانه، هاتگرام و تلگرام‌طلایی محدودیت‌هایی هم دارند، در این دو اپلیکیشن دسترسی به برخی کانال‌ها که سعی در تشویش اذهان عمومی، ایجاد رعب و وحشت و خرابکاری و... دارند، امکان‌پذیر نیست و به نوعی می‌توان گفت دو اپلیکیشن بی‌خطر برای کاربر است. مدیران پیام‌رسان‌های ایرانی مخالف فعالیت آنها هستند؛ چراکه انحصار واقعی برای تلگرام ایجاد نمی‌شود و بستر رشد پیام‌رسان‌های ایرانی به‌نحوی گرفته می‌شود، مصداق این موضوع هم درخواست وارد کردن تعداد ۲ هزار سرور با ارز دولتی از سوی سیدمحمد مدنی مدیر تلگرام‌طلایی و هاتگرام است. در چنین شرایطی که تمام زیرساخت‌ها و امکانات در اختیار تلگرام‌طلایی و هاتگرام قرار می‌گیرد دیگر کاربر تمایلی به عضویت در پیام‌رسان‌های ایرانی ندارد و کم‌کم کاربرانی هم که در این پیام‌رسان‌ها بودند، مجدد به واسطه دسترسی‌ای که این دو اپلیکیشن ایجاد کرده‌اند، به تلگرام برمی‌گردند، مصداق صحت این ادعا هم تعداد کاربرانی است که هاتگرام و تلگرام‌طلایی را دانلود و نصب کرده‌اند و در حال استفاده هستند. صحبت درمورد فعالیت یا عدم فعالیت هاتگرام و تلگرام‌طلایی بسیار است، آخرین خبری که از سوی مرکز ملی فضای مجازی اعلام شد، این بود که این پیام‌رسان (فیلترشکن) تا 15 شهریور 1397 فرصت دارند وابستگی خود را به تلگرام قطع کنند یا اینکه تبدیل به یک پیام‌رسان مستقل شوند. در گزارش‌های قبل با گفت‌وگوهایی که با سیدمحمد مدنی (مدیر تلگرام طلایی) داشتیم، بارها تاکید داشت که تا 15 شهریور وضعیت خود را مشخص خواهیم‌کرد و هرگز حاضر به فعالیتی خلاف مواضع اعلامی نیستیم.


روز گذشته محمدرسول کاظمی، مدیرپیام‌رسان ایرانی آی‌گپ در رشته توئیت‌هایی به تصمیماتی که بسیاری از افراد از آنها باخبر نبودند اعتراض کرد، او سعی کرد در این توئیت‌ها هم از خبر تمدید مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام‌طلایی خبر دهد و هم به برخی نهادهای قضایی برای قانون‌شکنی اعتراض کند.
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان