۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری جشن بازگشایی مدارس در ۱۹ شهریور
کد خبر: ۳۲۴۶۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۲ ساعت: ۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

برگزاری جشن بازگشایی مدارس در ۱۹ شهریور

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید ۲۱ هزار و ۹۰۴ دانش‌آموز پایه اولی در استان قزوین خواهیم داشت.

برگزاری جشن بازگشایی مدارس در ۱۹ شهریور
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه آیین گشایش مدارس در تاریخ ۱۹ شهریور برگزار می‌شود، اظهار کرد: به علت تقارن جشن جوانه‌ها و شکوفه‌ها با ایام محرم این مراسم پیش از محرم برپا خواهد شد اما مدارس به صورت رسمی از ابتدای مهر بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: اجتماع نوجوانان و جوانان دانش‌آموز در طرح ” احلی من العسل” در ماه محرم توسط معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: ۲ هزارو سیصد واحد آموزشی در استان قزوین در سال تحصیلی جدید ۹۷_۹۸ پذیرای دانش‌آموزان خواهند بود.

قاسمی تصریح کرد: تعداد دانش آموزان استان قزوین در مقطع ابتدایی در مدارس دولتی۱۰۶ هزار و ۴۳۹ نفر و در مدارس غیردولتی ۱۵ هزار نفر است.

وی عنوان کرد: ۵۱ هزار و ۲۷۲ نفر از دانش‌آموزان استان در مقطع متوسطه اول در مدارس دولتی و ۲ هزار و سیصد نفر در این مقطع در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان مدارس دولتی استان در مقطع متوسطه دوم شاخه نظری ۲۳هزار و ۵۴۲ نفر است، افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان این مقطع در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وجود بیش از ۲۱ هزار سال اولی در استان 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: دانش‌آموزانی که در هنرستان‌های دولتی در استان قزوین تحصیل می‌کنند ۱۶ هزار و ۴۸۲ نفر هستند و در هنرستان‌های غیردولتی ۵۰۰ دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در مدارس بزرگ سال استان ۶ هزار و ۷۰۰ نفر مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: امسال ۲۰ هزار دانش‌آموزان در استان در مقطع پیش دبستانی و حدود ۱۰۸۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی پذیرفته شده‌اند.

قاسمی ابراز کرد: آغاز سال تحصیلی جدید در استان همراه با حضور دکتر صالحی رئیس آژانس هسته‌ای کشور خواهد بود که پروژه‌های آموزش و پرورش افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۲۳۰ هزار دانش‌آموز برای ورود به مدارس خواهیم داشت، افزود: ۱۹۷ هزار و ۵۰۴ دانش‌آموز در مدارس عادی و دولتی در استان قزوین ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید ۲۱ هزار و ۹۰۴ دانش‌آموز پایه اولی خواهیم داشت که از این تعداد ۱۹ هزار و ۴ نفر در مدارس عادی و دولتی و ۲ هزارو ۹۰۰ نفر در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان