بسیاری از مخاطبان اعلام کردهاند حتی در ثانیههای اول آغاز زمان پیش فروش نیز نتوانستند وارد شوند و با عبارت پایان پیش فروش مواجه شدهاند.
بنابر آنچه اعلام شده پیش فروش به صورت بستههای 15 دقیقهای ارائه میشود که مبنای محاسبه زمان آن هم اطلاعات سایت TIME.IR است. جالب آنکه این سایت از زمان شروع پیش فروش از دسترس خارج شده است.
از سوی دیگر، براساس زمان رسمی کشور نیز سایت با اختلال مواجه است و مخاطبان بسیاری در تماس با مشرق اعلام کردهاند حتی در ثانیه آغاز زمان پیش فروش نیز نتوانستند وارد شوند و با عبارت پایان پیش فروش مواجه شدهاند. تصویر زیر به خوبی گویای این ماجراست.
از سوی دیگر مسئولان سایپا نیز اعلام کردهاند که 700 هزار نفر متقاضی خرید محصولات در این طرح پیش فروش هستند. اعلام این رقم از خریداران، سوالی را که بهوجود می آورد این است که آیا فروش 40 هزار دستگاه در این طرح پیش فروش میتواند از عطش و تقاضای بازار کاسته و کاهش حاشیه قیمت در بازار را به همراه داشته باشد یا خیر؟
طی روزهای اخیر قیمت برخی محصولات سایپا نظیر پراید که در بیکیفیتی آنها هیچ شکی نیست، تا قیمت نجومی 42 میلیون تومان نیز خرید و فروش شدند که نزدیک به 2 برابر قیمت کارخانهای آن است. در این شرایط، برگزاری پیش فروش آنهم با این تعداد برای این حجم عظیم مخاطب یادآور عاقبت پیش فروش سکه است.
پیش فروشی که عدهای با پولهای سرگردان خود توانستند سودهای نجومی کسب کنند و در مدت کوتاهی چندین برابر هزینه اولیه را بهدست آورند.
انتهای پیام/1404
منبع: مشرق
دیدگاه ها