۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین میراسماعیلی; کسب مدال بانوان با حفظ حجاب اسلامی بسیار ارزشمند است/ اکثر داوری ها توام با ناعدالتی بود
کد خبر: ۳۲۴۴۵۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

میراسماعیلی; کسب مدال بانوان با حفظ حجاب اسلامی بسیار ارزشمند است/ اکثر داوری ها توام با ناعدالتی بود

پرافتخارترین مدال آور مسابقات جهان جودو، گفت: افزایش چشمگیر حضور بانوان در عرصه های بین المللی حاصل تلاش های شبانه روزی است و مدال آنها برای ما خیلی ارزشمند است.

میراسماعیلی; کسب مدال بانوان با حفظ حجاب اسلامی بسیار ارزشمند است/ اکثر داوری ها توام با ناعدالتی بود

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، آرش میر اسماعیلی با تاکید بر اینکه در همه رشته، ورزشکاران اعزامی کشورمان به بازی های آسیایی 2018 اندونزی زحمات زیادی کشیدند و برای کسب بهترین مدال ها تلاش کرده بودند، گفت: این ورزشکاران شایسته تقدیرند زیرا در شرایطی نظیر ناداوری ها توانستند مقتدرانه مبارزه کنند.

میراسماعیلی مدال های بانوان در مسابقات و رویداد های بین المللی را به واسطه حفظ حجاب و رعایت شئونات اسلامی بسیار حائز اهمییت و ارزشمند دانست و گفت: افزایش چشمگیر حضور بانوان در عرصه های بین المللی حاصل تلاش های شبانه روزی است و مدال آنها برای ما خیلی ارزشمند است.

میراسماعیلی ضمن اشاره به مدال های خوشرنگ و ارزشمندی که تا کنون توسط کاروان ورزشی ایران به دست آمده است، افزود: شرایط حاکم بر این دوره از مسابقات، فشار های جهانی و اقتصادی موجب شد تا در مواردی ناکامی هایی را نیز تجربه کنیم.

وی جایگاه اصلی ایران را جایگاه چهارمی دانست و گفت: چندین مدالی که در رشته پنچاک سیلات توسط اندونزی کسب شد و موجب شد تا ما در جدول مدال آوران پائین تر بیاییم، هدیه ای بود که شورای المپیک آسیا به خاطر میزبانی به این کشور تقدیم کردند.

میراسماعیلی رفتارهای ناعادلانه که در این دوره رخ داده است را مغایر با روح ورزش، اخلاق و جوانمردی دانست و افزود: ما باید یک سال پیش نسبت به این مورد اعتراض خود را اعلام کرده و برای جلوگیری از اعطای این مجوز و یا تقلیل اوزانی که مجاز به شرکت در رشته پنچاک سیلات هستند تلاش بیشتری می کردیم.

وی بر لزوم تجربه آموزی از شرایط کنونی این دوره از بازی های آسیایی تاکید و کرد و گفت: این تجربه باید موجب شود تا ما برای کسب کرسی های بین المللی تلاش بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم به صورت موثر از کرسی های بین المللی در اختیار، بهره مند شویم و افراد در این جایگاه ها به دفاع از حقوق ورزشی ملی پوشان کشورمان بپردازند. شایستگی های ورزشکاران ما،تلاش های مسئولین و کادر فنی نباید زیر سوال برود زیرا این افراد بسیار تلاش کرده اند. رویکرد مسئولین در برخی از رشته ها حمایتی و غیرکیفی است و ثمره آن در تورنمنت های آتی به دست خواهد آمد. اما در مواردی لازم است کیفی تر سرمایه گزاری شود تا مدال آوری افزایش یابد.

میراسماعیلی با اشاره به این نکته که هیچ ورزشکاری برای باخت به مسابقه نمی رود، تصریح کرد: برخی از ناکامی های این دوره با برنامه ریزی درست و اصولی در دوره بعدی مرتفع خواهد شد. بلادرنگ پس از اتمام بازی ها باید به صورت منسجم برای دوره بعدی بازی ها شروع به برنامه ریزی شود.

میراسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: باید با تشکیل کمیته های تخصصی در مورد هر رشته به آسیب شناسی پرداخته تا نقاط ضعف و قدرت را شناسایی کرده و با هدفگذاری دوره بعد بهترین جایگاه را کسب کنیم. هرچند عملکرد ما شایسته تقدیر است و تا کنون مدال های خوشرنگی را کسب کرده ایم، اما برای بهبود جایگاه فعلی نیز باید تلاش ها را افزایش دهیم.

قهرمان نامی کشورمان در رشته جودو با بیان اینکه شرایط داوری در این دوره از مسابقات مطلوب نبود، تصریح کرد: در اکثر موارد داوری ها توام با ناعدالتی بود. هرچند هرگاه ورزشکاری عملکرد بسیار خوبی داشته باشد، هیچ داوری قادر نخواهد بود حقش را تضیع کند، اما در این دوره شاهد موارد بیشماری از نا عدالتی ها بودیم پس باید به لحاظ داوری نیز به جایگاهی برسیم که داوران ایرانی نیز در این رویداد ها حضوری موثر داشته باشند.

میراسماعیلی مدال های بانوان در مسابقات و رویداد های بین المللی را به واسطه حفظ حجاب و رعایت شئونات اسلامی بسیار حائز اهمییت و ارزشمند دانست و گفت: افزایش چشمگیر حضور بانوان در عرصه های بین المللی حاصل تلاش های شبانه روزی است و مدال آنها برای ما خیلی ارزشمند است. در خیلی از رشته ها در سایر کشورها سرمایه گزاری های کلانی در حوزه بانوان صورت پذیرفته است و حتی بانوان آنها در کنار آقایان تمرین می‌کنند، اما بانوان ما با حجاب اسلامی برای حفظ ارزش ها همسنگ آنها ظاهر می شوند. رشد و ارتقای ورزش بانوان ما در این دوره خیزش موثری داشته است.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان