۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین روز"مباهله" یک سبک زندگی است/ هیئت‌های امام حسین(ع)، بزرگترین قدرت نرم دنیاست
کد خبر: ۳۲۵۱۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۴ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر گروه فرق و ادیان کشور:

روز"مباهله" یک سبک زندگی است/ هیئت‌های امام حسین(ع)، بزرگترین قدرت نرم دنیاست

مدیر گروه فرق و ادیان کشور گفت: بزرگترین قدرت نرم دنیا هیئت‌های امام حسین(ع) است، که امروزه دست شیعیان است؛ بیایم از این قدرت استفاده کنیم و با این رویکرد خود خرج شدن را آغاز کنیم.

روز"مباهله" یک سبک زندگی است/ هیئت‌های امام حسین(ع)، بزرگترین قدرت نرم دنیاست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام وحید حاجی آقازاده، ظهر امروز( چهارشنبه) در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی به مناسبت روز مباهله اظهار کرد: مباهله مبارک‌‌ترین روز است و در این روز باید متفاوت تر باشیم به گونه ای که دیگران متوجه این موضوع شوند و درباره آن پرس‌وجو کنند.

وی مطرح کرد: روز "مباهله" به نوعی یک سبک زندگی است مانند نماز، روزه و غسل، که باید به یکدیگر آموزش دهیم و یادآوری کنیم و آن را جز اولویت‌های دین قرار دهیم.

مدرس مرکز تخصصی کلام و ادیان عنوان کرد" روز "مباهله" روز اثبات نبوت و اثبات ولایت است که پیامبر در این روز خود را هزینه دین کرده است به گونه ای که فرد مهمی را با خود همراه کرد؛ در این راه امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن و امام حسین(ع) به پیامبر کمک کردند.

"مباهله" جز فضیلت‌های فراموش شده است
وی اذعان کرد: روز مباهله جز فضیلت‌های فراموش شده است به گونه ای که باید این روز را گرامی داشت و به شکرانه آن روره گرفت.

عضو شورای پژوهشی عرفان پژوهشگاه خاتم النبیین(ص) بیان کرد: گاهی مومنین، خود را هزینه دین نمی‌کنند و در آن راه فدا نمی‌شوند که در این صورت ما دچار مشکل می‌شویم که واقعه عاشورا و محرم نمونه از آن است.

وی عنوان کرد: هر سال روز مباهله باید ۱۰۰برابر بیشتر از سال گذشته تکریم و گرامی داشته شود و باید از آن روز درس گرفته شود چرا که پیام این روز هزینه و خرج شدن در راه دین است.

حاجی آقازاده گفت: ما باید بتوانیم خرج شدن در راه دین را در جامعه تثبیت کنیم، زیرا در تاریخ مظلومیت شیعه بسیار زیاد بوده و این هزینه شدن در راه دین است که به شیعه عزت می‌بخشد.

وی ابراز کرد: ما به گونه ای در برابر تمام شیعیان و مسلمانی که خود را در راه دین هزینه و فدا کردند، مدیون هستیم؛ امروزه اوج عزت و بزرگی شیعه در کل تاریخ است.

مدیر گروه فرق و ادیان در پایان عنوان کرد: بزرگترین قدرت نرم دنیا هیئت‌های امام حسین(ع) است، که امروزه دست شیعیان است؛ بیایم از این قدرت استفاده کنیم و با این رویکرد خود خرج شدن را آغاز کنیم؛ چراکه پیامبر می‌فرمایند؛ بخیل بودن در دین، به شدت ایمان را زیاد می‌کند و بخیل بودن در دین همان بیعت دینی است.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان