۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پلمپ کارخانه تولید خوراک دام بدون پروانه
کد خبر: ۳۲۵۱۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۴ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

در قزوین صورت گرفت؛

پلمپ کارخانه تولید خوراک دام بدون پروانه

یک کارخانه تولید خوراک دام غیرمجاز، با دستور مقام محترم قضایی در شهرستان قزوین پلمپ شد.

پلمپ کارخانه تولید خوراک دام بدون پروانه
دکتر عیسی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: یکی از رسالت‌های سازمان دامپزشکی توجه به بهداشت خوراک دام برای تحقق سیاست امنیت بهداشتی از مزرعه تا سفره است.

وی افزود: درهمین راستا یک کارخانه تولید خوراک دام غیرمجاز، با دستور مقام محترم قضایی در شهرستان قزوین پلمپ شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین اذعان کرد: این کارخانه ضمن عدم رعایت حریم لازم از بافت روستا و مراکز پرورش دام، بدون اخذ پروانه بهداشتی دامپزشکی مبادرت به فعالیت کرده بود و پس از بررسی‌های کارشناسی و تذکرات لازم با همکاری مقامات قضائی و طی مراحل قانونی پلمپ شد.

وی ادامه داد: هرگونه فعالیت برای تهیه و توزیع خوراک دام، طیور و آبزیان منوط به اخذ پروانه بهداشتی از اداره کل دامپزشکی استان است و بر این اساس و در راستای اجرای ماده 19 آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی صاحبان و متصدیان واحدهای موضوع ماده 2 آئین نامه مذکور را به اخذ پروانه و معرفی مسئول فنی بهداشتی مکلف می‌کند.

یزدی ابراز کرد: در صورت محرز شدن تهدید علیه بهداشت عمومی حسب ماده 688 قانون مجازات اسلامی، مجازات‌های سنگینی برای متصدی واحدهای متخلف درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: واحدهای فعال و دارای مجوز نیز بطور ادواری مورد بازرسی و نمونه برداری‌های لازم قرار گرفته و از این طریق بر عملکردشان نظارت می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان