۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ارسال موشک از تهران به بغداد؛ توهم از نوع آمریکایی!
کد خبر: ۳۲۴۸۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۳ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

اتهام‌زنی، سیاست نخ‌نما شده‌ای که آمریکا دست‌بردارِ آن نیست؛

ارسال موشک از تهران به بغداد؛ توهم از نوع آمریکایی!

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در یک ادعای مضحک و واهی اعلام کرد که ایران در حال انتقال موشک به عراق است.

ارسال موشک از تهران به بغداد؛ توهم از نوع آمریکایی!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در یک ادعای واهی اعلام کرده که ایران در حال انتقال موشک به عراق است و با این اقدام قطعنامه های سازمان ملل را نقض می کند، خبری که در این روزها تیتر یک خبرگزاری های دنیا بود. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات پمپئو در خصوص این ادعای موهوم بیان کرد که اظهار نگرانی او در مورد انتقال موشک به عراق واقعاً امری مضحک و فریب افکارعمومی است و امروز ایران و عراق از بهترین روابط و مناسبات برخوردارند و سیاست های تفرقه افکنانه آمریکا نمی تواند مانع روابط تاریخی، فرهنگی و سیاسی دیرینه دو کشور شود.

قاسمی همچنین بر ضرورت عدم مداخله دولت آمریکا در امورداخلی عراق تاکید کرد و افزود که حضور نظامی آمریکا در منطقه عامل اصلی بی ثباتی و ناآرامی در این منطقه بوده و جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی ایجاد ثبات و امنیت در این منطقه و در خط مقدم مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است.

وزارت خارجه عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور خود را موظف به پاسخ‌گویی به "ادعاهای بدون مدرک مشخص" نمی‌داند و تمام نهادهای دولتی در این کشور موظف به اجرای بند هفتم قانون اساسی هستند که استفاده از خاک عراق به عنوان پایگاه یا مسیری برای عملیات علیه امنیت کشورهای دیگر را منع می‌کند. بند هفتم قانون اساسی عراق به حزب بعث و "گروه‌های تروریستی" اشاره دارد و می‌گوید "حکومت باید با تروریسم در هر شکلی مقابله کرده و تلاش کند تا خاک کشور در برابر تبدیل شدن به پایگاه، مسیر یا میدانی برای فعالیت‌های تروریستی محافظت شود."

ارسال موشک از تهران به بغداد؛ توهم از نوع آمریکایی!

امپراطوری دروغ

فضاسازی جدید آمریکایی ها علیه ایران با گزارش اخیر رویترز شروع شد که در آن به نقل از منابع بی نام و نشان مدعی شده بود ایران به متحدان خود در عراق موشک‌های بالستیک داده  و ظرفیت‌های آن ها را به منظور ایجاد بازدارندگی علیه حملات به منافعش در منطقه و ایجاد امکانات مقابله با دشمنان منطقه‌ای توسعه می‌دهد. رویترز مدعی شده که موشک‌های منتقل شده به عراق از نوع زلزال، فتح-۱۱۰ و ذوالفقار است که برد آنها بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر است و اگر این موشک‌ها به مناطق جنوبی و غربی عراق منتقل شود، شهرهای ریاض و تل آویو در تیررس آنها قرار می‌گیرند و انتقال این موشک‌ها را که «شمار آنها به ده‌ها موشک می‌رسد» پیامی به آمریکا و اسرائیل، به ویژه پس از حملات هوایی علیه نیروهای ایرانی در سوریه ارزیابی می کند. اما ظاهرا رویترز نمی داند که ایران موشک هایی دارد که از داخل خاک کشورمان قادر هستند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنند و نیازی به استقرار در سایر اراضی نیست، همانطور که فرمانده کل قوا در دیدار زائران حرم رضوی فرمودند:  اگر غلطی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی ایران ، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.

ارسال موشک از تهران به بغداد؛ توهم از نوع آمریکایی!

پیش از این هم کشورهای غربی ایران را متهم کرده بودند که موشک های خود را در اختیار سوریه و سایر متحدان جمهوری اسلامی، از جمله حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان قرار داده، اما واضح است که پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران در عرصه تسلیحات موشکی، ایران را به یکی از قدرت های بلامنازع این حوزه در جهان تبدیل کرده است. فناوری ساخت این سلاح همواره به عنوان یکی از راهبردی ترین تسلیحات نظامی ابزار مهمی در تأمین امنیت کشور ما و حتی گروه های مقاومت منطقه بوده است، تا جایی که گروه هایی همچون حزب الله و انصار الله با بهره از توان موشکی خود توانسته اند در برابر برخی از مجهزترین ارتش های منطقه یعنی رژیم صهیونیستی و آل سعود ایستادگی کنند. خط مشی انقلاب اسلامی ایران در این میان نقشی اساسی در دستیابی این گروه ها به فن آوری های پیشرفته موشکی داشته است و وضع "قوانین تحریم موشکی ایران" حاصل تلاش دولت های غربی به ویژه آمریکا برای مهار توان موشکی ایران و گروه های مقاومت منطقه بود.

این در حالی است که کشورهای حاشیه خلیج فارس و هم‌پیمانان محور عبری غربی هر ساله میلیاردها دلار تجهیزات نظامی پیشرفته از ایالات متحده آمریکا می خرند و هدف از این اقدام افزایش توان رویارویی با جمهوری اسلامی ایران است.  این کشورها در سال های اخیر با شانتاژ مقامات آمریکایی ضد جمهوری اسلامی ایران، هزاران هزار سلاح از ایالات متحده خریداری کرده اند و این موضوع با بهانه های مختلفی صورت گرفته است. این موضوع در حالی صورت می گیرد که یانکی ها به خصوص با روی کار آمدن آقای تاجر بعنوان رئیس جمهور شنبه بازار تسلیحاتی خود را در نقاط مختلف جهان برپا می کنند، روزی در غرب آسیا،  روزی در خاور دور و روزی هم در شرق اروپا.

ارسال موشک از تهران به بغداد؛ توهم از نوع آمریکایی!

اگر از ما سلاح نخرید، ایران شما را از بین می برد!

ایالات متحده آمریکا روابط گسترده ای با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارد و در رایزنی های دوجانبه، مقامات کاخ سفید همواره این ترس را در مسئولان کشورهای عربی به وجود می آورند که اگر از ما سلاح نخرید، ایران شما را از بین می برد و با این راهبرد میلیاردها دلار سلاح را به این کشورها می فروشد. برای مثال زمانی مقامات آمریکایی توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرده اند ، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تمایل نشان دادند  تا سامانه های دفاع موشکی "پاتریوت" و "تاد" را بخرند و یا در منطقه با مهندسی معکوس تولید (مونتاژ) کنند. 

با توجه به اینکه اکثر خریدهای کشورهای عربی منطقه از آمریکا،‌ انگلیس و فرانسه است؛ لذا احتمال دارد سامانه های  دفاع موشکی مورد نظر که کشورهای عربی قصد مونتاژ آن را دارند، از یکی از سیستم‌های دفاعی "پاتریوت" و "تاد" الهام گرفته باشد که البته بعید به نظر می‌رسد بدون کمک مستشاران آمریکایی (هزاران مستشاری که در کشورهای عربی منطقه حضور دارند) بتوانند این کار را انجام دهند. همانطور که تاریخ به وضوح نشان داده که اعراب فقط پول خرج می کنند و اعتقادی به فراگیری دانش ندارند.

ارسال موشک از تهران به بغداد؛ توهم از نوع آمریکایی!

علیرغم تصویب قوانین محدود کننده بر ضد ایران، توان موشکی جمهوری اسلامی و گروه های مقاومت، در صدر نگرانی های کشورهای غربی به ویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی متحدان منطقه ای آن ها به ویژه رژیم صهیونیستی و عربستان قرار دارد. با توجه به پیوند ناگسستنی میان ایران و گروه های مقاومت منطقه و اهتمام جمهوری اسلامی به افزایش توان موشکی آن ها از طریق انتقال فناوری و دانش تولید و با هدف دفاع از خود و تمامیت ارضی کشورشان در برابر هرگونه تجاوز متخاصمان، مستکبران غربی و متحدان منطقه ای، آمریکایی ها هر روز تلاش دارند تا با طرح اتهامات واهی و جو سازی های رسانه ای زمینه را برای فشار بر ایران جبهه مقاومت آماده کرده و از توان مقاومت کشورهای ایستاده در برابر استکبار و نظام سرمایه داری بکاهند.

موشکی برای همه خوب است، جز ایران و محور مقاومت

غربی ها به ویژه آمریکا پیشرفت موشکی جبهه مقاومت را خطری جدی تلقی کرده و با این ادعا که توان موشکی گروه های مقاومت با حمایت مستقیم جمهوری اسلامی به این جایگاه رسیده است، تمام توان خود را برای محدودیت ایران در این عرصه به کار گرفته و بخش عظیمی از این تلاش در قالب تحریم های تجاری، اقتصادی و تسلیحاتی علیه ایران صورت گرفته است. ورود جدی ایران به این حوزه و دستیابی گروه های مقاومت از این طریق به موشک های پیشرفته، نگرانی غربی ها و متحدان منطقه ای آن ها را در پی داشته و آن ها از هیچ حربه ای برای مهار این دستاورد کشور دریغ نمی کنند.

این تلاش مذبوحانه در ایام نابودی داعش و قدرت نمایی گروه های مقاومت هم پیمان با جمهوری اسلامی ایران به ویژه حزب الله و انصارالله پر رنگ تر شده و بسیار روشن است که آنان همچون گذشته راه به جایی نبرده و در مقابل جبهه مقاومت و تفکر ضد استکباری آن ها متحمل شکست خواهند شد.

ارسال موشک از تهران به بغداد؛ توهم از نوع آمریکایی!

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مدت‌هاست در سناریوی ایران هراسی آمریکا بازیگر نقش اصلی هستند و تلاش می‌کنند تا چهره و موقعیت جمهوری اسلامی ایران را تخریب کنند؛ این درحالی است که بارها و بارها اعلام شده دکترین نظامی ایران دفاعی بوده و قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد. 

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و به خصوص هم‌پیمانان آمریکا در منطقه در سال‌های اخیر با داشتن مشغله جنگ یمن و رویای تقابل با جمهوری اسلامی ایران و حمایت از تروریست ها در سوریه و عراق حجم عظیمی از تجهیزات نظامی را از آمریکا و کشورهای غربی می خرند و به نظر می رسد این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت. ماجرا جایی جالب می شود که آمریکا به راحتی این کشورها را تجهیز می کند و به جان مردم بی گناه می اندازد، اما تهمت آن را به جمهوری اسلامی ایران می زند که در دکترین نظامی خود جنگ افروزی را حرام می داند. 

ارسال موشک از تهران به بغداد؛ توهم از نوع آمریکایی!

شواهد نشان می دهد که با توجه به قدرت موشکی محور مقاومت که با استفاده از توان داخلی بدست آمده، نه تنها ریاض و دبی امن نیستند، بلکه تل آویو و حیفا هم در استرس کامل به ضر می‌برند؛ زیرا دوران بزن در رو تمام شده و اگر یکی بزنند، ده تا می خورند. شاید از ترس همین سیلی خوردن است که دشمن رو به اتهام های بچه گانه آورده و خود را مضحکه خاص و عام کرده است. در هر حال سران آمریکا و اسرائیل نیز به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشور یا گروهی کمک تسلیحاتی نکرده و نخواهد کرد، اما این اتهام را مطرح می کنند تا تیری در تاریکی بیندازند، با این حساب که شاید این تیر به هدف بنشیند.

اما نکته جالب در سیاست های آمریکا و دار و دسته اش این است که آنها شدیدا به سیاست اتهام‌زنی علاقه نشان می دهند، سیاستی که در اغلب موارد با شکستس هایی سنگین مواجه شده است. داستان اتهام زنی هایی که سر دراز دارد، از یازدهم سپتامبر گرفته تا اتهام به سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم خودش و اتهام به ایران به منظور بدنام کردن این قدرت منطقه‌ای. اتهام هایی که با مروز زمان به همگان ثابت شد که فقط تهمت و افترا بوده و توسط خود آمریکایی ها انجام شده است.  شاید بهتر باشد که یانکی ها سیاست نخ نما شده خود را عوض کنند تا شاید از این روسیاه‌تر نشوند.

انتهای پیام/1404

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان