۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فعالیت ۷۰۹ تعاونی در قزوین/ کمبود نقدینگی مشکل عمده تعاونی‌ها است
کد خبر: ۳۲۴۷۶۷ نویسنده: مهنوش بهزادپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۲ ساعت: ۱۳:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر تعاون اداره کار استان خبر داد:

فعالیت ۷۰۹ تعاونی در قزوین/ کمبود نقدینگی مشکل عمده تعاونی‌ها است

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به فعالیت ۷۰۹ تعاونی در قزوین گفت: عمده مشکل شرکت‌های تعاونی استان کمبود نقدینگی است که با حمایت مالی دولت و اختصاص تسهیلات می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

فعالیت ۷۰۹ تعاونی در قزوین/ کمبود نقدینگی مشکل عمده تعاونی‌ها است
مهنوش بهزادپور در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به فعالیت شرکت‌های تعاونی در استان قزوین اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی استان در گرایش‌های مختلف تامین نیاز تولیدکنندان، تامین نیاز مصرف کنندگان، حمل و نقل، صنعتی، تولیدی توزیعی، عمرانی، فرش دستباف، سهام عدالت، مسکن، معدنی و کشاورزی و خدمات فعالیت می‌کنند.

بیش از 830 هزار نفر عضو تعاونی‌های استان هستند
وی افزود: هم اکنون ۷۰۹ تعاونی فعال در استان قزوین وجود دارد که تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان بیش از ۸۳۰ هزار نفر است که در این تعاونی‌ها برای ۸۷۴۶ نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ شرکت تعاونی در سطح استان تشکیل شده است که تعداد اعضای آنها ۹۱۰ نفر بوده و با تشکیل این تعاونی‌ها برای ۹۹۸ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های تعاونی در رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت: تعاونی‌ها در توسعه، مشارکت و کمک به تامین عدالت اجتماعی و ارتقای بازدهی بنگاه‌های اقتصادی و همچنین افزایش رقابت پذیری در اقتصاد ملی نقش مهمی دارند.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: مهمترین هدف فعالیت‌ شرکت‌های تعا‌ونی ایجاد اشتغال برای اعضا و جامعه تحت پوشش خود است.

وی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی پس از تاسیس با سرمایه گذاری شخصی و یا با سرمایه و امکانات مالی که از طریق بانک‌ها دریافت می‌کنند، شروع به فعالیت کرده و اشتغال ایجاد می‌کنند.

بهزادپور تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی یک ابزار مهم و تعیین کننده برای توسعه اقتصادی کشور است که می‌تواند در کنار سیاست‌های اقتصادی دولت، بستر مناسبی جهت بهبود زندگی مردم و افزایش سطح درآمد آنها باشد.

این مسئول گفت: شرکت‌های تعاونی شرایطی را فراهم می‌کنند که کلیه طبقات جامعه بتوانند از مزایا و موضوعات تشکیل دهنده شرکت‌های تعاونی استفاده کنند و در واقع یکپارچه سازی منابع انسانی، تجمیع سرمایه‌های کوچک جهت ایجاد اشتغال، بالا بردن توان اقتصادی و جذب مشارکت اعضای فعال خود را فراهم می‌کند.

فعالیت 59 شرکت تعاونی استان در حوزه بانوان
وی عنوان کرد: تولیدات و محصولات برخی شرکت‌های تعاونی استان در زمینه تهیه و بسته بندی کشمش و بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح تعاون روستا تصریح کرد: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور توسعه تعاونی‌ها‌، افزایش اشتغال تعاونی‌های روستایی که در رسته‌های کشاورزی، دامداری، صنعتی و خدماتی، بسته‌های حمایتی رقابت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود ۶ درصد را پیش بینی کرده است.

وی افزود: تعاونی‌های فعال در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت و نواحی صنعتی همجوار روستاها می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند؛ لذا متقاضیان می‌توانند جهت دریافت تسهیلات برای ثبت نام به سایت کارا مراجعه کنند.

بهزادپور بیان کرد: عمده مشکل شرکت‌های تعاونی استان کمبود نقدینگی است که با حمایت مالی دولت و اختصاص تسهیلات به آنها می‌توان این مشکل را برطرف کرد، انتظار داریم بانک‌ها و دولت با اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تعاونی از این شرکت‌ها حمایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 59 شرکت تعاونی استان در حوزه بانوان بیان کرد: این شرکت‌های تعاونی بیشتر در زمینه صنایع دستی، فرش دستباف، کشاورزی، خدماتی و تولیدی توزیعی فعالیت می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: در شرکت‌های تعاونی بانوان بیش از ۱۱ هزار نفر عضو هستند و برای ۶۱۲ نفر ایجاد اشتغال شده است.

وی در پایان گفت: در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان قزوین در سال جاری، 15 شرکت تعاونی و یک اتحادیه برتر که در گرایش مصرف، حمل و نقل، صنعتی، فرش دستباف، صنایع دستی، کشاورزی، خدماتی، بانوان، مسکن، تامین نیاز تولیدکنندگان، اعتبار و دهیاری فعالیت داشتند؛ معرفی شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/7003





دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان