۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شناسایی ۶ فرآورده با جعل نشان استاندارد در قزوین
کد خبر: ۳۲۴۵۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۱ ساعت: ۸:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل استاندارد استان خبرداد:

شناسایی ۶ فرآورده با جعل نشان استاندارد در قزوین

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: از ابتدای سال جاری از ۱۵۸۲ واحد صنفی استان بازرسی بعمل آمد که منجر به کشف و شناسایی ۶ کالا با نشان استاندارد جعلی شد.

شناسایی ۶ فرآورده با جعل نشان استاندارد در قزوین
سیروس صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در دو ماه تیر و مرداد سالجاری 252 گواهینامه وارداتی برای کالاهای مشمول استاندارد به ارزش 14 میلیارد ریال صادر شده است.

مدیرکل استاندارد قزوین افزود: اقلام وارداتی شامل مواد اولیه و حد واسط واحدهای تولیدی استان قزوین، انوع قطعات خودروهای سبک و سنگین( تسمه دینام ، قطعات کولر خودرو، دیسک کلاچ سواری، لنت کلاچ، باطری و قطعات اسکانیا،)، مواد غذایی (پاستیل، شکلات، روغن زیتون، چای سیاه و کافی میکس ) و انواع شوینده ها و مواد بهداشتی بوده است که از کشورهای ترکیه، سوئیس، هندوستان، ایتالیا، آلمان، کره جنوبی، تایوان، اتریش، سریلانکا، مجارستان، اسلواکی، پاکستان، امارات و چین وارد کشور شده اند.

این مسئول بیان کرد: در راستای اجرای پنجره واحد در استان قزوین و با توجه به استقرار آزمایشگاه استاندارد و همچنین حضور شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه همکار در گمرک قزوین، بیش از 260 مورد بازرسی و نمونه برداری از محموله های وارداتی صورت گرفته است تا کالاهای بدون کیفیت به کشور وارد نشود.

وی گفت: همچنین از 1582 واحد صنفی استان بازرسی به‌عمل آمد که منجر به کشف و شناسایی 6 کالا با نشان استاندارد جعلی شد.

مدیرکل استاندارد قزوین اذعان کرد: این فرآورده‌ها شامل قند و شکر بسته ای با نام تجاری نیلا، شکر بسته ای با نام تجاری زردانه، سیم بند تخت سایز 2*2.5 با نام تجاری زرین مس و سیم بند تخت سایز 2*1 با نام‌های تجاری البرز الکتریک سمنان و استحکام بود که کالاهای مذکور از سطح بازار جمع آوری شد.

این مسئول همچنین به همشهریان توصیه کرد: هنگام خرید به علامت استاندارد روی کالا توجه کنند و در صورت مشاهده و فروش هر گونه کالای غیر استاندارد، شماره ردیابی واحد صنفی را به شماره پیامک 1000001517 ارسال کرده و یا با تلفن 1517 به این اداره کل اطلاع دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان